Sėkminga komunikacija (verbalinis bendravimas). Ką galima pritaikyti bendraujant su pacientais?
TIKSLAS
Sužinoti apie sėkmingą komunikaciją žodinio bendravimo.
UŽDAVINIAI
• Apibūdinti kas yra žodinis bendravimas.
• Kas yra sėkmingas bendarvimas.
Kas yra bendravimas?
Kas yra bendravimas?
Bendravimas yra daugialypis reiškinys. Bendravimu vadiname ir daugelį metų trunkančią draugystę, ir susirašinėjimą elektroniniu paštu, ir aktoriaus pasirodymą publikai. Todėl skiriamos įvairios bendravimo rūšys, sudėtinės dalys ir aspektai.
• Visų pirma galima skirti bendravimą su savimi (intrapersonaliniu) ir bendravimą su kitais (tarpusavio, tarpasmeninis, interpersonalinis,).
• Puikios intrapersonaliniu bendravimo iliustracijos - posakiai „mane baigia užgraužti sąžinė", „pasižiūrėk į save iš šalies" ir panašiai.
• Tuomet interpersonalinis bendravimas - tai „bendravimas" tarp asmenybės dalių. Tarpasmeninis bendravimas - toks, į kurį įsitraukia ne mažiau kaip du žmonės.
• Svarbiausi tarpasmeninio bendravimo aspektai - tai tarpusavio suvokimas, keitimasis informacija (komunikacija), tarpusavio sąveika ir santykiai.
Kas tai komunikacija?
Komunikacija - tai keitimasis informacija, naudojant kokią nors ženklų sistemą. Bendraudami žmonės dalijasi žiniomis, nuomonėmis, praneša vieni kitiems apie savo jausmus. Šiai informacijai perduoti naudojami įvairūs būdai: kalba (žodinis bendravimas), mimika, gestai, kai kada netgi aprangos detalės ar aksesuarai (nežodinis bendravimas).
ŽODINIS BENDRAVIMAS IR JO BŪDAI
• Verbalinis bendravimas – tai informacijos perdavimas žodžiais, tiek žodžiu, tiek raštu. Balso tono, moduliacijos, greičio, garso silpnumo ir stiprumo atžvilgiu, bendravimas raštu yra efektyvesnis, negu žodžiu, tačiau daugiausia laiko mes praleidžiame bendraudami žodžiu, t.y. kalbėdami ir klausydami.
5 pagrindinius bendravimo būdus:
• įvertinamasis;
• aiškinamasis;
• palaikomasis;
• tyrinėjamasis;
• suprantamasis.
Žodžio komponentai
• Kalba yra svarbus žodinio bendravimo aspektas, o konkrečiau - kiekvienas žodis slepia savyje tris komponentus: referentinį, asociacinį ir emocinį.
• Referentinis komponentas atspindi žodžio reikšmę, pragmatinį kalbos aspektą. Pvz., pavasaris - tai metų laikas, ateinantis po žiemos.
• Asociacinis komponentas - tai visuma asociacijų, susijusių su žodžiu, nors ir neturi jokio ryšio su šio žodžio interpretacija siaurąja prasme. Pvz., pavasaris - tai tirpstančio sniego upeliukai.
• Emocinis komponentas - tai žodžio sukelti jausmai arba emocijos.
Žodiniai ,,valdžios instrumentai“
• Žodžių ir sakinių pasirinkimas.
• Naujų žodžių ir posakių sukūrimas, neteisingas žodžių naudojimas, „tuščių žodžių" naudojimas.
• Gramatinės formos pasirinkimas.
• Nuoseklumo pasirinkimas.
• Akcentavimas ir intonacija.
• Slaptų arba numanomų prielaidų pasirinkimas. <...
TIKSLAS Sužinoti apie sėkmingą komunikaciją žodinio bendravimo. UŽDAVINIAI • Apibūdinti kas yra žodinis bendravimas. • Kas yra sėkmingas bendarvimas. Kas yra bendravimas? Kas yra bendravimas? Bendravimas yra daugialypis reiškinys. Bendravimu vadiname ir daugel...
·