Turinys
ĮVADAS 2
1. PASLAUGŲ MARKETINGO PROBLEMATIKA 3
1.1 PASLAUGOS SAMPRATA IR PASLAUGOS SAVYBĖS 4
1.2 PASLAUGŲ MARKETINGAS 6
2. PASLAUGŲ ĮMONIŲ REKLAMA 8
2.1 PAGRINDINĖS REKLAMOS FORMOS 8
2.1.1 Spausdintos reklamos nešikliai 8
2.1.2 Radijas 11
2.1.3 Televizija. 11
2.1.4 Išorinė reklama 12
2.2 REKLAMINĖ KAMPANIJA IR JOS PLANAVIMAS 13
2.2.1 Reklamos tikslų nustatymas 13
2.2.2 Reklamos kampanijos biudžetas 13
2.2.3 Reklamos objektų ir subjektų nustatymas 14
2.2.4 Reklamos žinutės kūrimas 14
2.2.5 Reklamos nešiklių parinkimas 15
2.2.6 Reklamos poveikio įvertinimas 15
3. UUAB „VLANTANA“ REKLAMOS KAMPANIJA 16
3.1 TIKSLAI 17
3.2 REKLAMOS KAMPANIJOS BIUDŽETAS 17
3.3 REKLAMOS OBJEKTAS IR SUBJEKTAI 17
3.4 REKLAMOS ŽINUTĖS SUKŪRIMAS 18
3.5 REKLAMOS NEŠIKLIŲ ĮVERTINIMAS 18
3.6 REKLAMINĖS KAMPANIJOS PLANAS 22
IŠVADOS IR PASIŪLYMAI 24
SUMMARY 25
LITERATŪRA IR ŠALTINIAI 25
PRIEDAI 26
ĮVADAS
Paslaugų sfera yra viena perspektyviausių, sparčiai besiplėtojančių
ūkio šakų. Ši sfera yra pakankamai atvira ir patraukli pradedantiems
verslininkams. Vakarų šalyse vis daugiau verslininkų įsitraukia į paslaugų
sferos veiklą.
Lietuvoje paslaugų sfera plėtojama spartesniu tempu, palyginti su
pramonės gamyba, tačiau tiek teoriniu, tiek praktiniu požiūriu paslaugų
marketingas tik pradedamas plėtoti. Naujos paslaugos plėtojamos
priklausomai nuo jų paklausos, steigiamos naujos paslaugų įmonės. Taigi ir
paslaugų įmonių vadybininkai turėtų gerai suvokti paslaugų prigimtį ir
esmę, atskirų paslaugų specifiškumą ir į tai atsižvelgti taikydami šių
įmonių reklamą.
Konkurencinėje kovoje paprastai llaimi tie paslaugų teikėjai, kurie yra
įvaldę efektyvesnę reklamą. Efektyvios reklamos įgyvendinimui būtina gerai
žinoti vartotojų interesus ir poreikius, sukurti atitinkamą reklamos
kampaniją ir kt.
Šiuo darbu stengiamasi išnagrinėti paslaugų įmonių reklamos problemą.
Remiantis iškelta problema, šio darbo tikslas yra apibrėžti
pagrindinius principus ir metodus kuriant paslaugų įmonės reklamą ir juos
pritaikyti praktiškai.
Numatytam tikslui pasiekti yra iškeliami tokie uždaviniai:
1. išsiaiškinti paslaugų sampratą, jų savybes bei marketingo ypatumus.
2. išnagrinėti pagrindinius reklaminės kampanijos principus, šios
kampanijos dalis bei reklamos formas;
3. nagrinėti kaip taikant teoriją yra kuriama reklaminė kampanija.
Darbo pabaigoje pateikiamos darbo rezultatus apibendrinančios ir
atspindinčios išvados.
Rašydama šį darbą rėmiausi užsienio ( William J. Stantion, Michael J.
Etzel, Bruce J. Walker ir kt.) bei lietuvių (Kindurio V., Vengrienės B.,
Pajuodžio A. ir kt.) autorių literatūra. Taip pat naudojausi Internete
publikuojamais užsienio autorių straipsniais bei internetinių svetainių
duomenimis.
