GRUPĖS FORMAVIMOSI MECHANIZMAI IR STADIJOS
Kiekvienas žmogus yra įvairių grupių narys, jo elgsena kinta keičiantis grupei. Skaitant W. Golding knygą „Musių valdovas“ (1969) susipažįstama su berniukų grupė, kurie patenka į naują jiems nepažįstamą aplinką – salą. Dar prieš patenkant į salą dalis berniukų, buvo susiformavę choristų grupę, kurios vadas Džekas ir jis duodavo nurodymus, bet saloje berniukai negali rinktis kam priklausyti, nes jie tampa išgyvenusių vaikų grupe, kurie siekia bendro tikslo – išgyventi ir išsigelbėti.
Berniukai iš pat pradžių formuoja tvarkingą bendruomenę, sušaukdami susirinkimą bei išrinkdami vadą – Ralfą, kuris paskirsto darbus (kas kūrens laužą, kas prineš vandens, kas statys šėtras). Bėgant dienoms išryškėja, kad ne visų išgyvenusių vaikų tikslas išsigelbėti, dingsta tikėjimas, kad bus surasti.
Tad pradeda formuotis dvi atskiros grupės – su Ralfu, kuris siekia išgyventi ir išsigelbėti, o kita su Džeku, kuris siekia valdyti kitus, linksmintis bei tinginiauti ir skaniai maitintis. Džeko savanaudiškumas, vagystės bei galios rodymas sunaikina Ralfo grupę.
Pirmoji stadija – formavimasis (apsipratimas). Berniukai tyrinėja vieni kitus, vertina sugebėjimus ir džiaugiasi, kad priklauso grupei, yra optimistiškai nusiteikia, kad juos greitai išgelbės. Taip pat kelia baimę, kad tiksliai nežino, kaip atlikti paskirtas užduotis, kaip teisingai pastatyti šėtras ar priimti teisingus sprendimus.
Antroji stadija – prieštaravimų. Džekas pajunta, kad nebenori būti tik medžioklis, jis nori vadovauti ir nepatinka, kad Ralfas siekia išsigelbėjimo, tad jis pradeda prieštarauti. Pradeda kurti naują laukinių grupę.
Trečioji stadija – pusiausvyros. Džekas suformuoja nauja grupę. Saloje atsiranda dvi grupės ir atrodo, kad visi bus patenkinti. Džekui ir Ralfui nebereikia konkuruoti.
Ketvirtoji stadija – veikimo. Laukinių grupės berniukai paklūsta savo vadui Džekui. Jie Džeką supranta iš pusės žodžio ar iš parodyto judesio. Laukiniai sunaikina Ralfo grupę.
GRUPĖS SĄVEIKOS YPATUMAI
Socialinis palengvinimas pastebimas bendradarbiavime, kai berniukai siekia bendro tikslo – išgyventi (renka šakas, stato būstą, stengiasi prasimanyti maisto). Susiformavus dviem grupėms ir galima atrasti socialinio palengvinimo tik skirtingai: Džeko grupė drožė ietis, medžiojo, Ralfo - kūreno laužą, ieškojo maisto.
Socialinis dykinėjimas pasireiškia, ...
ESMINĖS LYDERIO SAVYBĖS Lyderystė kaip sąvoka yra žinoma ir vartojama jau nuo labai senų laikų. Antikos laikais apie lyderystę rašė Plantonas, Cezaris, Plutarchas bei kiti to meto grasūs mąstytojai, todėl būtų galima teigti, kad lyderystė pas mus atkeliavo pirmiausia kaip Antik...
·Atvira mokykla 1. Vaikų ir suaugusių interesai. 2. Nauji ugdytojai – socialiniai pedagogai. 3. Atviros, vientisos mokyklos projekto realizacijoje didelį vaidmenį atlieka mokytojas. Mokyklos veiklos principai Prievartos ir smurto vaiko atžvilgiu netaikymas. Nekonfliktinis bendravim...
