(Kokybės raida, samprata)
Kokybė reiškia išlikimą versle, vertės sukūrimo sistemos supratimą ir optimizavimą.
Pasikeitimai susiję su kokybe: mokymas, kvalifikacijos sertifikavimas, priemonės, klientų poreikių tenkinimas-individualizuota gamyba ir geras aptarnavimas, kokybės migravimas, vadovybės vaidmuo.
Didieji kokybės gurus kokybę apibūdina: kokybė turėtų patenkinti esamus ir būsimus vartotojų poreikius, produkto ir paslaugų marketingo, projektavimo, gamybos ir priežiūros charakteristikų mišinys, kuris naudojimo metu padės patenkinti vartotojo lūkesčius, atitikimas reikalavimams, atitikimas paskirčiai ar tinkamumas naudoti.
Garvinas nustatė 5 pagrind terminus susijusius su kokybe: viršijanti, orientuota į produktą, vartotoją, gamintoją, vertę.
Pagal požiūrį į kokybė skiriami 4 etapai: atitikimas standartams (XX a. 6-ojo dešimt požiūris) galutinio produkto atitikimas projektuotojo planui. Šio požiūrio trūkumai yra du: kokybė kuriama kontroliuojant, neįvertina rinkos poreikių; atitikimas naudojimui (7-ojo dešimt požiūris) jis užtikrina rinkos poreikių patenkinimą, čia įvertinami vartotojo poreikiai, atitikimas naudojimui pasiekiamas naudojant kontrolę-viskas, kas netinkama naudojimui turi būti atmesta, tačiau šiuo požiūriu neįvertinami kokybės kaštai; atitikimas kaštams (8-ojo dešimt paž) šiuo požiūriu aukšta kokybė pasiekiama žemais kaštais, kokybė jau yra kuriama-norint sumažinti kaštus, susijusius su bloga kokybe, reikia mažinti neatitikčių skaičių proceso kontrolės pagalba, trūkumas –orientuojantis tik į atitikimą kaštams, nekreipiamas dėmesys į konkurentus-jie gali lengvai nukopijuoti kokybišką produktą; atitikimas užslėptiems reikalavimams, t.y. patenkinti vartotojo poreikius prieš jam įsisąmonint juos, trūkumas egzistuoja ne pačiame požiūryje, bet organizacijoje-žlunga tos kompanijos, kurios tobulėja mažesniu greičiu nei jų konkurentės.
4 aspektai, darantys įtaka produkto kokybei: nuo poreikių nustatymo priklausanti kokybė, nuo produkto projekto prikl kokybė, nuo produkto atitikties jo projektui prikl kokybė, nuo produkto priežiūros prikl kokybė.
Klaidingos nuomonės susijusios su kokybe: geresnė kokybė brangiau kainuoja, siekiant kokybės mažėja našumas, už blogą kokybė atsakingi paprasti darbuotojai, kokybės gerinimui reikia daug investicijų, kokybė galima pasiekti tik griežtos kontrolės dėka.
Pagrind kokybės vadybos vystymosi etapai: kokybės kontrolė, kokybės užtikrinimas, visuotinės kokybės valda.
I etapas. XVIII a.vid. prasidėjus pramoninei revoliucijai.Buvo perorganizuoti gamybos procesai. Atsirado kokybės kontrolė.
2 etapas. 1924 m. Kokybės užtikrinimas.
3 etapas. Apie 1980 m. Visuotinės kokybės vadyba.
4 etapas. Apie 1990 m. Buvo sukurti nacionaliniai, europiniai ir tarptautiniai aplinkosaugos standartai, padėję praplėsti sistemos ribas ir kokybės supratimą. Tuo pat metu ISO 9000 serijos standartai buvo pritaikyti kokybės vadybai automobilių, informacinių tech, telekomunikacijų, aviacijų ir kitose veiklos srityse.
(Kokybės vadybos terminai)
Vartotojas-organizacija ar asmuo, kurie gauna produktą.
Produktas-proceso rezultatas.
Paslauga-tiekėjo ir kliento atliekamų, veikiant vienam kitą, veiksmų ir tiekėjo vidaus veiklos, skirto kliento poreikiams tenkinti, rezultatas.
Procesas-tarpusavyje susijusių ar sąveikaujančių veiklų visuma, kuri gavinius paverč...
ORGANIZACINĖ KULTŪRA – SAVARANKIŠKA NAMŲ UŽDUOTIS SEMINARUI • Peržiūrėkite įvairių organizacijų tinklalapius ir atrinkite vieną organizaciją, kurios kultūra Jums atrodo „gera“, t.y. prisidedanti prie organizacijos efektyvumo. • Surašykite į atskirą lapą atsi...
·ĮVADAS Kiekvienas vadovas organizacijoje norėtų žinoti, kaip reikia veikti, kad darbuotojai dirbtų noriai, produktyviai ir būtų patenkinti darbu. Pagrindinė vadovų veikla ir yra – skatinti darbuotojų entuziazmą darbe. Skirtingiems žmonėms tinka skirtingi skatinimo būdai, bet...
·Pre-school institutions administrative functions of distribution regulation: situation and opportunities Master‘s thesis In the master’s thesis the article reveals administration function distribution regulation situation and opportunities in pre-school institutions. In this context analy...
