Studi.lt - Rašto darbai, referatai ir rašiniai

Vaikų laisvalaikio samprata

9.5 (1 atsiliepimai)

Apimtis
1,359 žodžiai (-ių)
Sritis
Pedagogika
Formatas
DOCX failas (98.5 KB)

Vaikų laisvalaikio samprata 1 puslapis
Vaikų laisvalaikio samprata 2 puslapis
Vaikų laisvalaikio samprata 3 puslapis
Vaikų laisvalaikio samprata 4 puslapis
Vaikų laisvalaikio samprata 5 puslapis
Vaikų laisvalaikio samprata 6 puslapis
Svarbu! Žemiau pateiktos nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visos kokybės darbą spustelkite parsisiųsti.


VAIKŲ LAISVALAIKIO SAMPRATA

L. Jovaiša nurodo, kad laisvalaikis - tai laikas, naudojamas individualiems poreikiams ir interesams tenkinti (L. Jovaiša, 1993). Viduriniųjų klasių moksleiviai, išanalizavus laiko sąnaudas, laisvalaikiui gali kasdien skirti apie 5 valandas. Tačiau dažniausiai moksleiviai nurodo, kad jie laisvalaikio apskritai neturi. Sudėtingos ir perkrautos mokymosi programos, užsiėmimai papildomojo ugdymo institucijoje ir įsipareigojimai šeimoje neleidžia kiekvieną dieną tinkamai atgauti prarastas jėgas. Tuo tarpu rizikos grupės vaikai, nelankantys pamokų, t. y. neturintys mokymosi motyvacijos, pozityvios saviraiškos poreikių, laisvo laiko turi pakankamai ir pedagogų, ypač socialinių pedagogų, uždavinys - siekti, kad šie vaikai būtų įtraukti į intensyvias socializacijos programas.
Užsiimdami laisvo laiko metu kuo nors prasmingu, teigiama veikla vaikai neįsitrauks į negatyvių, o ypač neformalių, draugijų veiklą. Pasitenkinimas savo veikla skatina teigiamai save vertinti ir visokeriopai, pozityviai tobulėti, padeda įgyti pasitikėjimo bei įprasminti savo buvimą grupėje, visuomenėje. Akivaizdus atvirkščio proceso - „neturėjimo ką veikti" - rezultatas. Pedagogai fiksuoja tokius paauglių posakius: „Iš neturėjimo ką veikti prisidirbau"; „Nuobodulys veda iš proto"; „Nėra kur nusitrenkti" ir pan. Intensyvūs laisvalaikio užsiėmimai, prasmingi projektai socialiai ir pilietiškai praturtina vaikus, jie turi mažiau problemų. Tiek pedagogai, tiek laisvalaikio tyrėjai patvirtina, kad neužimti vaikai padaro daugiau teisės pažeidimų, nusikalsta, dažniau patenka į teisėtvarkos institucijų akiratį, todėl galima teigti, kad vaikų neužimtumas yra padidintos rizikos veiksnys. Ankstyvoji prevencija - pirminės prevencijos lygis, čia ypač svarbus vaidmuo tenka šeimai ir artimiesiems, draugams, mokyklai ir kitoms institucijoms, kuriose vaikas apsilanko, socialinei aplinkai (G. Kvieskienė, 1996). Šiame procese svarbi laisvalaikio vadyba, įdomūs ir dinamiški užsiėmimai, jų vertybinis kryptingumas. Tačiau šiandien daugelis būrelių, laisvalaikio praleidimo institucijų yra mokami, o sumokėti už juos ne kiekviena šeima išgali, todėl pažeidžiamas tolydumo principas ir lygios visų vaikų galimybės. Dėl šios priežasties daugelis vaikų, ypač iš sunkiai besiverčiančių šeimų, turi nedaug galimybių užsiimti saviraiška ir prasminga veikla. Padėtį gelbėja didesnis dėmesys vaikų užimtumui, jų turiningo laisvalaikio organizavimas. Ypač svarbu rūpintis tais vaikais, kurie neturi tinkamo pavyzdžio artimiausioje aplinkoje, nes be teigiamų veiksmų, be jų pomėgių saviraiškos sunku tikėtis tinkamos socializacijos.
Vaikai ir paaugliai tai viena silpniausių socialinių grupių, tūrinti labai ribotas galimybes dalyvauti priimant sprendimus. Tuo tarpu puikiai žinoma kaip vaikai elgiasi mokyklose, gatvėje, jaunimo klubuose, šeimoje. Jie turi savo požiūrį į tai, kaip gerinti aplinką, kad gatvėse būtų saugiau, o mokykloje sektųsi geriau mokytis. Vaikai ir jaunimas dabartį sujungia su ateitimi ir tuo užtikrina tiek tradicijų tąsą, tiek inovacijas ir pokyčius. Todėl labai svarbu vaikus skatinti jungtis į įvairias organizacijas, kuriose jie galėtų spręsti vaikams svarbias problemas. Vaikams yra labai svarbi jiems artimos grupės bendraamžių nuomonė, bendravimo stilius, vertybės. Ypač ši reikšmė išauga paauglystė...

