Įvadas
Temos aktualumas. Mokykloje mokiniai praleidžia didžiąją dienos dalį, todėl natūralu, kad joje mokiniai ne tik įgyja žinių, bet ir mokosi bendrauti, formuoja pasaulėžiūrą ir vertybes. Kad į mokyklą vaikai eitų noriai ir joje leistų laiką prasmingai atsakingi ir tėvai, ir mokytojai. Aktyviai mokyklos veikloje dalyvaujantys tėvai gali pagerinti mokyklos atmosferą ir išspręsti daugumą problemų. Lietuvos mokyklos imasi iniciatyvos skatinant tėvų, vaikų ir mokytojų bendradarbiavimą per įvairius renginius ar iškilusius sunkumus.
Iki šiol nepavyksta ugdymo proceso pakreipti, socialinių partnerių ir bendruomenių suburti esminėms kompetencijoms ugdyti. Vis dažniau susiduriama su motyvacijos mokytis stoka. Visuomenės pasitikėjimas švietimu near žemas, tačiau tai sudaro prielaidas ir dideliems lūkesčiams – norima, kad mokykla drauge su tėvais ugdytų kūrybiškus žmones, asmenybes, išmanančias valstybės bei kaimyninių šalių istoriją bei kultūrą, norinčias siekti naujų žinių ir tobulėti, gebančias prisiimti atsakomybę už save bei valstybę. Šie tikslai daug labiau nei anksčiau susiję su išskirtiniais reikalavimais mokytojams ir tėvams. Jų asmeninės savybės, motyvacija, kūrybiškumas bei noras nuolat tobulėti, gebėjimas perimti gerąją praktiką.
Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo pakeitimo įstatyme (2011) švietimas apibūdinamas kaip ugdymas ir išsilavinimo teikimas, savišvieta; taip pat mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų), švietimo įstaigų, mokytojų ir kitų švietimo teikėjų, švietimo pagalbos specialistų veiklų visuma. Tokie Lietuvos švietimo sistemos politikos siekiai leidžia įtraukti tėvus į mokyklos teikiamą ugdymą. Tačiau tėvų įsitraukimas į vaikų ugdymo procesą mokykloje vis dar probleminis reiškinys.
Tyrimo problema. Suprasti tevų nenorą įsitraukti į ugymo procesą. Kaip tėvai ir mokytojai bendradarbiaujant padeda vaikui siekti geresnių rezultatų, ir kaip mokykla su tėvais bendradarbiauja. Galbūt vaikų pasiekimai – tai tik mokytojo pastangos?
Tyrimo objektas. Mokytojų ir tėvų bendradarbiavimas mokinių mokymosi procese.
Darbo tikslas. Išsiaiškinti kaip pradinių klasių mokytojai bendradarbiauja su tėvais siekiant mokinio mokymosi sėkmės.
Siekiant šio tikslo buvo suformuluoti tokie uždaviniai:
Apibendrinti mokslinę, metodinę literatūrą ir pateikti teorinius pagrindus apie mokytojo ir tėvų bendradarbiavimą.
Išsiaiškinti pradinių klasių mokytojų nuomones apie tai, kaip jie bendradarbiauja su tėvais skatinant mokinius motykis ir siekti sėkmingų rezultatų.
Tyrimo metodai:
Mokslinės ir metodinės literatūros analizė.
Pradiniu klasių mokytojos nuomonė ir patirtis.
ĮVADAS Šiandien mokykla nebegali būti tokia, kaip buvo vakar, mūsų (pedagogų) užduotis pritaikyti ugdymosi procesą prie vaikų. Pastebima, kad šiandieninėje visuomenėje vis dažniau sutinkame vaikų, kurie turi vienokių ar kitokių mokymosi sutrikimų. Vaikai, turintys skirtingus ug...
·Įvadas. Ugdymo institucijų pertvarka yra reikšminga užduotis, formuojantis prie besikeičiančio pasaulio ir atitikti naujosios kartos poreikius bei iššūkius. Ši pertvarka atliekama siekiant ugdymo sistemą padaryti lanksčia, atvira naujovėms bei tob...
·Virtualiosios mokymosi aplinkos/įrankiai bei skaitmeninės mokymosi priemonės Turinys: • Paskirtis; • Sąsajos su ugdymo programa; • Naudojimo prieinamumas; • Integravimas į mokymo procesą; • Literatūros šaltiniai etest.lt Paskirtis: • Pale...
·QUIZIZZ METODINĖ PRIEMONĖ www.quizizz.com • Quizizz - tai įdomi, žaisminga metodinė priemonė. Čia galima kurti testus, viktorinas, apklausas, skaidres. Joje gali vienu metu mokytis ir žaisti vienas arba keli mokiniai. Žaidėjai gali būti visi vienoje patalpoje arba kiekvienas sav...
·Įvadas Temos aktualumas. Mokykloje mokiniai praleidžia didžiąją dienos dalį, todėl natūralu, kad joje mokiniai ne tik įgyja žinių, bet ir mokosi bendrauti, formuoja pasaulėžiūrą ir vertybes. Kad į mokyklą vaikai eitų noriai ir joje leistų laiką prasmingai atsakingi ir tėvai...
