Įvadas
Kiekvienoje šalyje už darbą yra atlyginama. Dažniausiai yra mokamas sutartas atlyginimas, tačiau gali būti ir kitos atsiskaitymo formos (pvz. natūra). Labiausiai paplitusios darbo užmokesčio sistemos yra vienetinė ir laikinė. Tačiau, kaip ir viskas šiame pasaulyje, jos turi ir atmainų. Kadangi kiekviena valstybė turi skirtinga ekonomiką, tai ir darbo užmokestis kiekvienoje šalyje skirtingas. Tai priklauso nuo vidinių ir išorinių veiksnių.
Darbo užmokestį gauna tik tie, kurie dirba pastoviai arba laikinai tam tikroje įmonėje, su kuria sudaro darbo sutartį. Šie žmonės vadinami užimtais gyventojais. O vedama jų statistika vadinama užimtumu.
Taigi, šio darbo tema yra apie darbo užmokestį ir užimtumą. Todėl galima įvardinti tikslą ir keliamus uždavinius.
Tikslas: susipažinti su darbo užmokesčio pagrindinėmis sistemomis ir jų atmainomis, veiksniais įtakojančiais darbo užmokesčio dydį, Lietuvos gyventojų užimtumo statistika 2008-2010 m.
Uždaviniai:
• Susipažinti su darbo užmokesčio sąvoka;
• Išvardinti ir plačiau aptarti darbo užmokesčio sistemas ir jų atmainas;
• Išvardinti ir plačiau aptarti veiksnius įtakojančius darbo užmokesčio dydį (vidinius ir išorinius);
• Susipažinti su užimtumo sąvoka, suvokti jos esmę, susipažinti su Gyventojų užimtumo tyrimų rezultatais;
• Plačiau išnagrinėti tyrimų rezultatus, atlikti palyginimą 2008-2010 m.
Darbo užmokestis
Darbo užmokestis - tai atlyginimas už darbą, darbuotojo atliekamą pagal darbo sutartį. Darbo užmokestis apima pagrindinį darbo užmokestį ir visus papildomus uždarbius (priedai, premijos ir pan.). Darbo užmokestis mokamas pinigais ir jo modulis skirtas darbo laiko ir atlyginimų darbuotojams apskaičiavimui. Kiekvienam darbuotojui yra vedama darbuotojo kortelė, kurioje įrašoma informacija apie darbuotoją, susijusi su jo tarnyba, įvairių išmokų pervedimais į bankus bei visais priskaitymais ir atskaitymais. Kortelėje įvesti duomenys apie darbuotojus naudojami atliekant įvairias operacijas. Kiekvieno darbuotojo darbo užmokestį galima suskirstyti pagal sąnaudų centrus: padalinius, projektus, straipsnius, programas, pervesti į bankų korteles.
Darbuotojų atlyginimų apskaičiavimui taikomi keli metodai:
• Laikinis metodas – darbo užmokestis skaičiuojamas pagal „Tabelį“ ir asmeninėje darbuotojo kortelėje bei darbo grafikuose nustatytus valandinius, dienos ar mėnesio įkainius.
• Vienetinis metodas – darbo užmokestis skaičiuojamas pagal kiekvienam darbuotojui įvestą išdirbį: atlikus darbus, pagamintą gaminių kiekį.
• Brigadinė ranga – jei yra suformuotos tam tikros darbuotojų grupės (brigados), darbo užmokestį galima apskaičiuoti pagal brigadai išskirtą sumą bei įmonėje nustatytus algoritmus, kurie pritaikomi konkrečios įmonės poreikiams. Kiekvienam brigados darbuotojui gali būti vedama vienetinio darbo užmokesčio skaičiavimo kortelė.
Galima apskaičiuoti ne tik atlyginimus, bet ir kitus priskaitymus:
• nedarbingumo pašalpas;
• atostogų apmokėjimą;
• premijas ir įvairias kitas pašalpas bei priemokas.
Sistemoje veikia įvairių išmokų skaičiavimas pagal kaštų centrus (raktus). Jų galima suformuoti tiek, kiek pageidaujama – raktų kiekis neribojamas. Vykdant ...
UAB AUTOVEDA KLIENTŲ VALDYMO SPRENDIMAI Probleminis klausimas, tikslas, uždaviniai Probleminis klausimas – Kaip pagerinti UAB Autoveda klientų valdymo sprendimus? Tikslas – atlikus UAB Autoveda paslaugos valdymo analizę, pateikti sprendimus klientų valdymo kokybės gerinimui. Darbo...
· • Vadybos referatas Tikslas • Mano darbo tikslas išskirti pagrindinius sėkmės kriterijus ir veiksnius, trumpai juos aprašant. Uždaviniai • Informacijos šaltinių apžvalga • Sėkmės rodiklių išrinkimas ir paaiškinimas • EKVF tobulumo modelio paskirtis...
·Аkcinės bеndrovės „Swedbank “ ir Uždаrosios аkcinės bеndrovės „Lidl Liеtuvа“ sociаlinė аtsаkomybė ĮVADAS Temos aktualumas. Šiandieniniame, labai greitai besikeičiančiame, daugybę kartų atsinaujinančiame įmonės socialinė atsakomybė yra viena populiaria...
·Daugiau nei 75% klientų tęs santykius su įmone net ir tada, kai ji padarys klaidą, jei komunikacija bus puiki. Jie taip pat rekomenduos ją kitiems, taip be vargo pritraukdami daugiau klientų. Ištikimų klientų bazė gali suteikti jums rekomendacijų ir taip pat padėti jums pritraukt...
