Įvadas
Visais laikais grožis buvo suprantamas skirtingai, ypač moterų. Per visą žmonijos istoriją gražia moterimi buvo laikoma tiek stambi, tiek liekna, tiek balta lyg popierius oda, tiek itin įdegusi, tiek su plačiais antakiais, tiek išvis be jų.
Referato tikslas yra parodyti, kad grožio standartai gali būti labai žiaurūs ir mados klyksmų vaikymasis gali turėti begalę neigiamų pasekmių bei parodyti, jog natūralus grožis visada išliks svarbiausiu ir gražiausiu.
Grožio suvokimas antikinėje filosofijoje
Grožio sąvoka daugeliui asocijuojasi su estetika ir vizualika. Tačiau, antikos filosofai grožio sampratai paaiškinti, pasitelkdavo ne tik fizines ypatybes, bet ir tam tikrus psichologinius ar net moralinius aspektus.
Graikų filosofai grožio sąvoką suvokė gana plačiai ir netapatino jos tik su estetine sritimi. Tobuliausiu grožio pavyzdžiu laikydami kosmosą, grožį jie siejo su amžinumu, pastovumu ir nekintamumu. Todėl antikoje estetika glaudžiai siejosi su kosmologija.
Antikos filosofijoje, anaiptol, nesusiformavo mums įprasta grožio samprata. Filosofai plačiai apibrėždavo grožio sąvoka: ji jungė, viena vertus, skirtingus, kita vertus, artimus daiktus. Antikos filosofai kilnius ir dorus poelgius vertino estetinėmis kategorijomis, o patį meną siejo su didaktika – doroviniu jaunimo auklėjimu. Antikoje susiformavo kalokagatijos samprata — gėrio ir grožio vienybė, ugdymo idealas, orientuotas į geriausių fizinių ir dvasinių savybių vienovės ugdymą. Tarp to meto mąstytojų įsivyravo nuomonė, kad gražus žmogus bus ir geras, o nepatrauklios išvaizdos žmogus bus piktas ir nedoras.
Kiek vėliau, Platonas grožio sąvoką bandė aiškinti pasitelkdamas jusles. Platonas glaudžiai siejo grožį ir meilę, o juos abu taikė dorovingam žmogaus ugdymui. Grožį paversdamas neišvengiama išminties troškimo ir erotikos sudėtine dalimi, Platonas siejo erotikos, meninės kūrybos ir grožio sąvokas bei plėtoja jusliškesnę, subjektyvesnę grožio sampratą. Platonas teigė, kad grožis, regimas akimis, o ne protu, yra subjektyvesnis, intymesnis.
Taigi, antikos filosofijoje gimė ir subrendo originali grožio ir meninės komunikacijos samprata, kuri išreiškė pagrindinius klasikinės estetikos bruožus. Ši grožio suvokimo filosofija per daugelį amžių keitėsi ir tobulėjo. Šiomis dienomis grožis yra vertinamas subjektyviai. Kiekvienas estetiką suvokia skirtingai ir nors yra daugybė stereotipų, kiekvieno žmogaus individualumas nulemia jo grožio suvokimą.
Norint suprasti grožio sąvoką, pirmiausiai reikėtų išsiaiškinti, ką jis suteikia žmogui ir apskritai visam pasauliui. Jis kiekvieną iš mūsų veda idealo link. Tačiau nereikėtų pamiršti, kad išorinis grožis - tai dar ne viskas. Jis neapsprendžia žmogaus kaip asmenybės. Kodėl mes ieškome grožio? Štai kaip į šį klausimą atsako Platonas: „Sutikdama gražų daiktą ir atpažinusi jame atvaizdą to grožio prototipo, kurį buvo išvydusi anajame pasaulyje prieš savo gimimą, žmogaus siela nepaprastai nudžiunga; ji visomis priemonėmis stengiasi priartėti prie šito daikto ir ...
Istorija Punk kultūra pradėjo formuotis JAV apie 1970 m. kaip atsvara tuo metu bepopuliarėjančiam glam rokui (rokui su pop muzikos elementais). Pagreitį judėjimas įgavo persikėlęs į...
·Turinys Įvadas 2 F. Nyčės idėjų išakos 3 Graikų tragediga – estetinis fenomenas 4 Valia gyventi 5 Etikos kritika 5 Krikščionybės kritika 6 Valia galiai 7 Nyčės antžmogio...
·mūsų kasdienybėje Įžanga Pasirinkau šią temą tik todėl, kad nemėgstu žmonių, kurie vartoja žodį nežinodami jo reikšmės. Niekada nenorėjau, ir nenoriu būti vienu iš toki...
·TURINYS ĮVADAS…………………………3 Darbo tikslas…………………………3 Darbo uždaviniai…………………………3 1.VADOVO MORALĖ, DOROVĖ…………………...
·PANEVĖŽIO KOLEGIJOS ROKIŠKIO FILIALAS MUZIKOS IR ESTETINIO LAVINIMO KATEDRA Referatas Rokiškis, 2005 Turinys Įvadas…………………………3 1. istorijos raidoje……………...
·