Studi.lt - Rašto darbai, referatai ir rašiniai

Vaikų ekonominio raštingumo mokymas priešmokyklinėje grupėje

9.4 (3 atsiliepimai)

Apimtis
2,407 žodžiai (-ių)
Sritis
Pedagogika
Formatas
DOCX failas (29.1 KB)
Tipas
Esės

Vaikų ekonominio raštingumo mokymas priešmokyklinėje grupėje 1 puslapis
Vaikų ekonominio raštingumo mokymas priešmokyklinėje grupėje 2 puslapis
Vaikų ekonominio raštingumo mokymas priešmokyklinėje grupėje 3 puslapis
Vaikų ekonominio raštingumo mokymas priešmokyklinėje grupėje 4 puslapis
Vaikų ekonominio raštingumo mokymas priešmokyklinėje grupėje 5 puslapis
Vaikų ekonominio raštingumo mokymas priešmokyklinėje grupėje 6 puslapis
Svarbu! Žemiau pateiktos nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visos kokybės darbą spustelkite parsisiųsti.

Vaikų ekonominio raštingumo mokymas priešmokyklinėje grupėje


Gyvenant rinkos ekonomikos laikotarpiu būtina šviesti visuomenę ir teikti žinių, susijusių su ekonominiu raštingumu, kadangi asmeninio biudžeto ir finansų planavimas, rinkos kainų išmanymas, gebėjimas prisitaikyti prie kintančių situacijų prisideda prie kokybiškesnių ir saugesnių gyvenimo sąlygų kūrimo. LR „Ekonominio raštingumo ir verslumo ugdymo strategijoje“ ekonominis raštingumas apibrėžiamas kaip „ekonomikos reiškinių supratimo pagrindu sukurta mokinio motyvacija ir pasirengimas pritaikyti savo žinias ir gebėjimus praktinėje veikloje, mokinio amžiui adekvatus ekonominių žinių ir kompetencijų lygis“. Įdomu tai, jog šioje strategijoje ne kartą minima ,,visuomenės“ sąvoka, tačiau ekonominio raštingumo ugdymas siejamas tik su pradinės, pagrindinės, vidurinės mokyklos mokiniais bei aukštųjų mokyklų studentais. Tuo tarpu, atlikti įvairūs moksliniai tyrimai bei užsienio darželių vykdyti projektai rodo, kad ekonominis raštingumas gali būti sėkmingai ugdomas ir priešmokyklinėse grupėse (Беляева, 2008, 3; Kourilsky, 1977, 183; Митросенко, 2014; Peklić ir Vujatović, 2014, 82; Todorova ir Zlatarov, 2013, 501), kas nėra išskirta ,,Ekonominio raštingumo ir verslumo strategijoje“. Apklausus pedagogus paaiškėjo, kad viena esminių problemų yra pedagogų žinių stygius apie tai, kaip ugdyti vaikų ekonominį raštingumą (Staražinskienė, 2018), nes nėra konkrečių ugdymo gairių programoje, todėl šiame esė apžvelgiama keletas būdų, kurie padėtų sėkmingai ugdyti ekonominių reiškinių supratimą ir ekonomines kompetencijas priešmokyklinėje grupėje, remiantis užsienio šalių patirtimi ir Lietuvos specialistų patarimais.


Visų pirma, reiktų skatinti tėvus kalbėtis su vaikais apie įvairius ekonominius reiškinius. Juk šeima – tai pirmasis vaiko socializacijos institutas, kuris perteikia kultūrines vertybes, tradicijas, socialines normas vaikui augant (Vaitkienė, Kiliuvienė, 2004, 158). Tai reiškia, kad būtent tėvai turi rengti vaikus gyvenimui ir formuoti jų pasaulėžiūrą, plėsti akiratį, ugdyti pilietiškumą. Socialinio mokymosi teorijos šalininkai teigė, jog suaugusiųjų elgesys daro reikšmingą įtaką asmenybės vystymuisi. Jie pabrėžė, kad ne tik tėvai auklėja savo vaikus, bet ir vaikai lemia tėvų nuostatas bei lūkesčius, taigi tarp šeimos narių vyksta nuolatinė sąveika (Nasvytienė, 2005, 20). Vaikai vadovaujasi tėvų rodomu pavyzdžiu ir juos atkartoja žaisdami, tyrinėdami, bendraudami su bendraamžiais bei suaugusiais. Dėl šios priežasties, ekonominio raštingumo ugdymas šeimoje yra tikslingas. Vaikai mokosi ir įsisąmoniną vertingą informaciją apie ekonominius reiškinius, matydami savo tėvus skaičiuojančius pinigus, sudarančius prekių sąrašą, keliaujančius į parduotuvę, taupančius, besiruošiančius į darbą. Tačiau didesnę naudą vaikams teikia ne stebėjimas, o pokalbiai su tėvais apie anksčiau minėtus reiškinius. Pavyzdžiui, finansų konsultantė, Milana Jonikienė, siūlo tėvams prieš einant į parduotuvę kartu su vaikais apžiūrėti šaldytuvo turinį, išvardyti visus matomus produktus ir kartu nuspręsti, ką šiandien šeima galėtų valgyti iš jau turimo ...