·Įvadas Kiekvienoje šalyje už darbą yra atlyginama. Dažniausiai yra mokamas sutartas atlyginimas, tačiau gali būti ir kitos atsiskaitymo formos (pvz. natūra). Labiausiai paplitusios darbo užmokesčio sistemos yra vienetinė ir laikinė. Tačiau, kaip ir viskas šiame pasaulyje, jos...
·(Kokybės raida, samprata) Kokybė reiškia išlikimą versle, vertės sukūrimo sistemos supratimą ir optimizavimą. Pasikeitimai susiję su kokybe: mokymas, kvalifikacijos sertifikavimas, priemonės, klientų poreikių tenkinimas-individualizuota gamyba ir geras aptarnavimas, kokybės mig...
·Įvadas Temos aktualumas. Valdymas - tai sąmoningas ir nuolatinis formalių organizacijų „formos palaikymas“, o svarbiausia šiai veiklai – menas priimti sprendimus. Sprendimų priėmimas – veiksmų konkrečiai problemai spręsti krypties nustatymas ir parinkimas arba pasinaudojim...
·ĮVADAS Temos aktualumas. Jaunu žmogumi Lietuvoje yra klasifikuojamas asmuo nuo 14 iki 29 metų amžiaus (LR Jaunimo politikos pagrindų įstatymas, Ţin., 2003, Nr.119-5406). Remiantis statistikos departamento duomenimis jaunimas Lietuvoje užima nemažą visuomenės dalį. 2020 metais...
·ĮVADAS Kiekvienas vadovas organizacijoje norėtų žinoti, kaip reikia veikti, kad darbuotojai dirbtų noriai, produktyviai ir būtų patenkinti darbu. Pagrindinė vadovų veikla ir yra – skatinti darbuotojų entuziazmą darbe. Skirtingiems žmonėms tinka skirtingi skatinimo būdai, bet...
·Klasikinė vadybos mokykla Klasikinės vadybos mokyklos idėjos buvo suformuluotos ir pradėtos taikyti XIX a. pabaigoje – XX a. pradžioje. Klasikinės vadybos atstovai siekė vieno bendro tikslo – bandė rasti „vieną geriausią būdą“ valdyti sudėtingas pramonės organizacijas ir s...
·ORGANIZACINĖ KULTŪRA – SAVARANKIŠKA NAMŲ UŽDUOTIS SEMINARUI • Peržiūrėkite įvairių organizacijų tinklalapius ir atrinkite vieną organizaciją, kurios kultūra Jums atrodo „gera“, t.y. prisidedanti prie organizacijos efektyvumo. • Surašykite į atskirą lapą atsi...
·Baigiamojo darbo tikslas - Išanalizuoti pirminės sveikatos priežiūros centro veiklą sveikatos priežiūros reformos kontekste ir pateikti galimus jų veiklos tobulinimo kryptis; Pagrindinių darbo dalių trumpas turinys Teorinėje darbo dalyje analizuojami Sveikatos priežiūros valdymo...
·Geografinė padėtis. Švedijos plotas yra 449 965 kvadratinių kilometrų. Tai didžiausia iš penkių Šiaurės šalių ir pagal dydį yra trečia ES. Pusė visos teritorijos apaugusi miškais, iš kurių 80% yra privati nuosavybė, o mažiau negu 10% - dirbama žemė. Gana lygus kraštovaizdis...
·1. VISUOMENĖS APŽVALGA 1.1. Trumpa sociologijos mokslo apžvalga Terminas sociologija sudarytas iš dviejų žodžių( lot. Societas- visuomenė, gr. Logos- sąvoka, mokslas). Taigi, etimologiniu požiūriu sociologija- tai mokslas apie visuomenę. Šiuolaikinė sociologija remiasi tiek...
·ĮVADAS Darbo aktualumas – Kiekvienam žmogui, skirtinguose darbuose veikia skirtingos motyvacijos formos. Tačiau egzistuoja tam tikri dėsningumai bei teorijos kurių pagalba galima kurti vieningas darbuotojų motyvavimo sistemas, kurios padės išsaugoti darbuotojus ir skatinti dirbti...
·Įvadas Temos aktualumas. Egzistuojame modernioje visuomenėje, kurioje yra akcentuojami intelektiniai sugebėjimai ir kūrybiškumas. Vis dažniau vertinamas ne darbas, o veikla, pasireiškianti gebėjimais veikti įvairiose situacijose, nuolat plėtoti ar įgyti naują kompetenciją. K...
·Darbo tikslas: išanalizuoti darbuotojų motyvavimo teorinius aspektus Darbo uždaviniai: 1) Paaiškinti pagrindines motyvacijos sąvokas ir teorijas 2) Atskleisti pagrindines įmonės darbuotojų motyvavimo priemones ir sistemas. 3) Pristatyti darbuotojų motyvavimą skirtinguose karjeros e...
· ĮVADAS AB "Vilniaus pergalė" yra viena iš didžiausių Lietuvos saldainių gamintojų, veikianti nuo 1952 metų. Įmonės pagrindinė veikla yra saldainių ir kitų saldumynų gamyba, tiek Lietuvoje, tiek ir eksportuojant į kitas šalis. Įmonė yra žinoma ne tik Lietuvoje, bet ir už...
·