Įvadas
Per pastaruosius kelis dešimtmečius pasaulyje įvyko didelių pokyčių. Per tuos kelis dešimtmečius interneto teikiamos galimybės labai palengvino gyventojų kasdienių darbų atlikimą. Pasitelkiant interneto pagalbą yra atliekamos tokios užduotys kaip banko sąskaitų administravimas, apmokėjimai už preke ir paslaugas taip pat norint pirkti ir parduoti. Užpildytos rinkos taip pat kaip pramonės šakos tapo prieinamos elektroniniam verslui. Elektroninis verslas dabar yra vienas iš perspektyviausių ir sparčiausiai besikeičiančių verslo formų, kuri žada ilgalaikį bendravimą su klientu, glaudesnius ir glaudesnius ryšius su juo. Prie viso to prisideda ir išmatuojama kliento vertė, gaunamas pelningumas bei naujų kanalų galimybės. Elektroninis verslas yra unikalus reiškinys, nes jis gali atsirast, bet kur r bet kada. Informacinių sistemų galimybės leidžia žmonėms kontaktuoti tarpusavyje, pirkti ir parduoti, sudaryti įvairius verslo sandorius.
Deja, vien noro padedamas elektroninis verslas plėtotis galimybės neturi. Kaip ir bet kokiame kitame versle taip ir šiame norint gauti pelno reikia pritraukti vartotojus. Įmonės samdo įvairiausius rinkodaros srities specialistus, galinčius prognozuoti kaip reaguos potencialūs pirkėjai ir kokia bus kuriamo verslo ateitis. Visa tai susiveda į vieną sąvoką – vartotojų elgsenos tyrimą. Tirti vartotojų elgseną yra svarbu , kad būtų galima kurti koreguotos rinkodaros kompleksą geriausiai atitinkantį vartotojų lūkesčius. Tai ypatingai svarbu produkto pozicionavimui rinkoje, jos segmentavimui bei naujų prekių kūrimui.
Tyrimo objektas – vartotojų elgsena perkant internetinėje erdvėje.
Tyrimo tikslas – išanalizuoti vartotojų elgseną perkant prekes ir paslaugas internetinėse parduotuvėse.
Kad pasiekti šio tikslo išsikėliau tokius darbo uždavinius:
• susipažinti su elektroninės prekybos sąvoka ir išanalizuoti elektroninės prekybos sudedamąsias dalis;
• apžvelgti vartotojų elgsenos ypatumus lyginant tradicinę ir elektroninę rinkas;
• ištirti vartotojų elgsenos elektroninėje aplinkoje subtilybes.
Darbas susideda iš dviejų dalių: teorinės ir praktinės (tyrimo). Teorinė (aprašomoji) dalis buvo rašoma remiantis Vytauto Sūdžiaus bei Linos Sodžiutės darbais, statistikos departamento pateikiamais duomenimis. Antroji dalis – praktinė. Joje aprašomas vartotojų elgsenos tyrimas remiantis apklausų metu surinktais anketiniais duomenimis.
Elektroninis verslas
Internetas suteikė galimybę atsirasti elektroniniam verslui. Šis išradimas sukėlė perversmą versle suteikdamas atvirumą, neribotas galimybes gauti ir keistis informacija, tradicinių prekių vietą pradėjo užimti informacijos industrijos prekės. Pagrindinėmis eksportuojamomis prekėmis tampa žiniomis pagrįstos paslaugos. Elektroninis verslas taip pat padėjo kurti naujas, gerai apmokamas darbo vietas ekonomiškai pažengusiose valstybėse.
Teoriniuose darbuose, populiarioje literatūroje ir net įvairių šalių teisės aktuose elektroninio verslo sąvoka traktuojama labai skirtingai:
• Elektroninis verslas apibrėžiamas kaip verslo operacijų atlikimas ir įmonės veiklos organizavimas tinkle;
• Elektroninis verslas – tai verslo operacijų atlikimas ir įmonės veiklos organizavimas naudojant informacines technologijas duomenų perdavimo tinklų aplinkoje;
• Tai įmonės darbuotojų, pirkėjų tiekėjų ir verslo partnerių sąveikų automatizavimas apimantis tiek įmonės ...
: (angl. marketing environment) – tai visuma už įmonės ribų veikiančių jėgų, kurios turi tiesioginę ir netiesioginę įtaką įmonės veiklai, jos rinkodaros sprendimams. : (angl. marketing environment) – tai visuma už įmonės ribų veikiančių jėgų, kurios turi tiesiogi...
·Porshe prekinis ženklas Daugelis, išgirdęs žodį „Porsche“, įsivaizduoja prabangujį visureigį „Cayenne“, sportiškąjį 911 ar bet kurį kitą „Porsche“ sukurtą automobilį. Ne visi žino, kad „Porsche“ – vokiečio automobilių kūrėjo pavardė. F.Porsche vertinamas k...
·ĮVADAS Darbo aktualumas. Šiai dienai, sparčiai vystantis šalies ekonomikai, didėjant konkurencijai ir kintant vartotojų lūkesčiams, yra reikalingos marketingo strategijos rengimo žinios ir patirtis, kurios būtų panaudotos metodams išgryninti. Kintant rinkos sąlygoms, įmonės t...
·Įvadas Per pastaruosius kelis dešimtmečius pasaulyje įvyko didelių pokyčių. Per tuos kelis dešimtmečius interneto teikiamos galimybės labai palengvino gyventojų kasdienių darbų atlikimą. Pasitelkiant interneto pagalbą yra atliekamos tokios užduotys kaip banko sąskaitų ad...
·Įvadas Šiuolaikinėse technologinėse įmonėse susiduriama su nuolatiniu poreikiu derinti inovacijas su rinkodaros strategijomis, siekiant išlaikyti ir sustiprinti savo konkurencinį pranašumą. Inovacijos yra varomoji jėga, leidžianti įmonėms eksperimentuoti, kurti naujoves ir kei...
·ĮVADAS 3 1. MARKETINGO KOMPLEKSO ELEMENTŲ TEORINĖ ANALIZĖ 4 1.1. Marketingo komplekso elementų samprata 4 1.2. Asortimento ypatybės 4 1.3. Kainodaros reikšmė 5 1.4. Prekių pardavimo vietos sprendimai 6 1.5. Rėmimo įvertinimas 6 2. UAB “GV GROUP” MARKETINGO KOMPLEKSO ANALIZĖ...
·Paveikslo Nr. Paveikslo pavadinimas Puslapis 1. Kosmetikos ir parfumerijos parduotuvės „Kosmada“ prekinis ženklas 4 2. Respondentų lytis 6 3. Respondentų amžius 6 4. Respondentų gaunamos pajamos per mėnesį 7 5. Respondentų socialinė padėtis 7 6. Lankymasis p...
·