Įvadas
Tema ir jos aktualumas.
Neginčijamai, visų mokyklų ir švietimo sistemos tikslas yra ugdymas kūrybingos, iniciatyvios ir atsakingos asmenybės. Šis siekis būtų patenkinamas kiekvieno tėvo, kuris patiki savo vaiką mokyklose. Atrodo tai galėtų būti pasiekta, tačiau daugelio tėvų, kurių vaikai švietimą gauna mokyklose, akimirką pasirodo, kad tai yra idealizuotas ir visai nerealus tikslas. Tai ne dėl pedagogų netinkamumo, sąlygų mokymuisi nesuteikimo ar švietimo sistemos neišbaigtumo, bet dėl kliūčių bei problemų, dėl kurių mažėja mokinių motyvacija ir noras eiti į mokyklas, kuriose, atrodo, nėra palankių sąlygų kūrybiškumui ar iniciatyvai augti. Nors vaikų nenoras eiti į mokyklą, egzistuoja ir yra rimta problema, ne vienerius ir ne dešimtį metų, tai neturėtų tapti įprastu reiškiniu švietimo įstaigose.
Tikslas.
Ši spraga verta dėmesio, rimto svarstymo ir analizės, siekiant suprasti, kaip geriau palaikyti švietimo sistemos kompetencijas ir tikslus. Suprasti ir įsigilinti į priežastis. Ne mažiau svarbu yra išsiaiškinti, kaip surasti būdų, kurie skatintų vaikų norą eiti į mokyklas. Taip pat kurtų tinkamą erdvę įgyti ne tik akademinių žinių, bet tuo pačiu palankias sąlygas, kiekvieno jauno žmogaus kaip asmenybės, augimui, tobulėjimui, saviugdai.
Dėstymas
Priežastys kodėl mokiniai nenori eiti į mokyklas.
Visų pirma, norint surasti būdų, kurie skatintų mokinius eiti į mokyklas, kuriose jiems būtų užtikrinta saugi ir vidiniam tobulėjimui skirta erdvė, reikėtų suprasti priežastis, kodėl mokykla vaikams kelia priešiškumo jausmą ir kitaip nemotyvuoja mokinių įsitraukti į mokyklos bendruomenę, jos veiklą ir mokymosi procesą. Taip pat, kiekvienų tėvų, pedagogų ir švietimo sistemos darbuotojų, misija turėtų būti rimtas atsižvelgimas į vaikų mokyklinį gyvenimą, analizavimas ir rimtas įsigilinimas į šių problemas, kliūtis, su kuriomis tenka susidurti mokiniams. Tik supratus, šios rimtos problemos šaknis, galime stvertis pagalbos, imtis veiksmų ir ieškoti būdų, kaip pagerinti kiekvieno mokinio savijautą mokykloje ir ne tik, užtikrinti vietą, apie kurią vaikai galvotų arba eitų, nejausdami jokio spaudimo, išankstinio nusistatymo ir baimės.
Psichologinės ir kitos problemos.
Nors šiuolaikinėje visuomenėje po mažu dingsta tendencija ir nusistatymas, jog “vaikai neturi ir negali turėti problemų”, vis tiek yra dalis tėvų bei mokytojų, kurie į vaikų tam tikrus sunkumus žiūri būtent taip. Pagal “Public Health Forum, 2019” - “BELLA ir COPSY” tyrimą, kuris analizavo vaikų ir jaunuolių psichinės sveikatos lygį Vokietijoje, nustatyta, kad 17% tiriamų vaikų ir paauglių tyrimų rezultatuose, pastebėta psichikos sveikatos problemų požymių. Šie rezultatai atskleidė, kad daugelis jaunuolių susiduria su rimtomis psichikos sveikatos problemomis, kurioms reikia tinkamo dėmesio ir palaikymo. Tai taip pat ...
Įvadas Šiam savarankiškam darbui aš nusprendžiau pasirinkti Rūtos Tamašauskienės ir Gabrielės Tamulevičiūtės mokslinį straipsnį „Penkerių – šešerių metų vaikų agresyvaus elgesio šalinimas ikimokyklinėje įstaigoje“, nagrinėjantį penkerių – šešerių metų vaik...
·Įvadas Temos aktualumas. Mokykloje mokiniai praleidžia didžiąją dienos dalį, todėl natūralu, kad joje mokiniai ne tik įgyja žinių, bet ir mokosi bendrauti, formuoja pasaulėžiūrą ir vertybes. Kad į mokyklą vaikai eitų noriai ir joje leistų laiką prasmingai atsakingi ir tėvai...
·Įvadas Tema ir jos aktualumas. Neginčijamai, visų mokyklų ir švietimo sistemos tikslas yra ugdymas kūrybingos, iniciatyvios ir atsakingos asmenybės. Šis siekis būtų patenkinamas kiekvieno tėvo, kuris patiki savo vaiką mokyklose. Atrodo tai galėtų būti pasiekta, tačiau daugelio...
·MOKYKLŲ SAVARANKIŠKUMAS IR UGDYMO KOKYBĖ LIETUVOJE Ekonomikos globalizacija skatina pasikeitimus ne tik socialinio gyvenimo srityse, bet ir švietime. Viena iš globalaus švietimo tendencijų apraiškų – švietimo standartizacija. • . Įdiegiami vis nauji švietimo standartai, rod...
