Įvadas. Ugdymo institucijų pertvarka yra reikšminga užduotis, formuojantis prie besikeičiančio pasaulio ir atitikti naujosios kartos poreikius bei iššūkius. Ši pertvarka atliekama siekiant ugdymo sistemą padaryti lanksčia, atvira naujovėms bei tobulėjimui. Bendrojo ugdymo įstaigos tikslas - nustatyti pokyčių sritis ir strateginius uždavinius. Taip pat vadovaujantis humanistinėmis vertybėmis sutelkti pedagogų ir visos mokyklos bendruomenės pastangas kiekvieno mokinio individualybei atsiskleisti, užtikrinti asmenybės brandą, pasiekimus ir pažangą, ugdyti sėkmingą profesinę karjerą, visuomenės veiklą ir saviraiškai svarbias kompetencijas. Švietimo sistemos paskirtis – kiekvienam asmeniui suteikti lygiavertes galimybes pasirinkti ir siekti išsilavinimo. Švietimo sistemos veiklos efektyvumą užtikrina vertybinės nuostatos, sistemiškumas, kontekstualumas, refleksijos ir bendradarbiavimas. Pokyčių siekiama ugdymo turinyje, pedagogų karjeros rengime, edukologijos srities moksliniuose tyrimuose, mokyklų strateginiame valdyme ir bendrojo ugdymo finansavime.
Esamos būklės analizė (2017). Nuo 2016 metų Lietuva dalyvauja tarptautiniame tyrime PISA, angl. Program for International Student Assessment, kuriame yra tiriami penkiolikmečiai. Nustatyta, jog visose - matematinio raštingumo, gamtamokslio bei skaitymo gebėjimų, tiriamose srityse Lietuvos mokinių rezultatai yra žemesni už kitų, tyrime dalyvaujančių šalių rezultatų vidurkį (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. kovo 29 d. nutarimas Nr. 234 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 metų veiklos ataskaitos pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui“). Dauguma Lietuvos moksleivių geba sėkmingai atlikti pagrindinių žinių ir taisyklių pritaikymo užduotis, tačiau mažoji dalis mokinių geba įveikti problemines, integralaus mąstymo ir kūrybos reikalaujančias užduotis. Tarptautiniai ir nacionaliniai tyrimai rodo reikšmingus ugdymo lygio skirtumus mokyklose, ypatingai lyginant miesto ir kaimo mokyklas. Kai kuriose vertinimo srityse buvo rasta reikšmingų pasiekimų skirtumų tarp merginų ir vaikinų. Taip pat ryškėja vaikų neformalaus ugdymo netolygumas - yra savivaldybių, kuriose neformalaus švietimo galimybėmis pasinaudoja tik ketvirtadalis moksleivių. Nutarimas dėl bendrojo ugdymo mokyklos kaitos gairių patvirtinimo, teigia, kad : ,,Valstybė privalo suteikti visiems lygiavertes galimybes gauti kokybišką švietimą, nepaisant tautybės, amžiaus, socialinės padėties ar gyvenamosios vietos.’’ (2017 m. liepos 11 d. Nr. XIII-627, Vilnius, II skyrius, Bendros būklės analizė, 8punktas). Taipogi pastebėta, jog mokyklos kolektyvas nėra linkęs atsinaujinti : Lietuvos mokyklose didžioji dalis pedagogų yra vyresni nei 50 metų ir tik 3-5 procentus pedagogų sudaro 30 metų ir jaunesni. Tam, kad užtikrintume paklausesnę pedagogo profesiją, turime sukurti kokybišką pedagogų rengimą, patrauklias darbo sąlygas, profesinio tobulėjimo galimybes ir adekvatų atlyginimą. Atsižvelgus į tai buvo stengtasi sukurti pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistemą, tačiau, kaip teigia Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės valstybinio audito 2016 m. gegužės 10 d. ataskaita Nr. VA-P-50-3-5 „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimas“ : ,, Planuotos ...
EMOCINĖ ŠEIMOS FUNKCIJA 1. Emocinis palaikymas – gebėjimas teikti vienas kitam emocinę paramą, supratimą ir užuojautą. 2. Komunikacija – atviras ir nuoširdus bendravimas, leidžiantis dalintis jausmais ir mintimis. 3. Saugumo jausmas – šeimos narių gebėjimas jaustis saugiai...
·Išleistuvių scenarijus Mileta: Vaikystė – tai margas drugelis, Vaikystė – tai sapnas gražus. Ji lekia kaip lengvas vėjelis, Ir greitai skaičiuoja metus. Austėja D.: Palauk, sustok maža vaikyste, Neišsinešk meškiukų, pasakų gražių. Mes dar nespėjome lėlėms kasų supin...
·1. Esė 1.1 Iki šiol mokytojų vaidmuo švietimo sistemoje buvo esminis ir plačiai žinomas. Tačiau XXI amžius, pasižymintis nuolatiniais pokyčiais ir technologijų plėtra, atnešė naujus iššūkius ir galimybes mokytojams. Šis tekstas apžvelgia XXI amžiaus mokytojo vaidmenį, jo svar...
·Įvadas Renesanso metu atsiradęs ir XVIII a. įsitvirtinęs antikos terminas (lot. – antiquus – senas) plačiąją prasme reiškiantis senovę, o siauresne – senovės graikų ir romėnų kultūrą, apima laikotarpį nuo Kretos ir Mikėnų laikų (III – II tūkst.. pr. Kr.) iki Vakarų...
