Studi.lt - Rašto darbai, referatai ir rašiniai

Socialinis nerimas mokykloje: kaip atpažinti ir padėti?

9.5 (4 atsiliepimai)

Apimtis
1,968 žodžiai (-ių)
Sritis
Pedagogika
Formatas
DOCX failas (45.96 KB)
Tipas
Esės

Socialinis nerimas mokykloje: kaip atpažinti ir padėti? 1 puslapis
Socialinis nerimas mokykloje: kaip atpažinti ir padėti? 2 puslapis
Socialinis nerimas mokykloje: kaip atpažinti ir padėti? 3 puslapis
Socialinis nerimas mokykloje: kaip atpažinti ir padėti? 4 puslapis
Socialinis nerimas mokykloje: kaip atpažinti ir padėti? 5 puslapis
Socialinis nerimas mokykloje: kaip atpažinti ir padėti? 6 puslapis
Svarbu! Žemiau pateiktos nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visos kokybės darbą spustelkite parsisiųsti.



ĮVADAS

Vis daugiau ir daugiau žmonių nebijo kalbėti ne tik apie savo fizinę būklę, tačiau ir psichologinę, kuriai kartais teikiama net daugiau svarbos, nes nuo jos priklauso ir visapusiška žmogaus būklė. Tad neretai galime išgirsti į paviršių iškylančius įvairius emocinius sutrikimus. Tačiau mūsų šalis – viena iš pirmaujančių pasaulyje pagal savižudybių reitingą, nes daugelis dėl nesirūpinimo savo sveikata patiria depresiją, nerimo sutrikimus, vienišumą (Mockus, 2020). Nerimas yra viena dažniau jaučiamų emocijų žmonių tarpe, tai skatina supanti aplinka, vykstantys įvykiai, greitas gyvenimo būdas. Nerimo sutrikimai – vieni dažniausių emocinių sutrikimų vaikų ir paauglių tarpe, kuomet kyla nerimas, susirūpinimas, galintis stipriai paveikti asmens funkcionavimą, tad apie tai yra svarbu kalbėti. Nerimo sutrikimai yra skirstomi į atsiskyrimo nerimo, socialinio nerimo, generalizuoto nerimo, selektyvųjį mutizmą bei fobinio nerimo sutrikimus. Šioje esėje didžiausias dėmesys skiriamas socialinio nerimo aptarimui ir analizei.
Problema: dauguma mokinių, turinčių socialinio nerimo sutrikimą lanko mokyklas, tačiau sutrikimas daugeliu atvejų trukdo jiems siekti geriausių įmanomų rezultatų. Mokiniai dažnai praleidinėja pamokas, neįsitraukia į klasėje vykdomas veiklas, diskusijas, ko pasekoje, prastėja mokymosi rezultatai, žemėja savivertė ir pasitikėjimas savimi. Iš viso to kyla tokie probleminiai klausimai kaip: kaip atpažinti mokinį, turintį socialinio nerimo sutrikimą? Kaip programą pritaikyti prie mokinio? Kaip jį įtraukti į mokymosi veiklą?

PAGRINDINĖ DALIS

1. SOCIALINIO NERIMO SAMPRATA

1.1. Socialinio nerimo apibrėžimas

Sisteminiame ligų sąraše TLK-10 socialinio nerimo sutrikimas apibūdinamas kaip dažnas ir pasikartojantis nerimo kilimas susidūrus su įvairiomis socialinėmis situacijomis: turintys socialinį nerimą vengia bendravimo su nepažįstamaisiais, jei nepavyksta išvengti bendrauja vangiai ir atsargiai, jiems būdingas socialinis baimingumas, nerimas, ypač susidūrus su nauja, nepažįstama arba socialiai pavojinga situacija. Vaikai, kuriems būdingas socialinis nerimas dažnai jaučiasi nejaukiai prie kitų, gali pasirodyti, kad jie yra drovūs, tačiau viduje jie išgyvena stiprų nerimą ir dėl to nori atsitraukti. Dažnai baiminasi ir vengia aplinkybių, kuriose iškiltų grėsmė, kad jie bus vertinami ar iš jų bus kažko tikimasi, vaikams gali atrodyti, kad kiti nenori su jais bendrauti (Barkauskienė, Zacharevičienė, 2019).

1.2. Socialinio nerimo paplitimas

Atlikti įvairūs tyrimai ir stebėjimai rodo, kad Vakarų šalyse socialinis nerimas yra paplitęs tarp 7 – 13 proc. gyventojų, o tarp vaikų ir paauglių paplitimas siekia 1,6 – 7,3 proc. (Salvador, Martins, Vieira, Carvalho, 2013). Kituose tyrimuose teigiama, kad socialinio nerimo sutrikimai nustatyti 11,7 proc. tirtų mokinių ir net 36 proc. iš jų turėjo sunkesnes socialinio nerimo formas (Ghazwani, Khalil, Ahmed, 2016). Galima daryti prielaidą, kad šių tyrimų rezultatai gali skirtis nuo skirtingo jų atlikimo laikotarpio, tyrimų metodikos, skirtingos aplinkos. Pastebima, kad socialinis nerimas dažnai atsiranda vaikystėje ar paauglystėje ir pereina ir į tolimesnius raidos etapus. Taip pat yra duomenų, kad socialinio nerimo sutrikimas gali didinti depresijos, kitų nerimo sutrikimų, savižudybės, piknaudžiavimo alkoholiu, valgymo sutrikimų riziką (Burklund, ...

