Studi.lt - Rašto darbai, referatai ir rašiniai

Mokyklų savarankiškumas ir ugdymo kokybė Lietuvoje

9.5 (2 atsiliepimai)

Apimtis
816 žodžiai (-ių)
Sritis
Pedagogika
Formatas
PPTX failas (2.41 MB)
Tipas
Skaidrės

Mokyklų savarankiškumas ir ugdymo kokybė Lietuvoje  1 puslapis
Mokyklų savarankiškumas ir ugdymo kokybė Lietuvoje  2 puslapis
Mokyklų savarankiškumas ir ugdymo kokybė Lietuvoje  3 puslapis
Mokyklų savarankiškumas ir ugdymo kokybė Lietuvoje  4 puslapis
Mokyklų savarankiškumas ir ugdymo kokybė Lietuvoje  5 puslapis
Mokyklų savarankiškumas ir ugdymo kokybė Lietuvoje  6 puslapis
Svarbu! Žemiau pateiktos nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visos kokybės darbą spustelkite parsisiųsti.

MOKYKLŲ SAVARANKIŠKUMAS IR UGDYMO KOKYBĖ LIETUVOJE
Ekonomikos globalizacija skatina pasikeitimus ne tik socialinio gyvenimo srityse, bet ir švietime. Viena iš globalaus švietimo tendencijų apraiškų – švietimo standartizacija.
• . Įdiegiami vis nauji švietimo standartai, rodikliai bei indikatoriai, kurie, šių reformų iniciatorių manymu, turėtų padėti palaikyti ir toliau gerinti švietimo kokybę.
• Straipsnio tyrimo tikslas – identifikuoti Lietuvos mokyklų ir jų vadovų savarankiškumo lygį, aptarti galimas sąsajas su ugdymo kokybe ir numatyti tolesnės ateities perspektyvas.
2013  m. pabaigoje Lietuvoje buvo paskelbta tarptautinio penkiolikmečių tyrimo PISA 2012 ataskaita (OECD, 2012). iš pateiktų 65 šalių ir teritorijų, duomenys apie moksleivių pasiekimus gamtamokslinio, matematinio raštingumo ir skaitymo gebėjimų srityse. ir Visose srityse Lietuva pasirodė vidutiniškai.
Pirmauja Pietryčių Azijos regionai – Šanchajus (Kinija), Honkongas, Singapūras ir Japonija.
• Pirmauja Pietryčių Azijos regionai – Šanchajus (Kinija), Honkongas, Singapūras ir Japonija.
• Suomija užėmė šeštą vietą, o Estija – vienuoliktą.
• atkreiptas dėmesys į aukštus Estijos rezultatus, kadangi įvairiose gyvenimo srityse esame įpratę lyginti savo rezultatus su latvių ir estų.
• 2008 m. vykusiame tarptautiniame TALIS tyrime Estija pasirodė kaip viena iš didžiausią mokyklų savarankiškumą turinčių šalių.
vienas labiausiai žinomų Suomijos švietimo ekspertų Pasis Sahlbergas (2011), paminėjo švietimo decentralizavimo reformas ir pabrėžia:
• Suomijos mokytojai pasižymi aukštu išsilavinimu (mokytojas Suomijoje ir Estijoje privalo turėti magistro laipsnį)
• dideliu profesiniu savarankiškumu
• Išorinio mokytojų veiklos vertinimas atsisakytas
• Suomijos mokyklos yra beveik visiškai „išlaisvintos“ nuo testavimo. Vienintelis privalomas standartizuotas testas yra vidurinės mokyklos baigimo egzaminas
• Mokymo ir mokymosi standartai, testavimas, mokyklų atskaitomybė niekuomet nebuvo Suomijos švietimo politikos prioritetas
• mokykloms nebūtina konkuruoti, kad parengti jaunimą konkurencingai ekonomikai
• skatinti mokyklų bendradarbiavimą, ir kad taptų esminiu švietimo kaitos principu.
savarankiškumo prasmės Lietuvos situaciją iliustruoja žemiau pateikta nuomonių apklausos ir dokumentų analizė. buvo atliktos Lietuvos mokyklų vadovų požiūrio į švietimo sisteminius pokyčius apklausos
2009 m. Mažiau centralizuotos sistemos pageidauja maždaug du trečdaliai
• 2009 m. Mažiau centralizuotos sistemos pageidauja maždaug du trečdaliai
• palyginti su 1996 m., daugiau kaip dvigubai pagausėjo visiškos decentralizacijos šalininkų – nuo 9,3 iki 22,4 proc.
• Gauti rezultatai leidžia spręsti apie mažiau centralizuoto Lietuvos švietimo sistemos modelio palaikymą.
Lietuvos mokyklų vadovų požiūris į švietimo centralizaciją ir turimus įgaliojimus<...

Šiuo metu matote 30% šio darbo.

Matomi 392 žodžiai iš 816 žodžių.