·ĮVADAS Šiandien mokykla nebegali būti tokia, kaip buvo vakar, mūsų (pedagogų) užduotis pritaikyti ugdymosi procesą prie vaikų. Pastebima, kad šiandieninėje visuomenėje vis dažniau sutinkame vaikų, kurie turi vienokių ar kitokių mokymosi sutrikimų. Vaikai, turintys skirtingus ug...
·Gyvenant rinkos ekonomikos laikotarpiu būtina šviesti visuomenę ir teikti žinių, susijusių su ekonominiu raštingumu, kadangi asmeninio biudžeto ir finansų planavimas, rinkos kainų išmanymas, gebėjimas prisitaikyti prie kintančių situacijų prisideda prie kokybiškesnių ir saugesnių...
·MOKYKLŲ SAVARANKIŠKUMAS IR UGDYMO KOKYBĖ LIETUVOJE Ekonomikos globalizacija skatina pasikeitimus ne tik socialinio gyvenimo srityse, bet ir švietime. Viena iš globalaus švietimo tendencijų apraiškų – švietimo standartizacija. • . Įdiegiami vis nauji švietimo standartai, rod...
·Ekonomikos pamoka stebėta vienoje iš vidurinių mokyklų 9 klasėje, kurioje mokosi 9 mokiniai, iš kurių 5 – mergaitės, 4 - berniukai. Pastebėjau, kad keletas mokinių yra labai aktyvūs, mėgsta pasireikšti, jiems patinka mokomasis dalykas ir labai noriai atsakinėja į užduotus kla...
·Įvadas Tema ir jos aktualumas. Neginčijamai, visų mokyklų ir švietimo sistemos tikslas yra ugdymas kūrybingos, iniciatyvios ir atsakingos asmenybės. Šis siekis būtų patenkinamas kiekvieno tėvo, kuris patiki savo vaiką mokyklose. Atrodo tai galėtų būti pasiekta, tačiau daugelio...
·QUIZIZZ METODINĖ PRIEMONĖ www.quizizz.com • Quizizz - tai įdomi, žaisminga metodinė priemonė. Čia galima kurti testus, viktorinas, apklausas, skaidres. Joje gali vienu metu mokytis ir žaisti vienas arba keli mokiniai. Žaidėjai gali būti visi vienoje patalpoje arba kiekvienas sav...
·VERSLO FAKULTETAS PEDAGOGIKOS KATEDRA Studijų programa: PRADINIO UGDYMO PEDAGOGIKA DAILĖS IR TECHNOLOGIJŲ PAMOKOS IŠPLĖSTINIS PLANAS Savarankiškas Dailės ir technologijų ugdymo dalyko darbas Klasė. 2c klasė Pamokos tema: PAVASARINĖ PUOKŠT...
·NEFORMALIOJO Ugdymo turinio kūrimas mokytojo lygmenyje Ugdymo turinio kūrimas yra politinis ir socialiai konstruojamas procesas, kai vyksta ideologinė kova, konfliktai ir kompromisai. • Socialinė - istorinė ir kultūrinė situacija apsprendžia poreikį konkrečiam ugdymo turiniui....
· Dažnai girdima, jog kūrybingu žmogumi yra gimstama, tačiau tai didelė netiesa – juo tampama. Kūrybiškumą išsiugdyti gali kiekvienas. Todėl labai svarbu, jog jis būtų plėtojamas nuo mažiausių dienų, o tam į pagalbą ateina mokytojai. Vaikų kūrybinių galių plėtojimas, šio...
·Situacija: vaikų pasiekimas – sakytinė kalba (pasakojimas). Jie mokosi pasakoti tęsti draugo pasakojimą, apie vieną objektą, objektą situacijoje, siužetinį paveikslėlį, vaizdavimo aplinką, įvardija detales, savybes, būsenas, vartoja naujai išgirstus žodžius (pasinaudota tema „...
·ĮVADAS Vis daugiau ir daugiau žmonių nebijo kalbėti ne tik apie savo fizinę būklę, tačiau ir psichologinę, kuriai kartais teikiama net daugiau svarbos, nes nuo jos priklauso ir visapusiška žmogaus būklė. Tad neretai galime išgirsti į paviršių iš...
·Įvadas. Ugdymo institucijų pertvarka yra reikšminga užduotis, formuojantis prie besikeičiančio pasaulio ir atitikti naujosios kartos poreikius bei iššūkius. Ši pertvarka atliekama siekiant ugdymo sistemą padaryti lanksčia, atvira naujovėms bei tob...
· 1. RENGINYS: • Renginio tema (pavadinimas) „Šv. Kalėdų belaukiant“ • Idėja (prasmingumas, aktualumas) Renginys organizuojamas norint giliau supažindinti su Advento tradicijomis ir papročiais bei gilinti bendravimo įgūdžius. Ugdyti kūrybiškumą. Per kūrybinį d...
·ĮVADAS Vaikai augs sveiki ir normaliai vystysis, jei gyvens švarioje aplinkoje, kvėpuos grynu oru, gers švarų vandenį. Šių sąlygų reikia visiems. Jas sukurti privalome mokytis nuo vaikystės (Zaborskis ir kt., 1995). Higienišką aplinką sukurti galime patys vaikams, turėdami žini...
·