Šiuo metu matote 30% šio darbo.

Matomi 500 žodžiai iš 1968 žodžių.


Panašūs darbai


„Penkerių – šešerių metų vaikų agresyvaus elgesio šalinimas ikimokyklinėje įstaigoje“ straipsnio analizė
„Penkerių – šešerių metų vaikų agresyvaus elgesio šalinimas ikimokyklinėje įstaigoje“ straipsnio analizė

  Įvadas Šiam savarankiškam darbui aš nusprendžiau pasirinkti Rūtos Tamašauskienės ir Gabrielės Tamulevičiūtės mokslinį straipsnį „Penkerių – šešerių metų vaikų agresyvaus elgesio šalinimas ikimokyklinėje įstaigoje“, nagrinėjantį penkerių – šešerių metų vaik...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Vaikų ekonominio raštingumo mokymas priešmokyklinėje grupėje
Vaikų ekonominio raštingumo mokymas priešmokyklinėje grupėje

Gyvenant rinkos ekonomikos laikotarpiu būtina šviesti visuomenę ir teikti žinių, susijusių su ekonominiu raštingumu, kadangi asmeninio biudžeto ir finansų planavimas, rinkos kainų išmanymas, gebėjimas prisitaikyti prie kintančių situacijų prisideda prie kokybiškesnių ir saugesnių...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Darželio išleistuvių scenarijus
Darželio išleistuvių scenarijus

Išleistuvių scenarijus Mileta: Vaikystė – tai margas drugelis, Vaikystė – tai sapnas gražus. Ji lekia kaip lengvas vėjelis, Ir greitai skaičiuoja metus. Austėja D.: Palauk, sustok maža vaikyste, Neišsinešk meškiukų, pasakų gražių. Mes dar nespėjome lėlėms kasų supin...

·
1 atsiliepimai
Peržiūrėti
Virtualiosios mokymosi aplinkos / įrankiai bei skaitmeninės mokymosi priemonės
Virtualiosios mokymosi aplinkos / įrankiai bei skaitmeninės mokymosi priemonės

Virtualiosios mokymosi aplinkos/įrankiai bei skaitmeninės mokymosi priemonės Turinys: • Paskirtis; • Sąsajos su ugdymo programa; • Naudojimo prieinamumas; • Integravimas į mokymo procesą; • Literatūros šaltiniai etest.lt Paskirtis: • Pale...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Pasakojimo pagal objektą situacijoje Lietuvoje gyvenančius paukščius organizavimas
Pasakojimo pagal objektą situacijoje Lietuvoje gyvenančius paukščius organizavimas

Situacija: vaikų pasiekimas – sakytinė kalba (pasakojimas). Jie mokosi pasakoti tęsti draugo pasakojimą, apie vieną objektą, objektą situacijoje, siužetinį paveikslėlį, vaizdavimo aplinką, įvardija detales, savybes, būsenas, vartoja naujai išgirstus žodžius (pasinaudota tema „...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Mokytojų bendradarbiavimas
Mokytojų bendradarbiavimas

  Įvadas Temos aktualumas. Mokykloje mokiniai praleidžia didžiąją dienos dalį, todėl natūralu, kad joje mokiniai ne tik įgyja žinių, bet ir mokosi bendrauti, formuoja pasaulėžiūrą ir vertybes. Kad į mokyklą vaikai eitų noriai ir joje leistų laiką prasmingai atsakingi ir tėvai...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Vaikų laisvalaikio samprata
Vaikų laisvalaikio samprata

 VAIKŲ LAISVALAIKIO SAMPRATA L. Jovaiša nurodo, kad laisvalaikis - tai laikas, naudojamas individualiems poreikiams ir interesams tenkinti (L. Jovaiša, 1993). Viduriniųjų klasių moksleiviai, išanalizavus laiko sąnaudas, laisvalaikiui gali kasdien skirti apie 5 valandas. Tačiau dažni...

·
1 atsiliepimai
Peržiūrėti
Quizizz  metodinė priemonė
Quizizz metodinė priemonė

QUIZIZZ METODINĖ PRIEMONĖ www.quizizz.com • Quizizz - tai įdomi, žaisminga metodinė priemonė. Čia galima kurti testus, viktorinas, apklausas, skaidres. Joje gali vienu metu mokytis ir žaisti vienas arba keli mokiniai. Žaidėjai gali būti visi vienoje patalpoje arba kiekvienas sav...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Socialinis nerimas mokykloje: kaip atpažinti ir padėti?
Socialinis nerimas mokykloje: kaip atpažinti ir padėti?

ĮVADAS Vis daugiau ir daugiau žmonių nebijo kalbėti ne tik apie savo fizinę būklę, tačiau ir psichologinę, kuriai kartais teikiama net daugiau svarbos, nes nuo jos priklauso ir visapusiška žmogaus būklė. Tad neretai galime išgirsti į paviršių iš...

