„ KOMERCINĖS PASLAPTYS IR JŲ SAUGOJIMAS“
ĮŽANGA
Temos aktualumas: spartūs globalizacijos ir eurointegracijos procesai, daro tiesioginę įtaką
šalių politinei, socialinei, ekonominei ir teisinei raidai. Šių tendencijų sąveika leidžia plačiau
pažvelgti į komercinės (gamybinės) paslapties, kaip bendrovės veiklai vertingos ir viešai
neskelbiamos informacijos, laikytinos tam tikru nematerialiuoju jos turtu ir suteikiančios jai tam tikrų
privalumų versle, teisinės apsaugos klausimus. Svarbu žinoti, kad ši informacija turi būti tinkamai
apibrėžta bei „valdoma“, kadangi nuo šių veiksnių priklauso jos apsaugos efektyvumas, leisiantis
ūkio subjektui ne tik sėkmingai įsitvirtinti, bet ir laisvai bei sąžiningai konkuruoti rinkoje.
Darbo objektas: komercinės paslaptis.
Darbo tikslas: išanalizuoti komercinės paslapties sampratą bei apsaugos aspektus.
Darbo uždaviniai:
➢ Atskleisti komercinės paslapties sampratą;
➢ Išanalizuoti atsakomybės ir žalos atlyginimo kriterijus už neteisėtą komercinės
paslapties įgijimą, atskleidimą ar naudojimą.
1. KOMERCINĖS PASLAPTIES SAMPRATA
Komercinė (gamybinė) paslaptis yra bendrovių konkurencijos teisinių santykių reguliavimo
srities sąvoka. Šios santykių srities reglamentavimui reikšmingi Europos Sąjungos institucijų priimti
teisės aktai, tokie kaip 1996 m. sausio 31 d. Europos Komisijos Reglamentas Nr. 240/961 dėl Sutarties
85 straipsnio 3 daliestaikymo tam tikroms technologijų perdavimo susitarimų grupėms, 1994 m.
liepos 13 d. Europos Komisijos Sprendimas Nr. 94/601/EC dėl procedūrų pagal EB Sutarties 85
straipsnį, su komercine (gamybine) paslaptimisusijusių teisinių aspektų.2
Atsižvelgdami į tai, verslo vienetai dažnai siekia gamybinės ir techninės pažangos,
sudarydami tam tikrų įmonės turimų technologijų perdavimus ar junginius, Europos komisija savo
sprendime komercine (gamybine) paslaptimi laikytinos informacijos formalizavimui, perdavimui ir
pan. taikomus kriterijus sieja su konkurencijos reguliavimu.
Terminas „komercinė paslaptis“, nurodomas ne viename Lietuvos Respublikos teisės akte:
Baudžiamojo kodekso 210 straipsnis (komercinis šnipinėjimas), 211 straipsnis (komercinės
paslapties atskleidimas), Civilinio kodekso 1.116 straipsnis (komercinė (gamybinė) ir profesinė
paslaptis)3, Akcinių bendrovių įstatymo 32 straipsnio 4 dalis (stebėtojų tarybos narių pareiga saugoti
komercines (gamybines) paslaptis)4, Konkurencijos įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 3 punktas, 16
straipsnio 4 dalis.5
Komercinę (gamybinę) paslaptį, kaip civilinių teisių objektą, reglamentuoja Civilinis
kodeksas kurio 1.116 straipsnio 1 dalyje nurodoma, kad „informacija laikoma komercine (gamybine)
paslaptimi, jeigu ji turi tikrą ar potencialią komercinę (gamybinę) vertę dėl to, kad jos nežino tretieji
asmenys ir ji negali būti laisvai prieinama dėl šios informacijos savininko ar kito asmens, kuriam
savininkas yra ją patikė...
ĮVADAS Temos aktualumas ir tyrimo problema .Verslo etika - atsiranda verslui sąveikaujant su etika. Verslas turi būti veikiamas sąžiningu darbu, verslininkas turi laikytis žodžio. Etikos problema- tai netinkamai padarytas sprendimas...
·VERSLO SĖKMĖ Turinys • VERSLO SĖKMĖ • Turinys • Rekvizitai • Kas yra The Body Shop? • The Body Shop istorija • Kokia buvo pirmoji įdėja? • Kokios yra "The Body Shop" strategijos? • Kaip "The Body Shop" parduotuvė tapo sėkmi...