Šiuo metu matote 30% šio darbo.

Matomi 500 žodžiai iš 1359 žodžių.


Panašūs darbai


„Penkerių – šešerių metų vaikų agresyvaus elgesio šalinimas ikimokyklinėje įstaigoje“ straipsnio analizė
„Penkerių – šešerių metų vaikų agresyvaus elgesio šalinimas ikimokyklinėje įstaigoje“ straipsnio analizė

  Įvadas Šiam savarankiškam darbui aš nusprendžiau pasirinkti Rūtos Tamašauskienės ir Gabrielės Tamulevičiūtės mokslinį straipsnį „Penkerių – šešerių metų vaikų agresyvaus elgesio šalinimas ikimokyklinėje įstaigoje“, nagrinėjantį penkerių – šešerių metų vaik...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Pasakojimo pagal objektą situacijoje Lietuvoje gyvenančius paukščius organizavimas
Pasakojimo pagal objektą situacijoje Lietuvoje gyvenančius paukščius organizavimas

Situacija: vaikų pasiekimas – sakytinė kalba (pasakojimas). Jie mokosi pasakoti tęsti draugo pasakojimą, apie vieną objektą, objektą situacijoje, siužetinį paveikslėlį, vaizdavimo aplinką, įvardija detales, savybes, būsenas, vartoja naujai išgirstus žodžius (pasinaudota tema „...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Virtualiosios mokymosi aplinkos / įrankiai bei skaitmeninės mokymosi priemonės
Virtualiosios mokymosi aplinkos / įrankiai bei skaitmeninės mokymosi priemonės

Virtualiosios mokymosi aplinkos/įrankiai bei skaitmeninės mokymosi priemonės Turinys: • Paskirtis; • Sąsajos su ugdymo programa; • Naudojimo prieinamumas; • Integravimas į mokymo procesą; • Literatūros šaltiniai etest.lt Paskirtis: • Pale...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Mokyklų savarankiškumas ir ugdymo kokybė Lietuvoje
Mokyklų savarankiškumas ir ugdymo kokybė Lietuvoje

MOKYKLŲ SAVARANKIŠKUMAS IR UGDYMO KOKYBĖ LIETUVOJE Ekonomikos globalizacija skatina pasikeitimus ne tik socialinio gyvenimo srityse, bet ir švietime. Viena iš globalaus švietimo tendencijų apraiškų – švietimo standartizacija. • . Įdiegiami vis nauji švietimo standartai, rod...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Socialinis nerimas mokykloje: kaip atpažinti ir padėti?
Socialinis nerimas mokykloje: kaip atpažinti ir padėti?

ĮVADAS Vis daugiau ir daugiau žmonių nebijo kalbėti ne tik apie savo fizinę būklę, tačiau ir psichologinę, kuriai kartais teikiama net daugiau svarbos, nes nuo jos priklauso ir visapusiška žmogaus būklė. Tad neretai galime išgirsti į paviršių iš...

