MOKYKLŲ SAVARANKIŠKUMAS IR UGDYMO KOKYBĖ LIETUVOJE
Ekonomikos globalizacija skatina pasikeitimus ne tik socialinio gyvenimo srityse, bet ir švietime. Viena iš globalaus švietimo tendencijų apraiškų – švietimo standartizacija.
• . Įdiegiami vis nauji švietimo standartai, rodikliai bei indikatoriai, kurie, šių reformų iniciatorių manymu, turėtų padėti palaikyti ir toliau gerinti švietimo kokybę.
• Straipsnio tyrimo tikslas – identifikuoti Lietuvos mokyklų ir jų vadovų savarankiškumo lygį, aptarti galimas sąsajas su ugdymo kokybe ir numatyti tolesnės ateities perspektyvas.
2013 m. pabaigoje Lietuvoje buvo paskelbta tarptautinio penkiolikmečių tyrimo PISA 2012 ataskaita (OECD, 2012). iš pateiktų 65 šalių ir teritorijų, duomenys apie moksleivių pasiekimus gamtamokslinio, matematinio raštingumo ir skaitymo gebėjimų srityse. ir Visose srityse Lietuva pasirodė vidutiniškai.
Pirmauja Pietryčių Azijos regionai – Šanchajus (Kinija), Honkongas, Singapūras ir Japonija.
• Pirmauja Pietryčių Azijos regionai – Šanchajus (Kinija), Honkongas, Singapūras ir Japonija.
• Suomija užėmė šeštą vietą, o Estija – vienuoliktą.
• atkreiptas dėmesys į aukštus Estijos rezultatus, kadangi įvairiose gyvenimo srityse esame įpratę lyginti savo rezultatus su latvių ir estų.
• 2008 m. vykusiame tarptautiniame TALIS tyrime Estija pasirodė kaip viena iš didžiausią mokyklų savarankiškumą turinčių šalių.
vienas labiausiai žinomų Suomijos švietimo ekspertų Pasis Sahlbergas (2011), paminėjo švietimo decentralizavimo reformas ir pabrėžia:
• Suomijos mokytojai pasižymi aukštu išsilavinimu (mokytojas Suomijoje ir Estijoje privalo turėti magistro laipsnį)
• dideliu profesiniu savarankiškumu
• Išorinio mokytojų veiklos vertinimas atsisakytas
• Suomijos mokyklos yra beveik visiškai „išlaisvintos“ nuo testavimo. Vienintelis privalomas standartizuotas testas yra vidurinės mokyklos baigimo egzaminas
• Mokymo ir mokymosi standartai, testavimas, mokyklų atskaitomybė niekuomet nebuvo Suomijos švietimo politikos prioritetas
• mokykloms nebūtina konkuruoti, kad parengti jaunimą konkurencingai ekonomikai
• skatinti mokyklų bendradarbiavimą, ir kad taptų esminiu švietimo kaitos principu.
savarankiškumo prasmės Lietuvos situaciją iliustruoja žemiau pateikta nuomonių apklausos ir dokumentų analizė. buvo atliktos Lietuvos mokyklų vadovų požiūrio į švietimo sisteminius pokyčius apklausos
2009 m. Mažiau centralizuotos sistemos pageidauja maždaug du trečdaliai
• 2009 m. Mažiau centralizuotos sistemos pageidauja maždaug du trečdaliai
• palyginti su 1996 m., daugiau kaip dvigubai pagausėjo visiškos decentralizacijos šalininkų – nuo 9,3 iki 22,4 proc.
• Gauti rezultatai leidžia spręsti apie mažiau centralizuoto Lietuvos švietimo sistemos modelio palaikymą.
Lietuvos mokyklų vadovų požiūris į švietimo centralizaciją ir turimus įgaliojimus<...
ĮVADAS Vis daugiau ir daugiau žmonių nebijo kalbėti ne tik apie savo fizinę būklę, tačiau ir psichologinę, kuriai kartais teikiama net daugiau svarbos, nes nuo jos priklauso ir visapusiška žmogaus būklė. Tad neretai galime išgirsti į paviršių iš...
· 1. RENGINYS: • Renginio tema (pavadinimas) „Šv. Kalėdų belaukiant“ • Idėja (prasmingumas, aktualumas) Renginys organizuojamas norint giliau supažindinti su Advento tradicijomis ir papročiais bei gilinti bendravimo įgūdžius. Ugdyti kūrybiškumą. Per kūrybinį d...
