Pedagoginis kūrybiškumas
Dažnai girdima, jog kūrybingu žmogumi yra gimstama, tačiau tai didelė netiesa – juo tampama. Kūrybiškumą išsiugdyti gali kiekvienas. Todėl labai svarbu, jog jis būtų plėtojamas nuo mažiausių dienų, o tam į pagalbą ateina mokytojai. Vaikų kūrybinių galių plėtojimas, šiomis dienomis tampa vienu iš aktualiausių pedagogikos uždavinių. Pedagogų tikslas tampa išugdyti ne tik išsilavinusius vaikus, bet ir kūrybiškus, nes kūrybiškumas reikalingas ne tik individui, kaip sąlyga išgyventi bei adaptuotis aplinkiniame pasaulyje, bet ir visuomenėje, kadangi individo kūrybiškumas taip pat prisideda prie kultūros tęstinumo bei kaitos. Nuo to, kaip pedagogai supranta kūrybiškumą priklauso ir jo ugdymo ypatumai, vaikų kūrybinis aktyvumas ir realūs kūrybos rezultatai, todėl ugdymo procese svarbu sudaryti palankias sąlygas vaiko kūrybiškumo gebėjimams plėtotis.
Kūrybiškumas – tai sąvoka, kuri ir toliau įkvepia bei motyvuoja ne tik pradedančius, bet ir patyrusius mokytojus. Jis neturi vienareikšmio paaiškinimo. Tradiciškai kūrybiškumas traktuojamas, kaip gebėjimas atrasti tai, kas yra nauja, originalu ir vertinga. Tačiau pedagogui svarbiausias tikslas tampa ne atrasti kažką naujo, bet naudojantis savo turimu kūrybiškumu ir išugdyti kitą kūrybingą asmenybę.
Pedagogams labai svarbu gebėti laiku pastebėti kiekvieno vaiko kūrybiškumą ir jį įvertinti. Jau vaikystėje išryškėja įvairūs vaikų polinkiai - kai kurie vaikai mėgsta klausytis pasakojimų, žiūrinėti paveikslėlius ar kalbėtis su suaugusiaisiais, kiti susidomėję klausosi muzikos, treti – piešia ir t. t. Todėl, siekiant visuminio (holistinio) vaikų ugdymo, būtina tenkinti individualius vaikų interesus ir tobulinti kiekvieno vaiko polinkius. (Kelpšienė, 2011). Pedagogas turi skatinti vaiką nebijoti klysti, kurti laisva forma, drąsiai išsakyti savo mintis ir neprimesti savo nuomonės. Vaikų saviraiška labiausiai skatinama ...
ĮVADAS Vis daugiau ir daugiau žmonių nebijo kalbėti ne tik apie savo fizinę būklę, tačiau ir psichologinę, kuriai kartais teikiama net daugiau svarbos, nes nuo jos priklauso ir visapusiška žmogaus būklė. Tad neretai galime išgirsti į paviršių iš...
·ĮVADAS Šiandien mokykla nebegali būti tokia, kaip buvo vakar, mūsų (pedagogų) užduotis pritaikyti ugdymosi procesą prie vaikų. Pastebima, kad šiandieninėje visuomenėje vis dažniau sutinkame vaikų, kurie turi vienokių ar kitokių mokymosi sutrikimų. Vaikai, turintys skirtingus ug...
·Virtualiosios mokymosi aplinkos/įrankiai bei skaitmeninės mokymosi priemonės Turinys: • Paskirtis; • Sąsajos su ugdymo programa; • Naudojimo prieinamumas; • Integravimas į mokymo procesą; • Literatūros šaltiniai etest.lt Paskirtis: • Pale...
·EMOCINĖ ŠEIMOS FUNKCIJA 1. Emocinis palaikymas – gebėjimas teikti vienas kitam emocinę paramą, supratimą ir užuojautą. 2. Komunikacija – atviras ir nuoširdus bendravimas, leidžiantis dalintis jausmais ir mintimis. 3. Saugumo jausmas – šeimos narių gebėjimas jaustis saugiai...
·NEFORMALIOJO Ugdymo turinio kūrimas mokytojo lygmenyje Ugdymo turinio kūrimas yra politinis ir socialiai konstruojamas procesas, kai vyksta ideologinė kova, konfliktai ir kompromisai. • Socialinė - istorinė ir kultūrinė situacija apsprendžia poreikį konkrečiam ugdymo turiniui....
·LINKSMOSIOS VAIKŲ VELYKĖLĖS-SCENARIJUS Salėje sėdi Velykė su dideliu krepšiu,pilnu margučių,vis apsidairo,lyg kažko laukdama: -Sveiki visi susirinkę,ar žinote kokia proga jus šiandien čia pakviečiau?(Vaikai atsako).Taip taip,ogi savaitė po Velykų praėjo ir prasidėjo vaikų Velyk...