·
4 atsiliepimai
Peržiūrėti
Mokyklinių renginių planų idėjos
Mokyklinių renginių planų idėjos

 1. RENGINYS: • Renginio tema (pavadinimas) „Šv. Kalėdų belaukiant“ • Idėja (prasmingumas, aktualumas) Renginys organizuojamas norint giliau supažindinti su Advento tradicijomis ir papročiais bei gilinti bendravimo įgūdžius. Ugdyti kūrybiškumą. Per kūrybinį d...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Kodėl mokiniai nenori eiti į mokyklą? Priežaščių ir būdų analizė
Kodėl mokiniai nenori eiti į mokyklą? Priežaščių ir būdų analizė

  Įvadas Tema ir jos aktualumas. Neginčijamai, visų mokyklų ir švietimo sistemos tikslas yra ugdymas kūrybingos, iniciatyvios ir atsakingos asmenybės. Šis siekis būtų patenkinamas kiekvieno tėvo, kuris patiki savo vaiką mokyklose. Atrodo tai galėtų būti pasiekta, tačiau daugelio...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Mokyklų savarankiškumas ir ugdymo kokybė Lietuvoje
Mokyklų savarankiškumas ir ugdymo kokybė Lietuvoje

MOKYKLŲ SAVARANKIŠKUMAS IR UGDYMO KOKYBĖ LIETUVOJE Ekonomikos globalizacija skatina pasikeitimus ne tik socialinio gyvenimo srityse, bet ir švietime. Viena iš globalaus švietimo tendencijų apraiškų – švietimo standartizacija. • . Įdiegiami vis nauji švietimo standartai, rod...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Mokytojo vaidmuo ir ugdymo(si) aplinka XXI amžiuje
Mokytojo vaidmuo ir ugdymo(si) aplinka XXI amžiuje

1. Esė 1.1 Iki šiol mokytojų vaidmuo švietimo sistemoje buvo esminis ir plačiai žinomas. Tačiau XXI amžius, pasižymintis nuolatiniais pokyčiais ir technologijų plėtra, atnešė naujus iššūkius ir galimybes mokytojams. Šis tekstas apžvelgia XXI amžiaus mokytojo vaidmenį, jo svar...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Interaktyvi lenta
Interaktyvi lenta

yra įrenginys, kuris leidžia naudotojams bendrauti su skaitmeniniais turiniais naudojant gestus, fizinę sąveiką ar kitus metodus. Tai gali būti stacionarus arba mobilus įrenginys, pavyzdžiui, interaktyvus stalčių viršus ar interaktyvus ekranas. Šis įrenginys gali būti naudojamas rek...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Vasario 16 dienos scenarijus. Darželis
Vasario 16 dienos scenarijus. Darželis

VASARIO 16 DIENOS SCENARIJUS ŠIĄ GRAŽIĄ ŠVENTĘ NORIM PRADĖTI GRAŽIU EILĖRAŠTUKU APIE LIETUVĄ: DAUG GRAŽIŲ SKAMBIŲ ŽODELIŲ TURIME KALBOS KRAITELĖJ. VIETOS LIKO DAR KELIEMS MŪSŲ ŽODŽIAMS MYLIMIEMS. VIENAS ŽODIS - TAI TĖVYNĖ. ŽMONĖS JĄ NUO PRIEŠŲ GYNĖ. IR T...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Ugdymo institucijų pertvarka atsižvelgiant į besikeičiantį pasaulį ir naująją kartą
Ugdymo institucijų pertvarka atsižvelgiant į besikeičiantį pasaulį ir naująją kartą

    Įvadas. Ugdymo institucijų pertvarka yra reikšminga užduotis, formuojantis prie besikeičiančio pasaulio ir atitikti naujosios kartos poreikius bei iššūkius. Ši pertvarka atliekama siekiant ugdymo sistemą padaryti lanksčia, atvira naujovėms bei tob...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Pradinių klasių mokinių pusiausvyros ugdymas naudojant tradicinius žaidimus
Pradinių klasių mokinių pusiausvyros ugdymas naudojant tradicinius žaidimus

(Improving the balance movement of lower - grade students through the modification of engklek traditional game) Impact factor 4.666   Santrauka Pusiausvyra – tai sugebėjimas išlaikyti stabilią statinę kūno padėtį arba išlaikyti reikiamą kūno padėtį atliekant įvairius judesius a...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Neformaliojo ugdymo turinio kūrimas mokytojo lygmenyje
Neformaliojo ugdymo turinio kūrimas mokytojo lygmenyje

NEFORMALIOJO Ugdymo turinio kūrimas mokytojo lygmenyje   Ugdymo turinio kūrimas yra politinis ir socialiai konstruojamas procesas, kai vyksta ideologinė kova, konfliktai ir kompromisai. • Socialinė - istorinė ir kultūrinė situacija apsprendžia poreikį konkrečiam ugdymo turiniui....

·
1 atsiliepimai
Peržiūrėti
Atsisiųsti šį darbą