1. PASLAUGŲ MARKETINGO PROBLEMATIKA
Marketinge sąvoka „prekė“ apima ne tik fiziškai apčiuopiamas
prekes, bet ir paslaugas. Kadangi paslaugos turi nemažai savitumų,
išskiriančias jas iš kitų prekių, tenka atskirai nagrinėti paslaugų
marketingo problematiką[1].
1.1 PASLAUGOS SAMPRATA IR PASLAUGOS SAVYBĖS
Paslaugų produkto samprata yra painoka ir komplikuota. Visuotinai priimto
paslaugos apibrėžimo nėra. Apibrėžiant paslaugą yra akcentuojama viena ar
kelios jos savybės. Tai neapčiuopiamumas, nekaupiamumas (gamybos ir
vartojimo vienovė), neatskiriamumas ir heterogeniškumas (nevienodumas)[2].
Remiantis kiekviena iš šių savybių galima apibūdinti ppaslaugą.
Paslauga – tai prekė, kuri pasižymi daugiausia neapčiuopiamomis
savybėmis. Paslauga paprastai suvokiama subjektyviai. Klientas, aprašydamas
paslaugą, paprastai remiasi tokiomis sąvokomis kaip savijauta, patirtis,
įspūdis, saugumas, patikimumas. Tai labai jau abstraktūs paslaugos esmės
formulavimo būdai. To priežastis – neapčiuopiama paslaugos prigimtis.
Paslauga – tai prekė, kurios gamyba ir vartojimas vyksta tuo pačiu
metu. Daugelis paslaugų teikiamos ir vartojamos tuo pačiu metu. Tiesa, kai
kurie veiksmai, susiję su paslauga, gali būti atliekami be vartotojo, o
vartotojas patiria tik paslaugos rezultatą, tačiau būtent toji dalis,
kurioje dalyvauja vartotojas, pageidaudamas tam tikros paslaugos ir
atlikdamas jos kontrolę, yra esminė pačiai paslaugai atsirasti. Paslaugų
nekaupiamumas viena sunkiausiai sprendžiamų paslaugų marketingo problemų.
Šiek tiek lengviau jas įveikti gali tos įmonės, kurios remontuoja klientui
priklausančius daiktus (skėčius, laikrodžius, televizorius ir pan.). Šie
daiktai turi materialioms prekėms būdingų savybių, todėl juos galima
kaupti, pataisyti ir grąžinti užsakovui. Tokiu atveju paslauga tarsi
išskaidoma į dalis, ir tik kai kurios iš jų (priėmimas, grąžinimas)
pasižymi nekaupiamumu.
Paslauga – tai prekė, kurios gamyboje dalyvauja jos vartotojas
(klientas). Klientas dalyvauja šiame procese kaip būtinas gamybos veiksnys,
kaip pilnateisis paslaugų proceso dalyvis. Nėra pardavimo paslaugos be
pirkėjo vienokio ar kitokio dalyvavimo, pervežimo paslaugos be keleivio,
gydymo be paciento ir t.t. Ši paslaugos savybė kelia tam tikrų reikalavimų
personalui, jo kvalifikacijai, ypač tų darbuotojų, kurie bendrauja su
klientais. Ši paslaugos savybė sukuria prielaidas kai kuriems paslaugas
teikiantiems asmenims ar įmonėms turėti per daug klientų, o kitiems – per
mažai.
Paslauga – tai prekė, kurios turinys ir kokybė priklauso nuo paslaugos
teikėjo, jos vartotojo (kliento) ir kitų aplinkybių. Heterogeniškumas
atsiranda dėl to, kad paslauga yra jos tiekėjo ir kliento sąveikos
rezultatas. Paslauga vienam klientui nėra visiškai tokia pat kaip kitam jau
vien dėl skirtingų santykių, susiklostančių tarp paslaugos teikėjo ir
kliento. Netgi toje pačioje įmonėje dirbantys specialistai skiriasi savo
žiniomis, patirtimi, sugebėjimais ir dar daugeliu kitų savybių. Tai
reiškia, kad kiekvienas iš jų gali suteikti šiek tiek kitokias paslaugas.