·QUIZIZZ METODINĖ PRIEMONĖ www.quizizz.com • Quizizz - tai įdomi, žaisminga metodinė priemonė. Čia galima kurti testus, viktorinas, apklausas, skaidres. Joje gali vienu metu mokytis ir žaisti vienas arba keli mokiniai. Žaidėjai gali būti visi vienoje patalpoje arba kiekvienas sav...
·VAIKŲ PSICHINĖS SVEIKATOS STIPRINIMO SAVAITĖS VEIKLOS PLANAS Ugdomosios veiklos pavadinimas: ,,Aš jaučiu ir užjaučiu‘‘ 4-5metų. Ugdymo uždaviniai: Vaikai gebės geriau suprasti ir pastebėti savo bei kitų emocijas. Vaikai atras naujų nusiraminimo bei atsipalaidavimo b...
· VAIKŲ LAISVALAIKIO SAMPRATA L. Jovaiša nurodo, kad laisvalaikis - tai laikas, naudojamas individualiems poreikiams ir interesams tenkinti (L. Jovaiša, 1993). Viduriniųjų klasių moksleiviai, išanalizavus laiko sąnaudas, laisvalaikiui gali kasdien skirti apie 5 valandas. Tačiau dažni...
· Dažnai girdima, jog kūrybingu žmogumi yra gimstama, tačiau tai didelė netiesa – juo tampama. Kūrybiškumą išsiugdyti gali kiekvienas. Todėl labai svarbu, jog jis būtų plėtojamas nuo mažiausių dienų, o tam į pagalbą ateina mokytojai. Vaikų kūrybinių galių plėtojimas, šio...
·Įvadas. Ugdymo institucijų pertvarka yra reikšminga užduotis, formuojantis prie besikeičiančio pasaulio ir atitikti naujosios kartos poreikius bei iššūkius. Ši pertvarka atliekama siekiant ugdymo sistemą padaryti lanksčia, atvira naujovėms bei tob...
·Išleistuvių scenarijus Mileta: Vaikystė – tai margas drugelis, Vaikystė – tai sapnas gražus. Ji lekia kaip lengvas vėjelis, Ir greitai skaičiuoja metus. Austėja D.: Palauk, sustok maža vaikyste, Neišsinešk meškiukų, pasakų gražių. Mes dar nespėjome lėlėms kasų supin...
·Įvadas Šiam savarankiškam darbui aš nusprendžiau pasirinkti Rūtos Tamašauskienės ir Gabrielės Tamulevičiūtės mokslinį straipsnį „Penkerių – šešerių metų vaikų agresyvaus elgesio šalinimas ikimokyklinėje įstaigoje“, nagrinėjantį penkerių – šešerių metų vaik...
·yra įrenginys, kuris leidžia naudotojams bendrauti su skaitmeniniais turiniais naudojant gestus, fizinę sąveiką ar kitus metodus. Tai gali būti stacionarus arba mobilus įrenginys, pavyzdžiui, interaktyvus stalčių viršus ar interaktyvus ekranas. Šis įrenginys gali būti naudojamas rek...
·Virtualiosios mokymosi aplinkos/įrankiai bei skaitmeninės mokymosi priemonės Turinys: • Paskirtis; • Sąsajos su ugdymo programa; • Naudojimo prieinamumas; • Integravimas į mokymo procesą; • Literatūros šaltiniai etest.lt Paskirtis: • Pale...
·MOKYKLŲ SAVARANKIŠKUMAS IR UGDYMO KOKYBĖ LIETUVOJE Ekonomikos globalizacija skatina pasikeitimus ne tik socialinio gyvenimo srityse, bet ir švietime. Viena iš globalaus švietimo tendencijų apraiškų – švietimo standartizacija. • . Įdiegiami vis nauji švietimo standartai, rod...
·Situacija: vaikų pasiekimas – sakytinė kalba (pasakojimas). Jie mokosi pasakoti tęsti draugo pasakojimą, apie vieną objektą, objektą situacijoje, siužetinį paveikslėlį, vaizdavimo aplinką, įvardija detales, savybes, būsenas, vartoja naujai išgirstus žodžius (pasinaudota tema „...
·