VILNIAUS KOLEGIJA
ELEKTRONIKOS IR INFORMATIKOS FAKULTETAS
INTEGRUOTOS VERSLO VALDYMO SISTEMOS
OBJECTORY METODAS
65307T105 IS 06A
STUDENTĖ
2008 11 29
DĖSTYTOJ
I. VOROBJOVA
2008 11 29
2008
Turinys
1. Įvadas 2
2. Objectory apžvalga 3
2.1 Metodo privalumai ir trūkumai 4
2.2 Fazės ir pasikartojimai 4
2.2.1 Pradžios fazė 4
2.2.2 Detalizavimo fazė 4
2.2.3 Konstrukcijos fazė 5
2.2.4 Perėjimo fazė 5
2.2.5 Pasikartojimai 5
2.3 Proceso komponentai 5
3. Panaudos atvejų pavyzdys „Mobilusis telefonas“ 10
3.1 Panaudos atvejų diagramos elementai 10
3.2 Reikalavimų nustatymas 10
3.2.1 Telefonų knyga 11
3.2.2 Skambinimas 14
3.2.3 Žinutės 16
4. Išvados 20
5. Šaltinių sąrašas 21
1. Įvadas
1980-ųjų ir 1990-ųjų metų laikotarpyje dauguma objektiškai orientuoto modeliavimo technikos buvo skirtos modeliuoti programinę įrangą. Kadangi skirtingi žmonės kūrė naudodami skirtingus modeliavimo technologijas ir žymėjimus, sistemų kūrimo pasaulis buvo susiskirstęs. Vėliau vienos technologijos virto labiau specifinėmis: vienos buvo skirtos tik aplikacijų modeliavimui, kitos – duomenų bazių projektavimui.
Šios metodologijos buvo pagrindinės rinkoje. UML atsirado sujungus iki tol tris pirmavusius objektiškai orientuotus modelių žymėjimo būdus:
• OMT (autorius James Rumbaugh)
• OOSE (autorius Ivar Jacobson)
• Booch (autorius Grady Booch)
Jim Rumbaugh dirbdamas „General Electric“ sukūrė Objektų modeliavimo metodą (OMT). Ivar Jacobson išplėtojo savo Objektiškai orientuotos programos kūrimo metodą (kitaip žinoma kaip Objectory) ir trumpinamas kaip OOSE (Object – oriented software engineering). Iš pradžių šis metodas buvo naudojamas telekomunikacijų industrijoje Švedijoje. Grady Booch sukūrė savo vardu pavadintą metodą – Booch metodą. Kiekvienas iš jų turėjo savo privalumus ir trūkumus ir buvo šiuo tuo skirtingi. Vienas pagrindinių I. Jacobson sukurto Objectory metodo privalumų buvo tas, kad jis buvo labiau orientuotas į verslo modeliavimą. Taip UML atsirado galimybė modeliuoti verslo sistemą.
Šiuo metu galima modeliuoti ką tik nori su UML: verslą, duomenis, organizacijas, teorines politines sistemas, kontraktus, biologines sistemas, kalbas, techninę įrangą (hardware) ir taip toliau.
2. Objectory apžvalga
Dauguma projektų šiais laikais modeliuojami objektiškai orientuotu programavimo kalbomis, kaip UML, kad jų sistemos būtų lengviau atnaujinamos, modifikuojamos ir stabilesnės. Kad taip būtų, yra daug svarbiau naudoti objektų technologiją projektuojant sistemą. Su objectory galima kurti objektiškai orientuoto projekto modelį, kuris yra įgyvendinimo pagrindas.
Objektiškai orientuotas modelis atspinti realųjį pasaulį, su kuriuo mes susiduriame. Tokiu būdu patys objektai dažnai atitinka realaus pasaulio reiškinius, kuriuos sistema turės valdyti. Pavyzdžiui, objektu gali būti sąskaita verslo sistemoje, gali būti įmonės darbuotojas algalapio sistemoje.
Gerai suprojektuotas modelis yra:
• Lengvai suprantamas. Jis aiškiai atspindi realų pasaulį.
• Lengvai keičiamas. Pakeitimai vyksta tik tam tikrame objekte, kuris atstoja tam tikra reiškinį.