Panašūs skirtumai atsiranda ir dėl klientų ryšio su paslauga. Šie irgi
skiriasi daugeliu bruožų. Todėl netgi tos pačios paslaugos, suteiktos to
paties asmens, kokybę skirtingi klientai gali vertinti nevienodai.
Nevienodesnės paslaugos kokybės galima tikėtis tuomet, kai paslaugą teikia
ir vartoja vis kiti asmenys.
Kiti autoriai be šių paminėtų paslaugų savybių išskiria ir kitas. Tai
nuosavybės perdavimo nebuvimas, neįmanomas kaupimas bei sandėliavimas[3].
Nuosavybės perdavimo nebuvimą daugelis autorių priskiria prie esminių
paslaugos savybių. Kai naudojamasi pervežimo paslauga, realizuojamas
poreikis nuvykti iš vienos vietos į kitą. Tačiau gavę šią paslaugą,
klientai jokios nuosavybės iš pervežimo įmonės neįgyja.
Neįmanomas kaupimas ir sandėliavimas atsiranda dėl to, kad paslauga
yra nemateriali ir suvartojama jos teikimo momentu. Ši aplinkybė reikalauja
kitokio požiūrio į paslaugų vadybą bei marketingą lyginant su fizinėmis
prekėmis.
1lentelė. Paslaugų ir materialių pprekių skirtumai.
|Materiali prekė |Paslauga |
|Apčiuopiama |Neapčiuopiama |
|Homogeniška |Heterogeniška |
|Gamyba ir pardavimas atskirti nuo|Gamyba, pardavimas ir vartojimas – |
|vartojimo |vienalaikis procesas |
|Vartotojas gamyboje nedalyvauja |Klientas dalyvauja kuriant paslaugą |
|Sandėliavimo galimybė |Negali būti sandėliuojama |
|Perduodama nuosavybė |Perduodamos nuosavybės nėra |
Paslaugų savybių sąrašą būtų galima ir toliau pildyti, tačiau
įsigilinus galima pamatyti, kad tai tų pačių savybių atskiri aspektai.
1.2 PASLAUGŲ MARKETINGAS
Paslaugų marketingo teorijos plėtojimo išeities taškas yra marketingo
vadyba, kurios tikslas – valdyti mainų procesus siekiant tikslo. Tai turi
aprėpti visus išteklius, kurie turi įtakos šiems mainų procesams, t.y.
visus išteklius, veikiančius klientus[4].
Marketingo vadybos tikslas yra planuoti, motyvuoti ir valdyti visus
išteklius ir veiklą, darančius įtaką įmonės ir klientų santykiams ir
rūpestingai parinktoms rinkoms trumpu laikotarpiu (pirmas pirkimas) ir ilgu
laikotarpiu (nuolatiniai kliento ryšiai), taip pat tai, kas veikia įmonės
požiūrį į sandorių tikslus, kurie varijuoja įmonės veiklą taip, kad visų
dalyvių (kompanijos, klientų, akcininkų, kreditorių ir visuomenės)
poreikiai yra patenkinami.
Atkreiptinas dėmesys, kad marketingą teoriškai aprašyti atrodo
apgaulingai lengva, tačiau gana sunku pritaikyti praktiškai, ypač paslaugų
įmonėse dėl šios veiklos įvairiapusiškumo ir specifiškumo. Marketingo
taikymo paslaugų įmonių veikloje pagrindą sudaro marketingo koncepcija.
Ši koncepcija aprėpia keletą veiksnių ir veiksmų, kurie galiausiai
lemia įmonės sėkmę tikslinėje paslaugų rinkoje:
1. Paslaugų įmonės (kompanijos) tikslas – parinkti, laimėti ir
išlaikyti vartotojus, nes jie paslaugų įmonei
yra svarbiausi.