Šiuo metu matote 30% šio darbo.

Matomi 500 žodžiai iš 2407 žodžių.


Panašūs darbai


Virtualiosios mokymosi aplinkos / įrankiai bei skaitmeninės mokymosi priemonės
Virtualiosios mokymosi aplinkos / įrankiai bei skaitmeninės mokymosi priemonės

Virtualiosios mokymosi aplinkos/įrankiai bei skaitmeninės mokymosi priemonės Turinys: • Paskirtis; • Sąsajos su ugdymo programa; • Naudojimo prieinamumas; • Integravimas į mokymo procesą; • Literatūros šaltiniai etest.lt Paskirtis: • Pale...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Mokyklų savarankiškumas ir ugdymo kokybė Lietuvoje
Mokyklų savarankiškumas ir ugdymo kokybė Lietuvoje

MOKYKLŲ SAVARANKIŠKUMAS IR UGDYMO KOKYBĖ LIETUVOJE Ekonomikos globalizacija skatina pasikeitimus ne tik socialinio gyvenimo srityse, bet ir švietime. Viena iš globalaus švietimo tendencijų apraiškų – švietimo standartizacija. • . Įdiegiami vis nauji švietimo standartai, rod...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Neformaliojo ugdymo turinio kūrimas mokytojo lygmenyje
Neformaliojo ugdymo turinio kūrimas mokytojo lygmenyje

NEFORMALIOJO Ugdymo turinio kūrimas mokytojo lygmenyje   Ugdymo turinio kūrimas yra politinis ir socialiai konstruojamas procesas, kai vyksta ideologinė kova, konfliktai ir kompromisai. • Socialinė - istorinė ir kultūrinė situacija apsprendžia poreikį konkrečiam ugdymo turiniui....

·
1 atsiliepimai
Peržiūrėti
Pradinių klasių mokinių pusiausvyros ugdymas naudojant tradicinius žaidimus
Pradinių klasių mokinių pusiausvyros ugdymas naudojant tradicinius žaidimus

(Improving the balance movement of lower - grade students through the modification of engklek traditional game) Impact factor 4.666   Santrauka Pusiausvyra – tai sugebėjimas išlaikyti stabilią statinę kūno padėtį arba išlaikyti reikiamą kūno padėtį atliekant įvairius judesius a...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Pasakojimo pagal objektą situacijoje Lietuvoje gyvenančius paukščius organizavimas
Pasakojimo pagal objektą situacijoje Lietuvoje gyvenančius paukščius organizavimas

Situacija: vaikų pasiekimas – sakytinė kalba (pasakojimas). Jie mokosi pasakoti tęsti draugo pasakojimą, apie vieną objektą, objektą situacijoje, siužetinį paveikslėlį, vaizdavimo aplinką, įvardija detales, savybes, būsenas, vartoja naujai išgirstus žodžius (pasinaudota tema „...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Pedagoginis kūrybiškumas
Pedagoginis kūrybiškumas

 Dažnai girdima, jog kūrybingu žmogumi yra gimstama, tačiau tai didelė netiesa – juo tampama. Kūrybiškumą išsiugdyti gali kiekvienas. Todėl labai svarbu, jog jis būtų plėtojamas nuo mažiausių dienų, o tam į pagalbą ateina mokytojai. Vaikų kūrybinių galių plėtojimas, šio...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Vaikų laisvalaikio samprata
Vaikų laisvalaikio samprata

 VAIKŲ LAISVALAIKIO SAMPRATA L. Jovaiša nurodo, kad laisvalaikis - tai laikas, naudojamas individualiems poreikiams ir interesams tenkinti (L. Jovaiša, 1993). Viduriniųjų klasių moksleiviai, išanalizavus laiko sąnaudas, laisvalaikiui gali kasdien skirti apie 5 valandas. Tačiau dažni...

·
1 atsiliepimai
Peržiūrėti
Mokyklinių renginių planų idėjos
Mokyklinių renginių planų idėjos

 1. RENGINYS: • Renginio tema (pavadinimas) „Šv. Kalėdų belaukiant“ • Idėja (prasmingumas, aktualumas) Renginys organizuojamas norint giliau supažindinti su Advento tradicijomis ir papročiais bei gilinti bendravimo įgūdžius. Ugdyti kūrybiškumą. Per kūrybinį d...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Mokytojo vaidmuo ir ugdymo(si) aplinka XXI amžiuje
Mokytojo vaidmuo ir ugdymo(si) aplinka XXI amžiuje

1. Esė 1.1 Iki šiol mokytojų vaidmuo švietimo sistemoje buvo esminis ir plačiai žinomas. Tačiau XXI amžius, pasižymintis nuolatiniais pokyčiais ir technologijų plėtra, atnešė naujus iššūkius ir galimybes mokytojams. Šis tekstas apžvelgia XXI amžiaus mokytojo vaidmenį, jo svar...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
„Penkerių – šešerių metų vaikų agresyvaus elgesio šalinimas ikimokyklinėje įstaigoje“ straipsnio analizė
„Penkerių – šešerių metų vaikų agresyvaus elgesio šalinimas ikimokyklinėje įstaigoje“ straipsnio analizė