·ĮVADAS Vaikai augs sveiki ir normaliai vystysis, jei gyvens švarioje aplinkoje, kvėpuos grynu oru, gers švarų vandenį. Šių sąlygų reikia visiems. Jas sukurti privalome mokytis nuo vaikystės (Zaborskis ir kt., 1995). Higienišką aplinką sukurti galime patys vaikams, turėdami žini...
· 1. RENGINYS: • Renginio tema (pavadinimas) „Šv. Kalėdų belaukiant“ • Idėja (prasmingumas, aktualumas) Renginys organizuojamas norint giliau supažindinti su Advento tradicijomis ir papročiais bei gilinti bendravimo įgūdžius. Ugdyti kūrybiškumą. Per kūrybinį d...
·ĮVADAS Žaidimai dažnai siejami su pramoga, tačiau jų vaidmuo pradiniame ugdyme yra kur kas gilesnis ir svarbesnis. Žaidimai ne tik suteikia vaikams malonumą, bet ir yra puikus įrankis ugdant jų socialines, emocines kompetencijas, taip pat padedant formuoti svarbias asmenybės savy...
·Išleistuvių scenarijus Mileta: Vaikystė – tai margas drugelis, Vaikystė – tai sapnas gražus. Ji lekia kaip lengvas vėjelis, Ir greitai skaičiuoja metus. Austėja D.: Palauk, sustok maža vaikyste, Neišsinešk meškiukų, pasakų gražių. Mes dar nespėjome lėlėms kasų supin...
·VASARIO 16 DIENOS SCENARIJUS ŠIĄ GRAŽIĄ ŠVENTĘ NORIM PRADĖTI GRAŽIU EILĖRAŠTUKU APIE LIETUVĄ: DAUG GRAŽIŲ SKAMBIŲ ŽODELIŲ TURIME KALBOS KRAITELĖJ. VIETOS LIKO DAR KELIEMS MŪSŲ ŽODŽIAMS MYLIMIEMS. VIENAS ŽODIS - TAI TĖVYNĖ. ŽMONĖS JĄ NUO PRIEŠŲ GYNĖ. IR T...
·NEFORMALIOJO Ugdymo turinio kūrimas mokytojo lygmenyje Ugdymo turinio kūrimas yra politinis ir socialiai konstruojamas procesas, kai vyksta ideologinė kova, konfliktai ir kompromisai. • Socialinė - istorinė ir kultūrinė situacija apsprendžia poreikį konkrečiam ugdymo turiniui....
·Įvadas Renesanso metu atsiradęs ir XVIII a. įsitvirtinęs antikos terminas (lot. – antiquus – senas) plačiąją prasme reiškiantis senovę, o siauresne – senovės graikų ir romėnų kultūrą, apima laikotarpį nuo Kretos ir Mikėnų laikų (III – II tūkst.. pr. Kr.) iki Vakarų...
·1. Esė 1.1 Iki šiol mokytojų vaidmuo švietimo sistemoje buvo esminis ir plačiai žinomas. Tačiau XXI amžius, pasižymintis nuolatiniais pokyčiais ir technologijų plėtra, atnešė naujus iššūkius ir galimybes mokytojams. Šis tekstas apžvelgia XXI amžiaus mokytojo vaidmenį, jo svar...
·Įvadas Šiam savarankiškam darbui aš nusprendžiau pasirinkti Rūtos Tamašauskienės ir Gabrielės Tamulevičiūtės mokslinį straipsnį „Penkerių – šešerių metų vaikų agresyvaus elgesio šalinimas ikimokyklinėje įstaigoje“, nagrinėjantį penkerių – šešerių metų vaik...
·Gyvenant rinkos ekonomikos laikotarpiu būtina šviesti visuomenę ir teikti žinių, susijusių su ekonominiu raštingumu, kadangi asmeninio biudžeto ir finansų planavimas, rinkos kainų išmanymas, gebėjimas prisitaikyti prie kintančių situacijų prisideda prie kokybiškesnių ir saugesnių...
·Ekonomikos pamoka stebėta vienoje iš vidurinių mokyklų 9 klasėje, kurioje mokosi 9 mokiniai, iš kurių 5 – mergaitės, 4 - berniukai. Pastebėjau, kad keletas mokinių yra labai aktyvūs, mėgsta pasireikšti, jiems patinka mokomasis dalykas ir labai noriai atsakinėja į užduotus kla...
·Įvadas Tema ir jos aktualumas. Neginčijamai, visų mokyklų ir švietimo sistemos tikslas yra ugdymas kūrybingos, iniciatyvios ir atsakingos asmenybės. Šis siekis būtų patenkinamas kiekvieno tėvo, kuris patiki savo vaiką mokyklose. Atrodo tai galėtų būti pasiekta, tačiau daugelio...
·ĮVADAS Vis daugiau ir daugiau žmonių nebijo kalbėti ne tik apie savo fizinę būklę, tačiau ir psichologinę, kuriai kartais teikiama net daugiau svarbos, nes nuo jos priklauso ir visapusiška žmogaus būklė. Tad neretai galime išgirsti į paviršių iš...
·