SANTRAUKA
Kursinio darbo objektas – mikro ir makro aplinkos veiksnių svarba įmonės veikloje. Darbo tikslas - atskleisti ir išanalizuoti marketingo aplinkos veiksnių, t.y. mikro bei makro aplinkos, įtaką siekiant sėkmingai vystyti įmonės veiklą.
Pagrindiniai darbe keliami uždaviniai: išanalizuoti mokslinėje literatūroje pateikiamą mikro bei makro aplinkos, jos veiksnių sampratas; išnagrinėti pasirinktos įmonės mikro bei makro aplinkų elementus bei įvertinti, kaip išoriniai ir vidiniai veiksniai veikia įmonę; pateikti išvadas, kurios padėtų įmonei sėkmingiau vystyti savo veiklą.
Pagrindiniai tyrimo metodai - tai teorinėje dalyje panaudotos literatūros analizė ir sintezė bei praktinėje dalyje atlikta įmonės marketingo aplinkos SWOT analizė bei stebėjimas.
Įgyvendinant iškeltus uždavinius, darbe buvo apibrėžta mikro bei makro aplinkos veiksnių reikšmė bei funkcijos įmonės sėkmingoje veikloje. Prieita išvados, kad kiekviena įmonė siekdama sėkmingai ir efektyviai vystyti veiklą, turi skirti ypatingą dėmesį tų veiksnių suvokimui ir įvertinimui.
Atlikta tiriamos įmonės makro bei mikro aplinkos veiksnių SWOT analizė leido įvertinti jų svarbą nustatant įmonės veiklos kryptis. Pasiremiant atlikta įmonės analize, pateiktos išvados bei pasiūlymai, kurie įgalintų minėtai įmonei efektyvinti savo veiklą.
Šio darbo rezultatai gali būti naudingi pasirinktai įmonei, siekiant pagerinti savo veiklos rezultatus bei norint geriau išnaudoti supančios aplinkos teikiamą naudą.
SUMMARY
The subject of this thesis is the importance of micro and macro environment factors their impact on the functioning of the company. The main goal is to analyze main aspects of marketing environment, i.e. , micro and macro environments, and their impact developing a successful business.
Main tasks: to analyze the conception of the micro and the macro environment factors found in the scientific literature, to consider elements of macro-and micro environments of the private company, to evaluate the impact of external and internal factors in the company, to suggest solutions which could help the company in developing business successfully.
The main methods used in the thesis are: analysis and synthesis of literature in the theoretical part, SWOT analysis and monitoring of the company's marketing environment in the second part.
During the implementation of set tasks, was a defined factor of micro-and macro-environment and determinated their impact and functions in proceeding successful activities of a company. It was concluded that each company in order to develop it activities effectively should pay extreme attention to the perception and evaluation of these factors.
Investigations of the environmental factors of the company, SWOT analysis lead us to understand the importance and the role of these factors in determining the company's activities. According that analysis, was made findings and proposals which should enable to improve the performance of the company.
The results of this work may be useful for the company to improve its performance and better adopt the benefits of its surrounding environment.
ĮVADAS
Literatū...
3 ĮVADAS Šiuolaikiniame pasaulyje žodis „globalus“ tapo neatsiejamas kalbant bene apie visas temas. Vardan naujausių technologijų naujienos, atradimai, ligos plinta pasauliniu mastu itin sparčiai, ko pasėkoje turime tiek kartais eiliniam ž...
·Euras Euras – bendra 19 Europos Sąjungos šalių valiuta. Euras kaip nepiniginė atsiskaitymo priemonė buvo įvesta 1999 m. sausio 1 d., grynieji pinigai pasirodė 2002 m. sausio 1 d. Banknotai visose šalyse yra vienodi, o monetų aversą kiekviena šalis leidžia pagal savą dizainą. Eur...
·ĮVADAS Dar prieš kelis metus visi mes Lietuvoje džiaugėmės, kokiu gražiu, ramiu ir nepavojingu laiku gyvename. Visa Vakarų Europa, nuo pat antro pasaulinio karo laikų, tik laisvėjo, gyvenimo lygis nuolatos kilo ir visi po truputį pamiršo tuos milijonus žmonių gyvybių nusinešusius...
·RINKOS KAINA KAIP SUSITARTI??? JŪS DALYVAUJATE RINKOJE KIEKVIENĄ DIENĄ, KAI PERKATE PREKES IR PASLAUGAS. KARTAIS PASTEBITE, KAD PREKĖS, KURIĄ NUOLAT PERKATE, KAINA PADIDĖJO, O KARTAIS, KAD PREKĖS IŠPARDUODAMOS UŽ MAŽESNĘ KAINĄ. KAS LEMIA KAINŲ DIDĖJIMĄ IR MAŽĖJIMĄ??? TUOJAU...
