1. Esė
1.1 Mokytojo vaidmuo ir ugdymo(si) aplinka XXI amžiuje
Iki šiol mokytojų vaidmuo švietimo sistemoje buvo esminis ir plačiai žinomas. Tačiau XXI amžius, pasižymintis nuolatiniais pokyčiais ir technologijų plėtra, atnešė naujus iššūkius ir galimybes mokytojams. Šis tekstas apžvelgia XXI amžiaus mokytojo vaidmenį, jo svarbiausias kompetencijas ir iššūkius, su kuriais susiduria šiuolaikiniai pedagogai.
XXI amžius reikalauja, kad mokytojai ne tik perduotų žinias, bet ir skatintų kritinį mąstymą, kūrybiškumą, problemų sprendimo įgūdžius bei gebėjimą prisitaikyti prie nuolat besikeičiančių technologijų ir visuomenės poreikių (T. Timor, 2014). Šis vaidmuo yra sudėtingas ir daugiasluoksnis. Viena iš svarbiausių mokytojo kompetencijų yra technologinė raštingumas. Šiuolaikiniam mokiniui technologijos yra kasdienybė, todėl mokytojai turi gebėti jomis naudotis ir integruoti į mokymo procesą (A. Monkevičius, 2001). Tai ne tik praturtina pamokas, bet ir padeda parengti mokinius šiuolaikiniam darbo rinkos kontekste. Taip pat svarbi yra gebėjimas diferencijuoti mokymą. XXI amžius atnešė į švietimą didelę įvairovę – tiek kultūrinę, tiek gebėjimų lygiu. Mokytojai turi sugebėti prisitaikyti prie skirtingų mokinių poreikių ir skatinimo būdų, siekdami užtikrinti, kad visi mokiniai galėtų maksimaliai išnaudoti savo mokymosi potencialą.
Mokymas yra daugiau nei tik informacijos perdavimas. Tai procesas, kurio metu mokiniai įgyja žinių, įgūdžių ir vertybių. Todėl mokytojams svarbu naudoti mokymo metodus, kurie skatina mokinių aktyvų įsitraukimą. Keli mokymo metodai gali padėti pritraukti ir išlaikyti mokinių dėmesį. Svarbu naudoti įvairias strategijas, kurios pritaikytų skirtingus mokymosi stilius ir įvairiais būdais įtrauktų mokinius. Štai keletas veiksmingų mokymo metodų (A. Juozaitis):
Aktyvus mokymasis: Skatinti aktyvų dalyvavimą mokymosi procese. Tai gali apimti diskusijas, praktinę veiklą, problemų sprendimo pratimus ir interaktyvius modeliavimus.
Mokymasis projektais: priskirti projektus, kurie įkvepia kūrybiškumą ir yra susiję su realiomis situacijomis. Šis metodas leidžia mokiniams atlikti reikšmingas užduotis ir skatina nuolatinį susidomėjimą.
Integravimo technologija: įtraukti skaitmeninius įrankius, interaktyvią programinę įrangą ir daugialypės terpės pristatymus, kad pamokos būtų patrauklesnės. Virtuali realybė, papildyta realybė ir internetinės platformos gali suteikti įtraukiančios mokymosi patirties.
Probleminis mokymasis: supažindinti mokinius ...
ĮVADAS Šiandien mokykla nebegali būti tokia, kaip buvo vakar, mūsų (pedagogų) užduotis pritaikyti ugdymosi procesą prie vaikų. Pastebima, kad šiandieninėje visuomenėje vis dažniau sutinkame vaikų, kurie turi vienokių ar kitokių mokymosi sutrikimų. Vaikai, turintys skirtingus ug...
·Įvadas Tema ir jos aktualumas. Neginčijamai, visų mokyklų ir švietimo sistemos tikslas yra ugdymas kūrybingos, iniciatyvios ir atsakingos asmenybės. Šis siekis būtų patenkinamas kiekvieno tėvo, kuris patiki savo vaiką mokyklose. Atrodo tai galėtų būti pasiekta, tačiau daugelio...
·ĮVADAS Vis daugiau ir daugiau žmonių nebijo kalbėti ne tik apie savo fizinę būklę, tačiau ir psichologinę, kuriai kartais teikiama net daugiau svarbos, nes nuo jos priklauso ir visapusiška žmogaus būklė. Tad neretai galime išgirsti į paviršių iš...
·Išleistuvių scenarijus Mileta: Vaikystė – tai margas drugelis, Vaikystė – tai sapnas gražus. Ji lekia kaip lengvas vėjelis, Ir greitai skaičiuoja metus. Austėja D.: Palauk, sustok maža vaikyste, Neišsinešk meškiukų, pasakų gražių. Mes dar nespėjome lėlėms kasų supin...
·QUIZIZZ METODINĖ PRIEMONĖ www.quizizz.com • Quizizz - tai įdomi, žaisminga metodinė priemonė. Čia galima kurti testus, viktorinas, apklausas, skaidres. Joje gali vienu metu mokytis ir žaisti vienas arba keli mokiniai. Žaidėjai gali būti visi vienoje patalpoje arba kiekvienas sav...