Objectory metode panaudos atvejai (use cases) yra kaip gija, kuri apibrėžia, kaip turi elgtis sistema. Tai yra viso projekto pamatai. Panaudos atvejų diagrama (use case diagram) - UML diagrama, aprašanti ką projektuojama sistema gali ...
ir problemos Įvadas į virtualią erdvę Virtuali erdvė reiškia skaitmeninę aplinką, kurioje vartotojai bendrauja. Tačiau, norint užtikrinti saugią darbo praktiką, reikia spręsti ir pavojus bei iššūkius. Tai suteikia daug privalumų, tokių kaip didesnis bendradarbiavimas ir lank...
·1 V1. Sistemos paskirtis 1.1 V1a. Analizuojama veikla ir/ar projekto priežastys Logistikos įmonė "X" nori sukurti vilkikų valdymo sistemą. Ši įmonė vykdo krovinių pervežimo paslaugas 3 metus. Daugėjant transporto priemonių skaičiui, įmonei atsirado poreikis turėtu sistemą,...
·Siekiant padidinti darbų efektyvumą bei automatizuoti darbus, kuriuos žmogus atlieka savo regos pagalba, ir kuri sudaro didžiąją dalį gaunamos informacijos, yra reikalingi automatiniame vaizdų atpažinime taikomi kompiuterinės regos algoritmai. Kompiuterinė rega – tai kompiuterių pa...
·AUTORIŲ TEISĖS IR PROGRAMINĖ ĮRANGA TURINYS KAS YRA AUTORIUS? AUTORIŲ TEISIŲ APSAUGOS ŽENKLAS LIETUVOS RESPUBLIKOS AUTORIŲ TEISIŲ IR GRETUTINIŲ TEISIŲ APSAUGOS ĮSTATYMAS KOMPIUTERIO PROGRAMINĖ ĮRANGA KAS YRA LICENCIJA? KAS YRA FREEWARE? KAS YRA SHAREWARE? KAS YRA O...
·VILNIAUS KOLEGIJA ELEKTRONIKOS IR INFORMATIKOS FAKULTETAS INTEGRUOTOS VERSLO VALDYMO SISTEMOS 65307T105 IS 06A STUDENTĖ 2008 11 29 DĖSTYTOJ I. VOROBJOVA 2008 11 29 2008 Turinys 1. Įvadas 2 2. Objectory apžvalga 3 2.1 Metodo privalumai ir trūkumai 4 2.2 Fazės...
·Sisteminis Blokas Procesorius - loginis įtaisas, apdirbantis duomenų srautą. Procesoriaus sąvoka yra bendrinė, reiškianti gana abstrakčią informacinių sistemų rūšį. Atliekančią manipuliacijas su duomenimis, tačiau dažniau naudojama, kalbant apie skaičiavimams skirtus procesori...
·ĮVADAS vis labiau tampa žmonių kasdienė veikla. Šiuolaikiniame pasaulyje didžiąją laiko dalį užima naujosios technologijos bei internetas. Žmogus sunkiai išsivaizduoja savo kasdienybę be lengvai prieinamos informacijos kuri palengvina žmogaus kasdienybę, nes yra greita ir l...
·Video žaidimų kūrimas yra viena didžiausių pramogų industrija. Šiame straipsnyje palyginsime žaidimų žanrus bei programinę įrangą naudojamą žaidimų kūrime, apžvelgsime kaip buvo sukurtas žaidimas „Fleshless“. Pagrindiniai žodžiai: žaidimų kūrimas, žaidimų žanrai,...
·Saugaus darbo virtualiojoje erdvėje principai, pavojai ir problemos Įvadas Kompiuteris yra neatsiejama gyvenimo dalis. Prie jo tenka praleisti labai daug laiko- dirbant arba žaidžiant. Todėl nusprendžiau iškelti principus, pavojus ir problemas, kurios susikuria būnant prie kompiuterio. Ko...
·Kompiuterio pagrindinės dalys Kompiuterio įvesties įrenginiai Klaviatūra – įtaisas su tam tikra tvarka išdėstytų klavišų rinkiniu duomenims įvesti ir kompiuteriui valdyti. Klaviatūros klavišai grupuojami į 4 grupes: Pagrindinė klavišų grupė. Funkcinia...
·