  Įvadas Šiam savarankiškam darbui aš nusprendžiau pasirinkti Rūtos Tamašauskienės ir Gabrielės Tamulevičiūtės mokslinį straipsnį „Penkerių – šešerių metų vaikų agresyvaus elgesio šalinimas ikimokyklinėje įstaigoje“, nagrinėjantį penkerių – šešerių metų vaik...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Mokytojo ir mokinio interakcijos analizė
Mokytojo ir mokinio interakcijos analizė

  Ekonomikos pamoka stebėta vienoje iš vidurinių mokyklų 9 klasėje, kurioje mokosi 9 mokiniai, iš kurių 5 – mergaitės, 4 - berniukai. Pastebėjau, kad keletas mokinių yra labai aktyvūs, mėgsta pasireikšti, jiems patinka mokomasis dalykas ir labai noriai atsakinėja į užduotus kla...

·
1 atsiliepimai
Peržiūrėti
Socialinis nerimas mokykloje: kaip atpažinti ir padėti?
Socialinis nerimas mokykloje: kaip atpažinti ir padėti?

ĮVADAS Vis daugiau ir daugiau žmonių nebijo kalbėti ne tik apie savo fizinę būklę, tačiau ir psichologinę, kuriai kartais teikiama net daugiau svarbos, nes nuo jos priklauso ir visapusiška žmogaus būklė. Tad neretai galime išgirsti į paviršių iš...

·
4 atsiliepimai
Peržiūrėti
Ugdymo institucijų pertvarka atsižvelgiant į besikeičiantį pasaulį ir naująją kartą
Ugdymo institucijų pertvarka atsižvelgiant į besikeičiantį pasaulį ir naująją kartą

    Įvadas. Ugdymo institucijų pertvarka yra reikšminga užduotis, formuojantis prie besikeičiančio pasaulio ir atitikti naujosios kartos poreikius bei iššūkius. Ši pertvarka atliekama siekiant ugdymo sistemą padaryti lanksčia, atvira naujovėms bei tob...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Darželio išleistuvių scenarijus
Darželio išleistuvių scenarijus

Išleistuvių scenarijus Mileta: Vaikystė – tai margas drugelis, Vaikystė – tai sapnas gražus. Ji lekia kaip lengvas vėjelis, Ir greitai skaičiuoja metus. Austėja D.: Palauk, sustok maža vaikyste, Neišsinešk meškiukų, pasakų gražių. Mes dar nespėjome lėlėms kasų supin...

·
1 atsiliepimai
Peržiūrėti
Linksmosios vaikų velykėlės - scenarijus
Linksmosios vaikų velykėlės - scenarijus

LINKSMOSIOS VAIKŲ VELYKĖLĖS-SCENARIJUS Salėje sėdi Velykė su dideliu krepšiu,pilnu margučių,vis apsidairo,lyg kažko laukdama: -Sveiki visi susirinkę,ar žinote kokia proga jus šiandien čia pakviečiau?(Vaikai atsako).Taip taip,ogi savaitė po Velykų praėjo ir prasidėjo vaikų Velyk...

·
4 atsiliepimai
Peržiūrėti
Kodėl mokiniai nenori eiti į mokyklą? Priežaščių ir būdų analizė
Kodėl mokiniai nenori eiti į mokyklą? Priežaščių ir būdų analizė

  Įvadas Tema ir jos aktualumas. Neginčijamai, visų mokyklų ir švietimo sistemos tikslas yra ugdymas kūrybingos, iniciatyvios ir atsakingos asmenybės. Šis siekis būtų patenkinamas kiekvieno tėvo, kuris patiki savo vaiką mokyklose. Atrodo tai galėtų būti pasiekta, tačiau daugelio...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Savaitės vaikų sveikatinimo planas
Savaitės vaikų sveikatinimo planas

  VAIKŲ PSICHINĖS SVEIKATOS STIPRINIMO SAVAITĖS VEIKLOS PLANAS Ugdomosios veiklos pavadinimas: ,,Aš jaučiu ir užjaučiu‘‘ 4-5metų. Ugdymo uždaviniai: Vaikai gebės geriau suprasti ir pastebėti savo bei kitų emocijas. Vaikai atras naujų nusiraminimo bei atsipalaidavimo b...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Interaktyvi lenta
Interaktyvi lenta

yra įrenginys, kuris leidžia naudotojams bendrauti su skaitmeniniais turiniais naudojant gestus, fizinę sąveiką ar kitus metodus. Tai gali būti stacionarus arba mobilus įrenginys, pavyzdžiui, interaktyvus stalčių viršus ar interaktyvus ekranas. Šis įrenginys gali būti naudojamas rek...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Atsisiųsti šį darbą