Mokytojo ir mokinio interakcijos analizė
Ekonomikos pamoka stebėta vienoje iš vidurinių mokyklų 9 klasėje, kurioje mokosi 9 mokiniai, iš kurių 5 – mergaitės, 4 - berniukai. Pastebėjau, kad keletas mokinių yra labai aktyvūs, mėgsta pasireikšti, jiems patinka mokomasis dalykas ir labai noriai atsakinėja į užduotus klausimus. Klasės atmosfera draugiška, mokiniai tarpusavyje bendrauja maloniai, nepastebėjau, kad pyktų dėl ko nors. Mokiniams geriausiai sekasi mokytis, kai jiems duodama rašto darbai.
Prasidėjus pirmai pamokai į klasę įėjo pavėlavęs mokinys, mokytojai paklausus kodėl ko jis pavėlavo? Mokinys pasimetė, susijaudino ir nepatogiai pasijautė prieš visą klasę, pradėjo teisintis, aiškinti, kad neatvažiavo autobusas ir jis dėl to pavėlavo, bet mokytoja neleido mokiniui pasisakyti iki galo, jo neišklausė ir pasakė, kad „liksi po pamokų“. Tai neefektyvi klausymosi technika manytina, kad tai vidinis mokytojos barjeras (nes jai neįdomu, ji buvo emociškai susijaudinus, tiesiog tingėjo klausytis, nes klausymasis - sunkus darbas)(Lekavičienė ir kt., 2018).
Pastebėtina, kad mokiniams patinka diskutuoti įvairiomis temomis, reikšti savo nuomonę atsakant į įvairius klausimus. Tada į pamokos veiklą įsitraukia ir mažesnę mokymosi motyvaciją turintys mokiniai. Pirmąją pamoką mokytoja numatė taikyti aktyviuosius mokymo/si metodus. Pamokos pradžioje buvo taikomas „mokinių patirties išsiaiškinimo“ metodas. Jį mokytoja taikė, tam kad suprastų, kiek mokiniai išmokę, kaip jiems sekėsi suprasti praeitą pamokos temą. Taip pat naudojant šį metodą galima pakartoti per praeitas pamokas išmoktą medžiagą, todėl jis, mano manymu, yra labai naudingas. Po žinių patikrinimo mokytoja aiškino naują temą, o po jo sekė trumpas darbas grupėmis – žaidimas.
Per antrąją pamoką, kuri buvo stebima, dėstydama naują medžiagą, mokytoja naudojosi pateiktimis. Tai yra dar vienas metodas. Mokytoja jį pasirinko tam, kad mokinius sudomintų ir dar dėl to, kad vaizdžiai pateiktą informaciją kai kurie mokiniai įsimena daug geriau negu žodinę ar rašytinę. Pamokai einant į pabaigą buvo taikomas atkaklaus klausinėjimo metodas, mokytoja mokiniams uždavė keletą klausimų ir davė kelias minutes jiems pagalvoti, o po to klausinėjo. Neišgirdusi teisingo atsakymo – jį pateikdavo pati. Šis metodas buvo pasirinktas tam, kad būtų apibendrinta visa pamokos veikla. Taip pat, naudojantis šiuo metodu, mokytoja pamatė, ar mokiniai gerai suprato pamokos medžiagą, kokie klausimai jiems kilo ir ar pamoka buvo įdomi. Mokiniams atsakius teisingai į užduotus klausimus ji juos pagirdavo.
Vienos pertraukos metu pastebėjau mokinį sėdintį ant palangės, kuris sėdėjo „nukabinęs nosį“, mokytoja pastebėjusi nusiminusį paauglį priėjo prie jo ir paklausė ar tave kažkas neramina? Iš mokinio veido matėsi, kad jam parodytas dėmesys yra labai svarbus. Mokytoja parodė mokiniui dėmesį norėjo ...
Įvadas. Ugdymo institucijų pertvarka yra reikšminga užduotis, formuojantis prie besikeičiančio pasaulio ir atitikti naujosios kartos poreikius bei iššūkius. Ši pertvarka atliekama siekiant ugdymo sistemą padaryti lanksčia, atvira naujovėms bei tob...
·Virtualiosios mokymosi aplinkos/įrankiai bei skaitmeninės mokymosi priemonės Turinys: • Paskirtis; • Sąsajos su ugdymo programa; • Naudojimo prieinamumas; • Integravimas į mokymo procesą; • Literatūros šaltiniai etest.lt Paskirtis: • Pale...
·Išleistuvių scenarijus Mileta: Vaikystė – tai margas drugelis, Vaikystė – tai sapnas gražus. Ji lekia kaip lengvas vėjelis, Ir greitai skaičiuoja metus. Austėja D.: Palauk, sustok maža vaikyste, Neišsinešk meškiukų, pasakų gražių. Mes dar nespėjome lėlėms kasų supin...
·Gyvenant rinkos ekonomikos laikotarpiu būtina šviesti visuomenę ir teikti žinių, susijusių su ekonominiu raštingumu, kadangi asmeninio biudžeto ir finansų planavimas, rinkos kainų išmanymas, gebėjimas prisitaikyti prie kintančių situacijų prisideda prie kokybiškesnių ir saugesnių...