Panašūs darbai


„Penkerių – šešerių metų vaikų agresyvaus elgesio šalinimas ikimokyklinėje įstaigoje“ straipsnio analizė
„Penkerių – šešerių metų vaikų agresyvaus elgesio šalinimas ikimokyklinėje įstaigoje“ straipsnio analizė

  Įvadas Šiam savarankiškam darbui aš nusprendžiau pasirinkti Rūtos Tamašauskienės ir Gabrielės Tamulevičiūtės mokslinį straipsnį „Penkerių – šešerių metų vaikų agresyvaus elgesio šalinimas ikimokyklinėje įstaigoje“, nagrinėjantį penkerių – šešerių metų vaik...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Virtualiosios mokymosi aplinkos / įrankiai bei skaitmeninės mokymosi priemonės
Virtualiosios mokymosi aplinkos / įrankiai bei skaitmeninės mokymosi priemonės

Virtualiosios mokymosi aplinkos/įrankiai bei skaitmeninės mokymosi priemonės Turinys: • Paskirtis; • Sąsajos su ugdymo programa; • Naudojimo prieinamumas; • Integravimas į mokymo procesą; • Literatūros šaltiniai etest.lt Paskirtis: • Pale...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Vaikų laisvalaikio samprata
Vaikų laisvalaikio samprata

 VAIKŲ LAISVALAIKIO SAMPRATA L. Jovaiša nurodo, kad laisvalaikis - tai laikas, naudojamas individualiems poreikiams ir interesams tenkinti (L. Jovaiša, 1993). Viduriniųjų klasių moksleiviai, išanalizavus laiko sąnaudas, laisvalaikiui gali kasdien skirti apie 5 valandas. Tačiau dažni...

·
1 atsiliepimai
Peržiūrėti
Vasario 16 dienos scenarijus. Darželis
Vasario 16 dienos scenarijus. Darželis

VASARIO 16 DIENOS SCENARIJUS ŠIĄ GRAŽIĄ ŠVENTĘ NORIM PRADĖTI GRAŽIU EILĖRAŠTUKU APIE LIETUVĄ: DAUG GRAŽIŲ SKAMBIŲ ŽODELIŲ TURIME KALBOS KRAITELĖJ. VIETOS LIKO DAR KELIEMS MŪSŲ ŽODŽIAMS MYLIMIEMS. VIENAS ŽODIS - TAI TĖVYNĖ. ŽMONĖS JĄ NUO PRIEŠŲ GYNĖ. IR T...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Interaktyvi lenta
Interaktyvi lenta

yra įrenginys, kuris leidžia naudotojams bendrauti su skaitmeniniais turiniais naudojant gestus, fizinę sąveiką ar kitus metodus. Tai gali būti stacionarus arba mobilus įrenginys, pavyzdžiui, interaktyvus stalčių viršus ar interaktyvus ekranas. Šis įrenginys gali būti naudojamas rek...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Mokytojų bendradarbiavimas
Mokytojų bendradarbiavimas

  Įvadas Temos aktualumas. Mokykloje mokiniai praleidžia didžiąją dienos dalį, todėl natūralu, kad joje mokiniai ne tik įgyja žinių, bet ir mokosi bendrauti, formuoja pasaulėžiūrą ir vertybes. Kad į mokyklą vaikai eitų noriai ir joje leistų laiką prasmingai atsakingi ir tėvai...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Savaitės vaikų sveikatinimo planas
Savaitės vaikų sveikatinimo planas

  VAIKŲ PSICHINĖS SVEIKATOS STIPRINIMO SAVAITĖS VEIKLOS PLANAS Ugdomosios veiklos pavadinimas: ,,Aš jaučiu ir užjaučiu‘‘ 4-5metų. Ugdymo uždaviniai: Vaikai gebės geriau suprasti ir pastebėti savo bei kitų emocijas. Vaikai atras naujų nusiraminimo bei atsipalaidavimo b...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Neformaliojo ugdymo turinio kūrimas mokytojo lygmenyje
Neformaliojo ugdymo turinio kūrimas mokytojo lygmenyje

NEFORMALIOJO Ugdymo turinio kūrimas mokytojo lygmenyje   Ugdymo turinio kūrimas yra politinis ir socialiai konstruojamas procesas, kai vyksta ideologinė kova, konfliktai ir kompromisai. • Socialinė - istorinė ir kultūrinė situacija apsprendžia poreikį konkrečiam ugdymo turiniui....