2. Kad tai įvykdyti įmonė turi sukurti ir pateikti tokias paslaugas,
kurių nori klientai ir kurias teigiamai vertina. Šios paslaugos
turėtų būti teikiamos tokiomis sąlygomis ir kainomis, kurias siūlo
ir konkurentai. Klientų turėtų būti pakankamai daug, kad
pasiteisintų paslaugų kūrimo ir teikimo sąlygos, t.y kad būtų
galima padengti išlaidas ir gauti pelno.
3. Paslaugų įmonė nuolat turi gauti didesnes pajamas nei išlaidas, kad
didėtų jos nuosavas kapitalas, kad būtų neatsiejama nuo konkurentų
ir juos aplenktų. Tokiu būdu ji ttoliau galės plėtoti verslą.
4. Nė viena paslaugų įmonė negali veikti intuityviai. Ji privalo
suformuluoti savo veiklos tikslus, strategiją bei planus
(programas).
5. Taip pat reikia tinkamo skatinimo, apskaitos, audito ir kontrolės
sistemų, kurios leistų įgyvendinti, kas buvo numatyta arba yra
daroma.
Tokia marketingo koncepcija, apimanti minėtus veiksnius ir veiksmus,
labiau tinka paslaugų įmonėms orientuotoms į rinką. Tokių įmonių
darbuotojams marketingas pirmiausia yra mąstymo būdas. Svarbu, kad priimti
marketingo sprendimai darytų poveikį ir įtaką klientams. Tai pagrindinė
paslaugų įmonės veiklos prielaida.
Marketingas taip pat yyra tam tikras verslo organizavimo būdas. Visi
paslaugų įmonės organizaciniai sprendimai yra siejami su klientų
aptarnavimu. Įmonės kuria planus, kuriais siekia, kad būtų sukurtos
paslaugos ir palankiausiomis sąlygomis pateiktos klientams. Visi
organizaciniai sprendimai turėtų būti siejami su klientų aptarnavimu.
Įmonės tikslas klientus parinkti, juos laimėti rrinkoje ir išlaikyti.
Marketingas ir konkrečios veiklos sfera. Pripažinus klientų svarbą
įmonei, klientų poreikių tenkinimo veikla taps savaime suprantamu dalyku.
Ši veikla apima tokius aspektus kaip klientų bei jų poreikių nustatymas,
informacijos apie klientų poreikius bei norus nustatymas bei analizė,
paslaugų kūrimas ir teikimas, paslaugų kainodara, paslaugų teikėjų ir
klientų ryšiai. Norint suderinti šias veikos sritis paslaugų įmonių
vadybininkai bei marketingo specialistai turi naudotis tam tikromis
komunikacinėmis ir techninėmis priemonėmis.
Atsižvelgus į aukščiau paminėtus marketingo aspektus galima
suformuluoti tokį paslaugų marketingo apibrėžimą.
Paslaugų marketingas – įmonių vadybos ir marketingo specialistų bei
kitų tarnautojų mąstymo būdas, taip pat paslaugų verslo organizavimo būdas
bei veiklos sfera, kurioje naudojamos techninės komunikacinės priemonės,
siekiant išaiškinti klientų poreikius rinkoje ir juos efektyviai
tenkinti[5].
Jeigu paslaugų įmonėse marketingas taikomas planingai ir nuosekliai,
kaupiant patyrimą šioje srityje, tai tampa aišku, kkad jis yra mokslas ir
menas kartu. Kaip bet kuris mokslas jis susijęs su planavimu, analize ir
normatyvine drausme. Kaip kiekvienas menas, marketingas reikalauja įkvėpimo
ir kūrybiškumo.
2. PASLAUGŲ ĮMONIŲ REKLAMA
Reklama – tai užsakovo apmokamas neasmeniškas informacijos apie
prekes, paslaugas ar idėjas skleidimas pasirinktai auditorijai siekiant
užsakovo numatytų tikslų[6]. Iš šio apibrėžimo galima išskirti tris
reklamos savybes. Pirma, tai neasmeniškas, antra – apmokamas informacijos
perdavimo būdas, trečia – yra užsakovas, kuris apmoka visas su reklama
susijusias išlaidas.