·yra įrenginys, kuris leidžia naudotojams bendrauti su skaitmeniniais turiniais naudojant gestus, fizinę sąveiką ar kitus metodus. Tai gali būti stacionarus arba mobilus įrenginys, pavyzdžiui, interaktyvus stalčių viršus ar interaktyvus ekranas. Šis įrenginys gali būti naudojamas rek...
·Įvadas. Ugdymo institucijų pertvarka yra reikšminga užduotis, formuojantis prie besikeičiančio pasaulio ir atitikti naujosios kartos poreikius bei iššūkius. Ši pertvarka atliekama siekiant ugdymo sistemą padaryti lanksčia, atvira naujovėms bei tob...
·VAIKŲ PSICHINĖS SVEIKATOS STIPRINIMO SAVAITĖS VEIKLOS PLANAS Ugdomosios veiklos pavadinimas: ,,Aš jaučiu ir užjaučiu‘‘ 4-5metų. Ugdymo uždaviniai: Vaikai gebės geriau suprasti ir pastebėti savo bei kitų emocijas. Vaikai atras naujų nusiraminimo bei atsipalaidavimo b...
·Ekonomikos pamoka stebėta vienoje iš vidurinių mokyklų 9 klasėje, kurioje mokosi 9 mokiniai, iš kurių 5 – mergaitės, 4 - berniukai. Pastebėjau, kad keletas mokinių yra labai aktyvūs, mėgsta pasireikšti, jiems patinka mokomasis dalykas ir labai noriai atsakinėja į užduotus kla...
· Dažnai girdima, jog kūrybingu žmogumi yra gimstama, tačiau tai didelė netiesa – juo tampama. Kūrybiškumą išsiugdyti gali kiekvienas. Todėl labai svarbu, jog jis būtų plėtojamas nuo mažiausių dienų, o tam į pagalbą ateina mokytojai. Vaikų kūrybinių galių plėtojimas, šio...
· VAIKŲ LAISVALAIKIO SAMPRATA L. Jovaiša nurodo, kad laisvalaikis - tai laikas, naudojamas individualiems poreikiams ir interesams tenkinti (L. Jovaiša, 1993). Viduriniųjų klasių moksleiviai, išanalizavus laiko sąnaudas, laisvalaikiui gali kasdien skirti apie 5 valandas. Tačiau dažni...
·Situacija: vaikų pasiekimas – sakytinė kalba (pasakojimas). Jie mokosi pasakoti tęsti draugo pasakojimą, apie vieną objektą, objektą situacijoje, siužetinį paveikslėlį, vaizdavimo aplinką, įvardija detales, savybes, būsenas, vartoja naujai išgirstus žodžius (pasinaudota tema „...
·Įvadas Temos aktualumas. Mokykloje mokiniai praleidžia didžiąją dienos dalį, todėl natūralu, kad joje mokiniai ne tik įgyja žinių, bet ir mokosi bendrauti, formuoja pasaulėžiūrą ir vertybes. Kad į mokyklą vaikai eitų noriai ir joje leistų laiką prasmingai atsakingi ir tėvai...
·QUIZIZZ METODINĖ PRIEMONĖ www.quizizz.com • Quizizz - tai įdomi, žaisminga metodinė priemonė. Čia galima kurti testus, viktorinas, apklausas, skaidres. Joje gali vienu metu mokytis ir žaisti vienas arba keli mokiniai. Žaidėjai gali būti visi vienoje patalpoje arba kiekvienas sav...
·ĮVADAS Vaikai augs sveiki ir normaliai vystysis, jei gyvens švarioje aplinkoje, kvėpuos grynu oru, gers švarų vandenį. Šių sąlygų reikia visiems. Jas sukurti privalome mokytis nuo vaikystės (Zaborskis ir kt., 1995). Higienišką aplinką sukurti galime patys vaikams, turėdami žini...
·Išleistuvių scenarijus Mileta: Vaikystė – tai margas drugelis, Vaikystė – tai sapnas gražus. Ji lekia kaip lengvas vėjelis, Ir greitai skaičiuoja metus. Austėja D.: Palauk, sustok maža vaikyste, Neišsinešk meškiukų, pasakų gražių. Mes dar nespėjome lėlėms kasų supin...
·VERSLO FAKULTETAS PEDAGOGIKOS KATEDRA Studijų programa: PRADINIO UGDYMO PEDAGOGIKA DAILĖS IR TECHNOLOGIJŲ PAMOKOS IŠPLĖSTINIS PLANAS Savarankiškas Dailės ir technologijų ugdymo dalyko darbas Klasė. 2c klasė Pamokos tema: PAVASARINĖ PUOKŠT...
·