·ĮVADAS EUROPOS SĄJUNGOS IDĖJA Idėja suvienyti Europą kilo istorikams ir filosofams dar XXa pradžioje. Austrijos eurapietiško judėjimo pradininkas bei vadovas Ričardas Koudenhofas – Kalergi (1894-1972) dar 1923m. pasiūlė sukurti jun...
·SOCIALINIS DARBAS SU SOC. RIZIKOS ŠEIMOMIS • SOCIALINIS DARBAS • Socialinis darbas – tai veikla, padedanti asmeniui, šeimai spręsti savo socialines problemas pagal jų galimybes ir jiems dalyvaujant, nežeidžiant žmogiškojo orumo ir didinant jų atsakomybę, pagrįstą as...
· Socialiniai ryšiai leidžia numatyti, kokios pagalbos galima tikėtis iš tam tikrų asmenų, o tai leidžia jaustis saugiau. Šeimos, draugų teikiama emocinė, fizinė pagalba palengvina naštą, atlieka savęs suvokimo, izoliacijos mažinimo ir bendrumo jausmo atsiradimo, pasidalinimo i...
·GRUPĖS FORMAVIMOSI MECHANIZMAI IR STADIJOS Kiekvienas žmogus yra įvairių grupių narys, jo elgsena kinta keičiantis grupei. Skaitant W. Golding knygą „Musių valdovas“ (1969) susipažįstama su berniukų grupė, kurie patenka į naują jiems nepažįstamą aplinką – salą. Dar prieš...
·Įvadas Diskriminacija – tai nevienodas ar neteisingas elgesys ar sprendimai, grindžiami asmens ar grupės priklausomybe nuo tam tikrų savybių, tokių kaip lytis, amžius, rasė, tautybė, religija, seksualinė orientacija ar negaliojantis statusas. Tai gali pasireikšti įvairiomis formo...
·ĮVADAS Lytiškumas yra asmenybės pamatas, vienas iš jos būties, raiškos, bendravimo su kitais, taip pat žmogiškosios meilės jautimo, išreiškimo bei išgyvenimo būdas. Lytiškumas yra neatsiejama visų, taip pat ir negalią turinčių, žmonių gyvenimo dali...
·3 1. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PLANAS SOCIOEDUKACINIS PROJEKTAS „Moku bendrauti be konflikto” 1.1. Socioedukacinio projekto problema Nors vyrauja nuomonė, kad stipriausi konfliktai dažniausiai pasitaiko tarp paauglių, tačiau 2014 metais atliktas turimas parodo jų apraišk...
·ĮVADAS Senatvė – vėlyvoji branda, laikotarpis, kai vyksta daug biologinių, psichologinių, socialinių pakitimų. Kinta žmogaus išvaizda, mažėja prisitaikymo galimybės. Silpnėja fizinis, psichinis pajėgumas, atmintis, suvokimas. Regos, klausos silpnėjimas ir praradimas sukeli...
·KRIZINĖS SITUACIJOS ANALIZĖ Klientų grupė: nukleari (nesusituokusi) šeima, patirianti socialinę riziką. Klientė: jauna 25 metų moteris vardu Sigita (vardas pakeistas). Klientės požiūris į problemą: Sigita gyvena su 29 metų Audriumi nesusituokusi ir kartu augina dviejų metų...
·„KURKIME ŠVENTINĘ NUOTAIKĄ“ Kiekvieną darbo dieną iš Klaipėdos rajono į Priekulės socialinių paslaugų centrą atvyksta asmenys, kurie turi įvairių fizinių, psichinių, intelektualinių sutrikimų. Centre teikiamos paslaugos, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės...
·. Written by Galley David and Margarethe Parrish. Introduction Gender segregation by the professions is an actual problem, which creating not only a pay gap but also a shortcoming of relevant gender specialists. Social work is not an exception. It is dominated by the woman. While the perspe...
·Įvadas „ Supervizija – tai profesinių santykių konsultavimas, skatinantis ir padedantis darbuotojui, grupei, organizacijai įvertinti savo profesinę veiklą, numatyti veiklos tobulinimo kryptis, siekiant padidinti darbuotojo kompetenciją ir organizacijos veiklos efektyvumą...
·