2.1 PAGRINDINĖS REKLAMOS FORMOS
Priklausomai nuo to, kokiai auditorijai skiriama reklama, įmonė
pasirenka vieną ar kitą reklamos rūšį. Tikslingiausia reklamą skirstyti
pagal reklaminę informaciją perduodančias priemones, t.y reklamos
nešiklius. Tobulų reklamos skleidėjų nėra. Nevienodam paslaugų verslui
reikia ir skirtingų reklamos skleidėjų, kurie geriau pasiektų tikslinę
„auditoriją“. Svarbu yra tai, kad reklama atneštų daugiau pajamų negu ji
pati kainavo. Galima išskirti tokius paslaugų įmonių reklamos nešiklius
(skleidėjus).
2.1.1 Spausdintos reklamos nešikliai
Laikraščiai
Laikraščių reklama leidžia pasiekti santykiškai labai plačią,
nesegmentuotą auditoriją. Svarbiausi laikraščiai siūlo paslaugą
išspausdinti spalvotą bet kokio dydžio reklamą, tačiau dėl gana prasto
laikraštinio popieriaus kokybės spalvų gama nėra didelė. Laikraščiai gali
būti geriausias pasirinkimas reklamuojant paslaugas tuomet, kai įmonė
veikia tam tikroje teritorijoje, o laikraščiai taip pat leidžiami joje.
Tačiau šiuolaikiniai laikraščiai turi daug puslapių ir ne visus juos
skaitytojai įdėmiai perskaito, todėl laikraštyje reikia talpinti įspūdingą
reklaminį skelbimą. Reklamuotis laikraštyje patartina tada, kai įmonės
teikiamos paslaugos atitinka tokius reikalavimus:
1. Paslaugas perka atskiri žmonės individualiam naudojimui.
2. Paslaugomis naudojamasi dažnai arba (ir) reguliariai. Dažnas
naudojimasis paslaugomis padidina galimybę, kad kai kuriems žmonėms, kurie
laikraštyje skaito reklaminius skelbimus, greitai prireiks įmonės teikiamų
paslaugų. Jeigu jiems to nereikia dabar, tai nemaža tikimybė, kad vėliau
jie įmonę pamirš. Jei paslaugos sezoninės ir dabar paklausios, tai reklama
laikraštyje gali būti labai veiksminga.
3. Tam tikras paslaugų kiekis pateikiamas nemokamai. Reklamos tikslas
– reikiama atsakomoji reakcija. Niekas neužtikrins to geriau negu nemokamo
bandomojo paslaugų pavyzdžio siūlymas: „paskambinkite šiandien, kad
galėtumėte ppasinaudoti mūsų teikiamomis paslaugomis nemokamai“.
Komerciniai leidiniai.
Daugelis ūkio ir pramonės šakų turi savo leidinius. Įmonės paslaugą
siūlant tam tikros pramonės šakos įmonei, reikėtų reklamuotis tos šakos
leidiniuose. Daugeliu atveju tokie leidiniai pateikiami tos šakos įmonėms
nemokamai. Visas jų leidėjų pelnas yra gaunamas iš reklamos, todėl reklamos
tokiuose leidiniuose kaina yra palyginti didelė. Komerciniuose leidiniuose
yra mažiau apribojamų, palyginti su įprastais leidiniais. Svarbu, kad tokie
leidiniai patektų tiems skaitytojams, kuriems yra orientuojami. Šiuos
leidinius skaito žmonės, suinteresuoti tokia problematika, todėl reklama
jiems yra neatskiriama verslo dalis. Komercinių leidinių leidėjai stengiasi
tenkinti visus besireklamuojančių įmonių poreikius, todėl šie leidiniai
būna spalvoti, jų kokybė aukšta, o tai leidžia suinteresuoti klientus. Nors
šie leidiniai yra itin svarbūs, labai aktualu žinoti, kas ir kodėl juos
skaito. Įmonė, teikianti konkrečią paslaugą, turi galimybę reklamuotis tik
viename ar dviejuose tokio pobūdžio leidiniuose. Tačiau geriausia kreiptis
į reklamos agentūrą, kuri padės išsirinkti tinkamą leidinį, o tai didina
reklamos išlaidas. Prie tokių leidinių galima priskirti „geltonuosius
puslapius“, specializuotus katalogus ir žurnalus bei verslo ir profesinius
žurnalus.