·Аkcinės bеndrovės „Swedbank “ ir Uždаrosios аkcinės bеndrovės „Lidl Liеtuvа“ sociаlinė аtsаkomybė ĮVADAS Temos aktualumas. Šiandieniniame, labai greitai besikeičiančiame, daugybę kartų atsinaujinančiame įmonės socialinė atsakomybė yra viena populiaria...
·Įvadas Temos aktualumas. Egzistuojame modernioje visuomenėje, kurioje yra akcentuojami intelektiniai sugebėjimai ir kūrybiškumas. Vis dažniau vertinamas ne darbas, o veikla, pasireiškianti gebėjimais veikti įvairiose situacijose, nuolat plėtoti ar įgyti naują kompetenciją. K...
·ĮVADAS Darbo aktualumas – Kiekvienam žmogui, skirtinguose darbuose veikia skirtingos motyvacijos formos. Tačiau egzistuoja tam tikri dėsningumai bei teorijos kurių pagalba galima kurti vieningas darbuotojų motyvavimo sistemas, kurios padės išsaugoti darbuotojus ir skatinti dirbti...
·Įvadas Temos aktualumas. Valdymas - tai sąmoningas ir nuolatinis formalių organizacijų „formos palaikymas“, o svarbiausia šiai veiklai – menas priimti sprendimus. Sprendimų priėmimas – veiksmų konkrečiai problemai spręsti krypties nustatymas ir parinkimas arba pasinaudojim...
·Klasikinė vadybos mokykla Klasikinės vadybos mokyklos idėjos buvo suformuluotos ir pradėtos taikyti XIX a. pabaigoje – XX a. pradžioje. Klasikinės vadybos atstovai siekė vieno bendro tikslo – bandė rasti „vieną geriausią būdą“ valdyti sudėtingas pramonės organizacijas ir s...
· • Vadybos referatas Tikslas • Mano darbo tikslas išskirti pagrindinius sėkmės kriterijus ir veiksnius, trumpai juos aprašant. Uždaviniai • Informacijos šaltinių apžvalga • Sėkmės rodiklių išrinkimas ir paaiškinimas • EKVF tobulumo modelio paskirtis...
·Įvadas Kiekvienoje šalyje už darbą yra atlyginama. Dažniausiai yra mokamas sutartas atlyginimas, tačiau gali būti ir kitos atsiskaitymo formos (pvz. natūra). Labiausiai paplitusios darbo užmokesčio sistemos yra vienetinė ir laikinė. Tačiau, kaip ir viskas šiame pasaulyje, jos...
·1. VISUOMENĖS APŽVALGA 1.1. Trumpa sociologijos mokslo apžvalga Terminas sociologija sudarytas iš dviejų žodžių( lot. Societas- visuomenė, gr. Logos- sąvoka, mokslas). Taigi, etimologiniu požiūriu sociologija- tai mokslas apie visuomenę. Šiuolaikinė sociologija remiasi tiek...
·(Kokybės raida, samprata) Kokybė reiškia išlikimą versle, vertės sukūrimo sistemos supratimą ir optimizavimą. Pasikeitimai susiję su kokybe: mokymas, kvalifikacijos sertifikavimas, priemonės, klientų poreikių tenkinimas-individualizuota gamyba ir geras aptarnavimas, kokybės mig...
·Daugiau nei 75% klientų tęs santykius su įmone net ir tada, kai ji padarys klaidą, jei komunikacija bus puiki. Jie taip pat rekomenduos ją kitiems, taip be vargo pritraukdami daugiau klientų. Ištikimų klientų bazė gali suteikti jums rekomendacijų ir taip pat padėti jums pritraukt...
·Darbo tikslas: išanalizuoti darbuotojų motyvavimo teorinius aspektus Darbo uždaviniai: 1) Paaiškinti pagrindines motyvacijos sąvokas ir teorijas 2) Atskleisti pagrindines įmonės darbuotojų motyvavimo priemones ir sistemas. 3) Pristatyti darbuotojų motyvavimą skirtinguose karjeros e...
·ĮVADAS Temos aktualumas. Jaunu žmogumi Lietuvoje yra klasifikuojamas asmuo nuo 14 iki 29 metų amžiaus (LR Jaunimo politikos pagrindų įstatymas, Ţin., 2003, Nr.119-5406). Remiantis statistikos departamento duomenimis jaunimas Lietuvoje užima nemažą visuomenės dalį. 2020 metais...
· ĮVADAS AB "Vilniaus pergalė" yra viena iš didžiausių Lietuvos saldainių gamintojų, veikianti nuo 1952 metų. Įmonės pagrindinė veikla yra saldainių ir kitų saldumynų gamyba, tiek Lietuvoje, tiek ir eksportuojant į kitas šalis. Įmonė yra žinoma ne tik Lietuvoje, bet ir už...
·Baigiamojo darbo tikslas - Išanalizuoti pirminės sveikatos priežiūros centro veiklą sveikatos priežiūros reformos kontekste ir pateikti galimus jų veiklos tobulinimo kryptis; Pagrindinių darbo dalių trumpas turinys Teorinėje darbo dalyje analizuojami Sveikatos priežiūros valdymo...
·UAB AUTOVEDA KLIENTŲ VALDYMO SPRENDIMAI Probleminis klausimas, tikslas, uždaviniai Probleminis klausimas – Kaip pagerinti UAB Autoveda klientų valdymo sprendimus? Tikslas – atlikus UAB Autoveda paslaugos valdymo analizę, pateikti sprendimus klientų valdymo kokybės gerinimui. Darbo...
·