·Virtualiosios mokymosi aplinkos/įrankiai bei skaitmeninės mokymosi priemonės Turinys: • Paskirtis; • Sąsajos su ugdymo programa; • Naudojimo prieinamumas; • Integravimas į mokymo procesą; • Literatūros šaltiniai etest.lt Paskirtis: • Pale...
·LINKSMOSIOS VAIKŲ VELYKĖLĖS-SCENARIJUS Salėje sėdi Velykė su dideliu krepšiu,pilnu margučių,vis apsidairo,lyg kažko laukdama: -Sveiki visi susirinkę,ar žinote kokia proga jus šiandien čia pakviečiau?(Vaikai atsako).Taip taip,ogi savaitė po Velykų praėjo ir prasidėjo vaikų Velyk...
·Įvadas. Ugdymo institucijų pertvarka yra reikšminga užduotis, formuojantis prie besikeičiančio pasaulio ir atitikti naujosios kartos poreikius bei iššūkius. Ši pertvarka atliekama siekiant ugdymo sistemą padaryti lanksčia, atvira naujovėms bei tob...
·Ekonomikos pamoka stebėta vienoje iš vidurinių mokyklų 9 klasėje, kurioje mokosi 9 mokiniai, iš kurių 5 – mergaitės, 4 - berniukai. Pastebėjau, kad keletas mokinių yra labai aktyvūs, mėgsta pasireikšti, jiems patinka mokomasis dalykas ir labai noriai atsakinėja į užduotus kla...
·Situacija: vaikų pasiekimas – sakytinė kalba (pasakojimas). Jie mokosi pasakoti tęsti draugo pasakojimą, apie vieną objektą, objektą situacijoje, siužetinį paveikslėlį, vaizdavimo aplinką, įvardija detales, savybes, būsenas, vartoja naujai išgirstus žodžius (pasinaudota tema „...
·ĮVADAS Vis daugiau ir daugiau žmonių nebijo kalbėti ne tik apie savo fizinę būklę, tačiau ir psichologinę, kuriai kartais teikiama net daugiau svarbos, nes nuo jos priklauso ir visapusiška žmogaus būklė. Tad neretai galime išgirsti į paviršių iš...
·Išleistuvių scenarijus Mileta: Vaikystė – tai margas drugelis, Vaikystė – tai sapnas gražus. Ji lekia kaip lengvas vėjelis, Ir greitai skaičiuoja metus. Austėja D.: Palauk, sustok maža vaikyste, Neišsinešk meškiukų, pasakų gražių. Mes dar nespėjome lėlėms kasų supin...
·VAIKŲ PSICHINĖS SVEIKATOS STIPRINIMO SAVAITĖS VEIKLOS PLANAS Ugdomosios veiklos pavadinimas: ,,Aš jaučiu ir užjaučiu‘‘ 4-5metų. Ugdymo uždaviniai: Vaikai gebės geriau suprasti ir pastebėti savo bei kitų emocijas. Vaikai atras naujų nusiraminimo bei atsipalaidavimo b...
·QUIZIZZ METODINĖ PRIEMONĖ www.quizizz.com • Quizizz - tai įdomi, žaisminga metodinė priemonė. Čia galima kurti testus, viktorinas, apklausas, skaidres. Joje gali vienu metu mokytis ir žaisti vienas arba keli mokiniai. Žaidėjai gali būti visi vienoje patalpoje arba kiekvienas sav...
·Gyvenant rinkos ekonomikos laikotarpiu būtina šviesti visuomenę ir teikti žinių, susijusių su ekonominiu raštingumu, kadangi asmeninio biudžeto ir finansų planavimas, rinkos kainų išmanymas, gebėjimas prisitaikyti prie kintančių situacijų prisideda prie kokybiškesnių ir saugesnių...
·VASARIO 16 DIENOS SCENARIJUS ŠIĄ GRAŽIĄ ŠVENTĘ NORIM PRADĖTI GRAŽIU EILĖRAŠTUKU APIE LIETUVĄ: DAUG GRAŽIŲ SKAMBIŲ ŽODELIŲ TURIME KALBOS KRAITELĖJ. VIETOS LIKO DAR KELIEMS MŪSŲ ŽODŽIAMS MYLIMIEMS. VIENAS ŽODIS - TAI TĖVYNĖ. ŽMONĖS JĄ NUO PRIEŠŲ GYNĖ. IR T...
· 1. RENGINYS: • Renginio tema (pavadinimas) „Šv. Kalėdų belaukiant“ • Idėja (prasmingumas, aktualumas) Renginys organizuojamas norint giliau supažindinti su Advento tradicijomis ir papročiais bei gilinti bendravimo įgūdžius. Ugdyti kūrybiškumą. Per kūrybinį d...
·1. Esė 1.1 Iki šiol mokytojų vaidmuo švietimo sistemoje buvo esminis ir plačiai žinomas. Tačiau XXI amžius, pasižymintis nuolatiniais pokyčiais ir technologijų plėtra, atnešė naujus iššūkius ir galimybes mokytojams. Šis tekstas apžvelgia XXI amžiaus mokytojo vaidmenį, jo svar...
· Dažnai girdima, jog kūrybingu žmogumi yra gimstama, tačiau tai didelė netiesa – juo tampama. Kūrybiškumą išsiugdyti gali kiekvienas. Todėl labai svarbu, jog jis būtų plėtojamas nuo mažiausių dienų, o tam į pagalbą ateina mokytojai. Vaikų kūrybinių galių plėtojimas, šio...
·