“Geltonieji puslapiai”
Daugeliu atveju „geltonieji puslapiai“ yra bendros reklamos kampanijos
elementas. Čia reklamuotis patartina tik tada, kai įmonės paslaugos
atitinka tokius kriterijus:
1) klientams skubiai prireikia siūlomų paslaugų. Šiuo atveju reklamai yra
pats palankiausias momentas, nes klientas priima sprendimą pirkti siūlomą
paslaugą.
2) klientams teikiamų paslaugų prireikia ne dažnai. Klientai neįsimena
paslaugų teikėjų, nes retai naudojasi tokiomis paslaugomis. Todėl šiuo
atveju atitinkamą paslaugą teikiančios įmonės jie ieškos „geltonuosiuose
puslapiuose“.
3) klientai savo poreikius paslaugoms susieja su „geltonaisiais
puslapiais“. Kol žmonės automatiškai bei tiksliai nesusies poreikių su
įmonės teikiamomis paslaugomis, reklama nebus naudinga „geltonuosiuose
puslapiuose“.
Jeigu įmonė tenkina visus tris reikalavimus, tai tada verta reklamuotis
geltonuosiuose puslapiuose, jeigu tik du kriterijus – galima reklamuotis,
bet papildomai reikia naudotis kitomis reklamos ar rėmimo priemonėmis.
Jeigu patenkinami tik trečiojo kriterijaus reikalavimai, tai reikia
išanalizuoti šios reklamos reikalingumą ir nuspręsti į kurią reklamos rūšį
tikslingiau investuoti lėšas.
Specializuoti katalogai
Tokia reklama yra efektyvi tada, kai įmonė teikia tokias paslaugas,
kuriomis daugiau naudojasi kitos įmonės ar organizacijos negu atskiri
žmonės. Ar verta reklamuoti tokio pobūdžio leidiniuose lemia tokios
reklamos poveikis potencialiems klientams. Prieš pradedant reklamuotis
reikia atsakyti į tokius klausimus: 1) kiek galima tikėtis potencialių
klientų, kuriuos „suras“ skelbiama reklama, 2) kiek vertas kiekvienas toks
potencialus klientas.
Specializuoti žurnalai
Žurnalo platinimo vietovė turi sutapti su teikiamų paslaugų regionu.
Žurnalai turi vieną privalumą lyginant juos su kitomis žiniasklaidos
priemonėmis: jų skaitytojų ratas yra aiškiai apibrėžtas. Pvz., jei siūloma
įmonė siūlo kirpimo bei grožio paslaugas, tai galima reklamuotis tokiuose
žurnaluose, kurių skaitytojai domisi mada bei grožiu. Šiuo atveju reklama
paskleidžiama kaip tik tiems asmenims, kurie yra tikslinė auditorija ir
reklamos išlaidos 1000 vartotojų (klientų) nėra labai didelės. Be to,
žurnalai yra ilgaamžiškesni negu laikraščiai, todėl yra galimybė, kad
klientas peržiūrės reklaminę informaciją ir parodys
ją kitam būsimam
klientui. Tačiau šio tipo reklamai būdingi ir tam tikri trūkumai. Jų
gamybai užtrunka pakankamai ilgai bei yra brangesnė nei laikraščių. Reklamą
išspausdinus papildomame reklaminiame puslapyje yra didelė tikimybė, kad
dalis skaitytojų paprasčiausiai neskaitys to puslapio. Šiuose žurnaluose
reklamuojasi tokios įmonės, kurios tenkina tokias pat arba labai panašias
paslaugas, todėl reikia paruošti itin išskirtinę reklamą, kad sudominti
potencialius klientus.