·ĮVADAS Vis daugiau ir daugiau žmonių nebijo kalbėti ne tik apie savo fizinę būklę, tačiau ir psichologinę, kuriai kartais teikiama net daugiau svarbos, nes nuo jos priklauso ir visapusiška žmogaus būklė. Tad neretai galime išgirsti į paviršių iš...
·STRUKTŪRUOTAS UGDYMAS IR JO GALIMYBĖS Struktūruotas ugdymas yra kryptingas, planingas ir nuoseklus mokymo ir mokymosi procesas. Jis užtikrina, kad mokiniai pasiektų norimus rezultatus, gautų reikiamą informaciją ir įgūdžius, kad būtų pasiruošę tolimesniam mokymuisi arba prof...
·Ekonomikos pamoka stebėta vienoje iš vidurinių mokyklų 9 klasėje, kurioje mokosi 9 mokiniai, iš kurių 5 – mergaitės, 4 - berniukai. Pastebėjau, kad keletas mokinių yra labai aktyvūs, mėgsta pasireikšti, jiems patinka mokomasis dalykas ir labai noriai atsakinėja į užduotus kla...
·NEFORMALIOJO Ugdymo turinio kūrimas mokytojo lygmenyje Ugdymo turinio kūrimas yra politinis ir socialiai konstruojamas procesas, kai vyksta ideologinė kova, konfliktai ir kompromisai. • Socialinė - istorinė ir kultūrinė situacija apsprendžia poreikį konkrečiam ugdymo turiniui....
·Įvadas Temos aktualumas. Mokykloje mokiniai praleidžia didžiąją dienos dalį, todėl natūralu, kad joje mokiniai ne tik įgyja žinių, bet ir mokosi bendrauti, formuoja pasaulėžiūrą ir vertybes. Kad į mokyklą vaikai eitų noriai ir joje leistų laiką prasmingai atsakingi ir tėvai...
·ĮVADAS Šiandien mokykla nebegali būti tokia, kaip buvo vakar, mūsų (pedagogų) užduotis pritaikyti ugdymosi procesą prie vaikų. Pastebima, kad šiandieninėje visuomenėje vis dažniau sutinkame vaikų, kurie turi vienokių ar kitokių mokymosi sutrikimų. Vaikai, turintys skirtingus ug...
·VAIKŲ PSICHINĖS SVEIKATOS STIPRINIMO SAVAITĖS VEIKLOS PLANAS Ugdomosios veiklos pavadinimas: ,,Aš jaučiu ir užjaučiu‘‘ 4-5metų. Ugdymo uždaviniai: Vaikai gebės geriau suprasti ir pastebėti savo bei kitų emocijas. Vaikai atras naujų nusiraminimo bei atsipalaidavimo b...
· Dažnai girdima, jog kūrybingu žmogumi yra gimstama, tačiau tai didelė netiesa – juo tampama. Kūrybiškumą išsiugdyti gali kiekvienas. Todėl labai svarbu, jog jis būtų plėtojamas nuo mažiausių dienų, o tam į pagalbą ateina mokytojai. Vaikų kūrybinių galių plėtojimas, šio...
·(Improving the balance movement of lower - grade students through the modification of engklek traditional game) Impact factor 4.666 Santrauka Pusiausvyra – tai sugebėjimas išlaikyti stabilią statinę kūno padėtį arba išlaikyti reikiamą kūno padėtį atliekant įvairius judesius a...
·1. Esė 1.1 Iki šiol mokytojų vaidmuo švietimo sistemoje buvo esminis ir plačiai žinomas. Tačiau XXI amžius, pasižymintis nuolatiniais pokyčiais ir technologijų plėtra, atnešė naujus iššūkius ir galimybes mokytojams. Šis tekstas apžvelgia XXI amžiaus mokytojo vaidmenį, jo svar...
·Įvadas Šiam savarankiškam darbui aš nusprendžiau pasirinkti Rūtos Tamašauskienės ir Gabrielės Tamulevičiūtės mokslinį straipsnį „Penkerių – šešerių metų vaikų agresyvaus elgesio šalinimas ikimokyklinėje įstaigoje“, nagrinėjantį penkerių – šešerių metų vaik...
·MOKYKLŲ SAVARANKIŠKUMAS IR UGDYMO KOKYBĖ LIETUVOJE Ekonomikos globalizacija skatina pasikeitimus ne tik socialinio gyvenimo srityse, bet ir švietime. Viena iš globalaus švietimo tendencijų apraiškų – švietimo standartizacija. • . Įdiegiami vis nauji švietimo standartai, rod...
·Įvadas Tema ir jos aktualumas. Neginčijamai, visų mokyklų ir švietimo sistemos tikslas yra ugdymas kūrybingos, iniciatyvios ir atsakingos asmenybės. Šis siekis būtų patenkinamas kiekvieno tėvo, kuris patiki savo vaiką mokyklose. Atrodo tai galėtų būti pasiekta, tačiau daugelio...
·Situacija: vaikų pasiekimas – sakytinė kalba (pasakojimas). Jie mokosi pasakoti tęsti draugo pasakojimą, apie vieną objektą, objektą situacijoje, siužetinį paveikslėlį, vaizdavimo aplinką, įvardija detales, savybes, būsenas, vartoja naujai išgirstus žodžius (pasinaudota tema „...
·