·Ekonomikos pamoka stebėta vienoje iš vidurinių mokyklų 9 klasėje, kurioje mokosi 9 mokiniai, iš kurių 5 – mergaitės, 4 - berniukai. Pastebėjau, kad keletas mokinių yra labai aktyvūs, mėgsta pasireikšti, jiems patinka mokomasis dalykas ir labai noriai atsakinėja į užduotus kla...
·EMOCINĖ ŠEIMOS FUNKCIJA 1. Emocinis palaikymas – gebėjimas teikti vienas kitam emocinę paramą, supratimą ir užuojautą. 2. Komunikacija – atviras ir nuoširdus bendravimas, leidžiantis dalintis jausmais ir mintimis. 3. Saugumo jausmas – šeimos narių gebėjimas jaustis saugiai...
·ĮVADAS Žaidimai dažnai siejami su pramoga, tačiau jų vaidmuo pradiniame ugdyme yra kur kas gilesnis ir svarbesnis. Žaidimai ne tik suteikia vaikams malonumą, bet ir yra puikus įrankis ugdant jų socialines, emocines kompetencijas, taip pat padedant formuoti svarbias asmenybės savy...
·yra įrenginys, kuris leidžia naudotojams bendrauti su skaitmeniniais turiniais naudojant gestus, fizinę sąveiką ar kitus metodus. Tai gali būti stacionarus arba mobilus įrenginys, pavyzdžiui, interaktyvus stalčių viršus ar interaktyvus ekranas. Šis įrenginys gali būti naudojamas rek...
·Situacija: vaikų pasiekimas – sakytinė kalba (pasakojimas). Jie mokosi pasakoti tęsti draugo pasakojimą, apie vieną objektą, objektą situacijoje, siužetinį paveikslėlį, vaizdavimo aplinką, įvardija detales, savybes, būsenas, vartoja naujai išgirstus žodžius (pasinaudota tema „...
·LINKSMOSIOS VAIKŲ VELYKĖLĖS-SCENARIJUS Salėje sėdi Velykė su dideliu krepšiu,pilnu margučių,vis apsidairo,lyg kažko laukdama: -Sveiki visi susirinkę,ar žinote kokia proga jus šiandien čia pakviečiau?(Vaikai atsako).Taip taip,ogi savaitė po Velykų praėjo ir prasidėjo vaikų Velyk...
·VERSLO FAKULTETAS PEDAGOGIKOS KATEDRA Studijų programa: PRADINIO UGDYMO PEDAGOGIKA DAILĖS IR TECHNOLOGIJŲ PAMOKOS IŠPLĖSTINIS PLANAS Savarankiškas Dailės ir technologijų ugdymo dalyko darbas Klasė. 2c klasė Pamokos tema: PAVASARINĖ PUOKŠT...
· 1. RENGINYS: • Renginio tema (pavadinimas) „Šv. Kalėdų belaukiant“ • Idėja (prasmingumas, aktualumas) Renginys organizuojamas norint giliau supažindinti su Advento tradicijomis ir papročiais bei gilinti bendravimo įgūdžius. Ugdyti kūrybiškumą. Per kūrybinį d...
·Virtualiosios mokymosi aplinkos/įrankiai bei skaitmeninės mokymosi priemonės Turinys: • Paskirtis; • Sąsajos su ugdymo programa; • Naudojimo prieinamumas; • Integravimas į mokymo procesą; • Literatūros šaltiniai etest.lt Paskirtis: • Pale...
·STRUKTŪRUOTAS UGDYMAS IR JO GALIMYBĖS Struktūruotas ugdymas yra kryptingas, planingas ir nuoseklus mokymo ir mokymosi procesas. Jis užtikrina, kad mokiniai pasiektų norimus rezultatus, gautų reikiamą informaciją ir įgūdžius, kad būtų pasiruošę tolimesniam mokymuisi arba prof...
·Įvadas. Ugdymo institucijų pertvarka yra reikšminga užduotis, formuojantis prie besikeičiančio pasaulio ir atitikti naujosios kartos poreikius bei iššūkius. Ši pertvarka atliekama siekiant ugdymo sistemą padaryti lanksčia, atvira naujovėms bei tob...
·VASARIO 16 DIENOS SCENARIJUS ŠIĄ GRAŽIĄ ŠVENTĘ NORIM PRADĖTI GRAŽIU EILĖRAŠTUKU APIE LIETUVĄ: DAUG GRAŽIŲ SKAMBIŲ ŽODELIŲ TURIME KALBOS KRAITELĖJ. VIETOS LIKO DAR KELIEMS MŪSŲ ŽODŽIAMS MYLIMIEMS. VIENAS ŽODIS - TAI TĖVYNĖ. ŽMONĖS JĄ NUO PRIEŠŲ GYNĖ. IR T...
·Įvadas Temos aktualumas. Mokykloje mokiniai praleidžia didžiąją dienos dalį, todėl natūralu, kad joje mokiniai ne tik įgyja žinių, bet ir mokosi bendrauti, formuoja pasaulėžiūrą ir vertybes. Kad į mokyklą vaikai eitų noriai ir joje leistų laiką prasmingai atsakingi ir tėvai...
·