·
1 atsiliepimai
Peržiūrėti
Quizizz  metodinė priemonė
Quizizz metodinė priemonė

QUIZIZZ METODINĖ PRIEMONĖ www.quizizz.com • Quizizz - tai įdomi, žaisminga metodinė priemonė. Čia galima kurti testus, viktorinas, apklausas, skaidres. Joje gali vienu metu mokytis ir žaisti vienas arba keli mokiniai. Žaidėjai gali būti visi vienoje patalpoje arba kiekvienas sav...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Pasakojimo pagal objektą situacijoje Lietuvoje gyvenančius paukščius organizavimas
Pasakojimo pagal objektą situacijoje Lietuvoje gyvenančius paukščius organizavimas

Situacija: vaikų pasiekimas – sakytinė kalba (pasakojimas). Jie mokosi pasakoti tęsti draugo pasakojimą, apie vieną objektą, objektą situacijoje, siužetinį paveikslėlį, vaizdavimo aplinką, įvardija detales, savybes, būsenas, vartoja naujai išgirstus žodžius (pasinaudota tema „...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Mokyklinių renginių planų idėjos
Mokyklinių renginių planų idėjos

 1. RENGINYS: • Renginio tema (pavadinimas) „Šv. Kalėdų belaukiant“ • Idėja (prasmingumas, aktualumas) Renginys organizuojamas norint giliau supažindinti su Advento tradicijomis ir papročiais bei gilinti bendravimo įgūdžius. Ugdyti kūrybiškumą. Per kūrybinį d...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Darželio išleistuvių scenarijus
Darželio išleistuvių scenarijus

Išleistuvių scenarijus Mileta: Vaikystė – tai margas drugelis, Vaikystė – tai sapnas gražus. Ji lekia kaip lengvas vėjelis, Ir greitai skaičiuoja metus. Austėja D.: Palauk, sustok maža vaikyste, Neišsinešk meškiukų, pasakų gražių. Mes dar nespėjome lėlėms kasų supin...

·
1 atsiliepimai
Peržiūrėti
Vaikų ekonominio raštingumo mokymas priešmokyklinėje grupėje
Vaikų ekonominio raštingumo mokymas priešmokyklinėje grupėje

Gyvenant rinkos ekonomikos laikotarpiu būtina šviesti visuomenę ir teikti žinių, susijusių su ekonominiu raštingumu, kadangi asmeninio biudžeto ir finansų planavimas, rinkos kainų išmanymas, gebėjimas prisitaikyti prie kintančių situacijų prisideda prie kokybiškesnių ir saugesnių...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Pedagoginis kūrybiškumas
Pedagoginis kūrybiškumas

 Dažnai girdima, jog kūrybingu žmogumi yra gimstama, tačiau tai didelė netiesa – juo tampama. Kūrybiškumą išsiugdyti gali kiekvienas. Todėl labai svarbu, jog jis būtų plėtojamas nuo mažiausių dienų, o tam į pagalbą ateina mokytojai. Vaikų kūrybinių galių plėtojimas, šio...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Pradinių klasių mokinių pusiausvyros ugdymas naudojant tradicinius žaidimus
Pradinių klasių mokinių pusiausvyros ugdymas naudojant tradicinius žaidimus

(Improving the balance movement of lower - grade students through the modification of engklek traditional game) Impact factor 4.666   Santrauka Pusiausvyra – tai sugebėjimas išlaikyti stabilią statinę kūno padėtį arba išlaikyti reikiamą kūno padėtį atliekant įvairius judesius a...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Kodėl mokiniai nenori eiti į mokyklą? Priežaščių ir būdų analizė
Kodėl mokiniai nenori eiti į mokyklą? Priežaščių ir būdų analizė

  Įvadas Tema ir jos aktualumas. Neginčijamai, visų mokyklų ir švietimo sistemos tikslas yra ugdymas kūrybingos, iniciatyvios ir atsakingos asmenybės. Šis siekis būtų patenkinamas kiekvieno tėvo, kuris patiki savo vaiką mokyklose. Atrodo tai galėtų būti pasiekta, tačiau daugelio...

·
3 atsiliepimai
Peržiūrėti
Mokyklų savarankiškumas ir ugdymo kokybė Lietuvoje
Mokyklų savarankiškumas ir ugdymo kokybė Lietuvoje

MOKYKLŲ SAVARANKIŠKUMAS IR UGDYMO KOKYBĖ LIETUVOJE Ekonomikos globalizacija skatina pasikeitimus ne tik socialinio gyvenimo srityse, bet ir švietime. Viena iš globalaus švietimo tendencijų apraiškų – švietimo standartizacija. • . Įdiegiami vis nauji švietimo standartai, rod...

·
2 atsiliepimai
Peržiūrėti
Socialinis nerimas mokykloje: kaip atpažinti ir padėti?
Socialinis nerimas mokykloje: kaip atpažinti ir padėti?

ĮVADAS Vis daugiau ir daugiau žmonių nebijo kalbėti ne tik apie savo fizinę būklę, tačiau ir psichologinę, kuriai kartais teikiama net daugiau svarbos, nes nuo jos priklauso ir visapusiška žmogaus būklė. Tad neretai galime išgirsti į paviršių iš...

·
4 atsiliepimai
Peržiūrėti
Atsisiųsti šį darbą