·ĮVADAS Darbo temos aktualumas. Žmonių nedarbas visais laikais buvo aktualus. Jį lemti gali įvairūs įvykiai. Po pastarųjų įvykių pasaulyje – koronaviruso pandemijos – nedarbo lygis sparčiai keitėsi. Tai paveikė visą visuomenę, tarp jų ir lietuvius, kuriems teko išeiti iš...
·1 tema. Kas yra makroekonomika? Makroekonomika – mokslas, tiriantis ekonomiką kaip visumą, jos funkcionavimo principus. Pagrindinės tyrimų kryptys yra nedarbas, infliacija, užimtumas, bendras nacionalinis produktas, bendras vidaus produktas (BVP). Kodėl ekonomikos visuminės...
· Dаrbo problemа – vаlstybės pаjаmų kiekio priklаusomybė nuo gyventojų pаjаmų mokesčio surinkimo sumos Dаrbo objektаs – gyventojų pаjаmų mokestis Dаrbo tikslаs – išаnаlizuoti gyventojų pаjаmų mokesčio reikšmę vаlstybės finаnsų sistemаi. Uždаviniаi tik...
·ĮVADAS Temos aktualumas: Darbo užmokestis atlieka svarbų vaidmenį žmogaus gyvenime. Būtent darbo užmokestis koreguoja žmonių gyvenimą. Tam , kad gyventume oriai reikia dirbti ir už tai gauti darbo užmokestį, kurį būtų galima paskirstyti pagal savo norus ir galimybes. Darbo užmo...
· ĮVADAS Darbo aktualumas. Darbo ištekliai yra vienas iš svarbesnių šalies makroekonominių indikatorių. Darbo ištekliai rodo šalies ir jos ūkio gamybos ir verslumo potencialą. Kartu darbo ištekliai labai nepastovi ekonomikos kat...
·TA R P TA U T I N Ė P R E K Y B A Tarptautinė prekyba – tai pradavimo ir pirkimo procesas, vykstantis įvairiose šalyse tarp pardavėjų, pirkėjų ir tarpininkų. I M P O R T A S Importas - užsienio valstybės prekių, paslaugų ar kitų objektų, dažniausiai skirtų prekyb...
·ĮVADAS Paskaitų metu išdėstoma teorinė medžiaga yra svarbi studentams, kurie nori sužinoti apie savo specialybės galimybes. Tačiau norint iš tiesų suvokti teoriją, būtina ją patikrinti praktikos metu. Naujus įgūdžius bei žinias, įgytus atliekant praktiką, bus...
·Prekės gyvavimo ciklas. Kainų Politika Prekės gyvavimo ciklas – tai laikotarpis nuo prekės atsiradimo rinkoje iki jos išnykimo. Prekės pardavimo apimtys nuo jos atsiradimo rinkoje iki išnykimo keičiasi, pereidamos tam tikras stadijas. Taip pat kinta ir pelno, kuris atsiranda pardavus...
·ĮVADAS Jungtinė Karalystė yra pirmaujanti pasaulio ekonomikos galybė, turinti turtingą industrializacijos, inovacijų ir finansų istoriją. Būdama viena didžiausių pasaulio ekonomikų, Jungtinė Karalystė nuolat vaidina svarbų vaidmenį pasaulinėje prekyboje ir finansuose, d...
·Ekonominis mąstymas Darbo tikslas: Susipažinti su pagrindiniais ekonominio mąstymo principais. Žmonės renkasi Žmonės renkasi tai, kas jiems gali duoti daugiausiai naudos ir kainuos mažiausiai. Visi pasirinkimai kainuoja Visi pasirinkimai kainuoja, kiekvienas žmogus ką nors...
· Investicinis saugumas Investicinis saugumas - tai valdžios institucijų gebėjimas pagal esamą teisinę bazę tiesiogiai daryti įtaką valstybėje vykstantiems investiciniams procesams, lemiantiems nacionalinės ekonominės sistemos konkurencingumą ir tvarų augimą. Investicijų kryptys...
·SANTRAUKA Kursinio darbo objektas – mikro ir makro aplinkos veiksnių svarba įmonės veikloje. Darbo tikslas - atskleisti ir išanalizuoti marketingo aplinkos veiksnių, t.y. mikro bei makro aplinkos, įtaką siekiant sėkmingai vystyti įmonės veiklą. Pagrindiniai darbe keliami uždavi...
·Įvadas Temos aktualumas: Pasak Lietuvos ekonomistės Rūtos Vainienės, mokėjimų balansas - statistinė ataskaita, kuri parodo atitinkamo laikotarpio šalies ekonominių operacijų su kitomis šalimis vertę. Ekonominės operacijos susideda iš prekių perdavimo, paslaugų teikimo bei kap...
·Įvadas Temos aktualumas. Vienas iš pagrindinių šalių tikslų yra ekonominis augimas, kuriam plėtojantis didėja pramonės plėtra, infrastruktūra, sukuriamos naujos darbo vietos, padidinamas minimalus darbo užmokestis, skatinama technologijų inovacija. Stabiliam ekonominiui augimui...
·