·Nike Kas yra „Nike” „Nike“ – JAV sporto prekių, laisvalaikio aprangos bei avalynės gamintoja. 1964 m. įkurta „Blue Ribbon Sports“ japoniškos sportinės avalynės importo ir prekybos bendrovė. 1971 m. pradėjo patys gaminti sportbačius. 1978 m. bendrovė persivadino į ...
·,,LIETUVIŠKŲ ELEKTRONINIŲ PARDUOTUVIŲ POPULIARUMAS” ĮVADAS Šiomis dienomis internete gausu naujai sukurtų elektroninių parduotuvių, kurios gali pasiūlyti gausų prekių asortimentą. Parduotuvių tikslas yra patenkinti pirkėjų poreikius įsigyjant reikiamas prekes. Elektroninės pard...
·Neretu atveju įmonės darbuotojams tenka dirbti viršvalandžius arba aukoti laisvadienius, dėl laiku neatliktų užduočių ar nenumatytų situacijų darbe, tokių kaip pvz.: didelis klientų srautas, sugedusi įranga ir kt. Kadangi tas laikas nėra kompensuojamas, darbuotojai nėra patenki...
·Įmonės „X“ veiklos analizė Temos pagrindimas Aktualumas • Analizė visapusiškai nagrinėja įmonės veiklos klausimus, susijusius su pagrindinių įmonės tikslu – maksimalaus pelno gavimu. Analizės duomenys valdytojų naudojami technologijos ir gamybos organizavimai tobulinti...
· Įmonės pristatymas • AB „Grigeo“ įmonių grupė yra didžiausia popieriaus pramonės įmonių grupė Baltijos šalyse. • Grupę sudaro 5 bendrovės: ▪ AB „Grigeo“, ▪ UAB "Grigeo Packaging", ▪ AB „Grigeo Klaipėda“,...
·Įvadas Temos aktualumas. Kūrybiškumas tapo esminiu gyvenimo ir verslo aspektu. Kūrybiškumas padeda mums pasiekti daug daugiau kasdieniame gyvenime. Organizacijose sugebėdami mąstyti kūrybiškai ir neribotai, darbuotojai labiau linkę sugalvoti unikalių ir novatoriškų problemų,...
·„ KOMERCINĖS PASLAPTYS IR JŲ SAUGOJIMAS“ ĮŽANGA Temos aktualumas: spartūs globalizacijos ir eurointegracijos procesai, daro tiesioginę įtaką šalių politinei, socialinei, ekonominei ir teisinei raidai. Šių tendencijų sąveika leidžia plačiau pažvelgti į komercinės (ga...
·ĮVADAS Tikriausiai ne vienas iš mūsų dažnai pagalvojame, kad būti sau bosu, susikurti sau tinkamas darbo sąlygas, būtu geriau, nei klausyti kažkieno nurodymų ir dirbti įspraustam į tam tikros įstaigos ar įmonės „rėmus“. Deja, net turint idėją ne kiekvienas ryžtasi prad...
·IVADAS Praktikos esmė – Praktikos esmė yra patirti savo pasirinktos profesijos ypatumus, bei pabūti realioje profesinėje aplinkoje, suprasti apie jos vidinę, bei išorinę veiklą. Pažintinės praktikos metu susipažįstama su įmonėje vykstamais logistiniais procesais, įmonė...
·1. VERSLO SANTRAUKA Steigiama uždaroji akcinė bendrovė (UAB) pavadinimu „Oko“. Įmonė užsiims naftos produktų pervežimo paslaugomis Lietuvoje ir kitose pagal poreikį ir užsakymus reikalingose šalyse. Įmonė įsikūrusi Lietuvos stostinėje - Vilniuje, komercinėse...
·DILGĖLIŲ PLUOŠTO GAMYBOS INVESTICINIS PLANAS Įmonės pristatymas Žemės ūkio kooperatyvas "Biržų linų pluoštas" - sėkmingai vykdo veiklą nuo 2004 m. Tai lino pluošto gamybinė įmonė įsikūrusi Biržų rajone. Šiuo metu įmonėje dirba 9 darbuotojai. Jai vadovauja Justinas Liorenta...
·