·
4 atsiliepimai
Peržiūrėti
Interaktyvi lenta
Interaktyvi lenta

yra įrenginys, kuris leidžia naudotojams bendrauti su skaitmeniniais turiniais naudojant gestus, fizinę sąveiką ar kitus metodus. Tai gali būti stacionarus arba mobilus įrenginys, pavyzdžiui, interaktyvus stalčių viršus ar interaktyvus ekranas. Šis įrenginys gali būti naudojamas rek...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Vaikų laisvalaikio samprata
Vaikų laisvalaikio samprata

 VAIKŲ LAISVALAIKIO SAMPRATA L. Jovaiša nurodo, kad laisvalaikis - tai laikas, naudojamas individualiems poreikiams ir interesams tenkinti (L. Jovaiša, 1993). Viduriniųjų klasių moksleiviai, išanalizavus laiko sąnaudas, laisvalaikiui gali kasdien skirti apie 5 valandas. Tačiau dažni...

·
1 atsiliepimai
Peržiūrėti
Mokyklinių renginių planų idėjos
Mokyklinių renginių planų idėjos

 1. RENGINYS: • Renginio tema (pavadinimas) „Šv. Kalėdų belaukiant“ • Idėja (prasmingumas, aktualumas) Renginys organizuojamas norint giliau supažindinti su Advento tradicijomis ir papročiais bei gilinti bendravimo įgūdžius. Ugdyti kūrybiškumą. Per kūrybinį d...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Savaitės vaikų sveikatinimo planas
Savaitės vaikų sveikatinimo planas

  VAIKŲ PSICHINĖS SVEIKATOS STIPRINIMO SAVAITĖS VEIKLOS PLANAS Ugdomosios veiklos pavadinimas: ,,Aš jaučiu ir užjaučiu‘‘ 4-5metų. Ugdymo uždaviniai: Vaikai gebės geriau suprasti ir pastebėti savo bei kitų emocijas. Vaikai atras naujų nusiraminimo bei atsipalaidavimo b...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Ugdymo institucijų pertvarka atsižvelgiant į besikeičiantį pasaulį ir naująją kartą
Ugdymo institucijų pertvarka atsižvelgiant į besikeičiantį pasaulį ir naująją kartą

    Įvadas. Ugdymo institucijų pertvarka yra reikšminga užduotis, formuojantis prie besikeičiančio pasaulio ir atitikti naujosios kartos poreikius bei iššūkius. Ši pertvarka atliekama siekiant ugdymo sistemą padaryti lanksčia, atvira naujovėms bei tob...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Quizizz  metodinė priemonė
Quizizz metodinė priemonė

QUIZIZZ METODINĖ PRIEMONĖ www.quizizz.com • Quizizz - tai įdomi, žaisminga metodinė priemonė. Čia galima kurti testus, viktorinas, apklausas, skaidres. Joje gali vienu metu mokytis ir žaisti vienas arba keli mokiniai. Žaidėjai gali būti visi vienoje patalpoje arba kiekvienas sav...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Darželio išleistuvių scenarijus
Darželio išleistuvių scenarijus

Išleistuvių scenarijus Mileta: Vaikystė – tai margas drugelis, Vaikystė – tai sapnas gražus. Ji lekia kaip lengvas vėjelis, Ir greitai skaičiuoja metus. Austėja D.: Palauk, sustok maža vaikyste, Neišsinešk meškiukų, pasakų gražių. Mes dar nespėjome lėlėms kasų supin...

·
1 atsiliepimai
Peržiūrėti
Pedagoginis kūrybiškumas
Pedagoginis kūrybiškumas

 Dažnai girdima, jog kūrybingu žmogumi yra gimstama, tačiau tai didelė netiesa – juo tampama. Kūrybiškumą išsiugdyti gali kiekvienas. Todėl labai svarbu, jog jis būtų plėtojamas nuo mažiausių dienų, o tam į pagalbą ateina mokytojai. Vaikų kūrybinių galių plėtojimas, šio...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Atsisiųsti šį darbą