Verslo ir profesiniai žurnalai
Tokio pobūdžio žurnalai yra tikslesnės paskirties ir geriau gali
pasiekti tikslinę auditoriją. Šie leidiniai skiriasi nuo žurnalų tuo, kad
daugelis skaito tuos leidinius todėl, kkad sužinotų, kokias paslaugas jie
galėtų gauti, todėl puiki reklama gali tikrai „prikaustyti“ klientą. Norint
naudotis šia reklamos nešiklių rūšimi reikia sekti šių žurnalų reitingą,
informaciją apie juos bei sužinoti klientų nuomonę apie tai.
2.1.2 Radijas
Spausdinta reklama veikia regėjimą, o radijo reklama – klausą.
Tuo iš esmės skiriasi šios reklamavimo priemonių rūšys. Klausydamiesi
reklaminio teksto viskas daroma vienu metu. Todėl radijas daugiau negu bet
kuri kita informavimo priemonė pasikliauja tiek pačios reklamos, tiek kai
kurių jos niuansų kartojimu. Vienkartinis reklamos transliavimas per radiją
– tai pinigų švaistymas. Todėl rreikia kartoti tą patį reklaminį tekstą daug
kartų ir dažniausiai per kelias radijo stotis tol, kol reklama
„įsiskverbia“ į žmonių sąmonę ir sukelia pageidaujamą jų elgsenos reakciją.
Mat radijas gali padaryti atitinkamą įspūdį tik per didesnį laiko tarpą,
negu transliuojant reklamą per televiziją. Radijo, kkaip ir televizijos ar
laikraščių, privalumas tas, kad galima dažnai ir greitai pasiekti
vartotoją. Radijas yra pigesnė žiniasklaidos priemonė negu televizija,
todėl radiju reikia pasinaudoti dažniau ir ilgiau. Tačiau reikia atidžiai
stebėti žmonių reakciją į reklamą. Siekiant efektyvios radijo reklamos
reikėtų joje akcentuoti tokius dalykus:
1. Paslaugų naudą, kuri galėtų būti pateikta nesudėtingai ir
įsimenamai.
2. Paslaugų verslo įmonės pavadinimą, kuris turėtų būti
išsiskiriantis ir nesunkiai įsimenamas. Būsimieji ...
Turinys Įvadas 3 1.Prekės ženklo sąvoka 4 2. Prekės ženklo ryšys su vartotoju 5 3. Ryšių rinkodara 9 3.1. Rinkodara kaip prekės ženklo santykių valdymas 9 3.2. Ryšių paradigma 11 4. Baltijos Metų Prekės Ženklas 2004 14 (a...
MYKOLO ROMERIO UNIVERSITETAS TEISĖSAUGOS FAKULTETAS MUITINĖS VEIKLOS KATEDRA MTVbd4-01 grupės studento Andriaus Fugalio tiriamasis darbas BUTŲ RINKOS APŽVALGA Vilnius (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); -20...
Turinys ĮVADAS 2 1. PASLAUGŲ MARKETINGO PROBLEMATIKA 3 1.1 PASLAUGOS SAMPRATA IR PASLAUGOS SAVYBĖS 4 1.2 PASLAUGŲ MARKETINGAS 6 2. PASLAUGŲ ĮMONIŲ REKLAMA 8 2.1 PAGRINDINĖS REKLAMOS FORMOS 8 2.1.1 Spausdintos reklamos nešikli...
VILNIAUS UNIVERSITETAS TARPTAUTINIO VERSLO MOKYKLA KURSINIS PROJEKTAS TARPTAUTINIŲ RINKŲ APLINKOS TYRIMAS JAPONIJA Atliko:Jurga Banketienė Evelina Byčkova Sandra Bucevičienė (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});...
Turinys 1. Įvadas 1 2. Prekės identifikavimo samprata 1 3. Prekės ženklas 1 4. Prekės markė 3 5. Prekės vardas 5 6. Logotipas 6 7. Prekės simbolis 6 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); 8. Lietuviški prekės žen...