MYKOLO ROMERIO UNIVERSITETAS
TEISĖSAUGOS FAKULTETAS
MUITINĖS VEIKLOS KATEDRA
MTVbd4-01 grupės studento
Andriaus Fugalio
tiriamasis darbas
BUTŲ RINKOS APŽVALGA
Vilnius
-2005-
TURINYS
ĮVADAS 3
DARBO TIKSLAS IR UŽDAVINIAI 3
NEKILNOJAMOJO TURTO RINKOS APŽVALGA 4
2005 M. VASARIS 4
VILNIUS 4
KAUNAS 6
KLAIPĖDA 7
ŠIAULIAI 8
PANEVĖŽYS 9
IŠVADOS 10
INFORMACIJOS ŠALTINIAI 13
Įvadas
Butai – viena iš svarbiausių nekilnojamojo turto rūšių, kuri vaidina
itin didelį vaidmenį žmonių gyvenime, todėl šiame darbe nusprendžiau
palyginti butų kainas didžiausiuose Lietuvos miestuose: Vilniuje, Kaune,
Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose.
Kainų palyginimą atlikau vadovaudamasis lyginamosios vertės metodu,
kurio esmę sudaro analogiško turto kainų palyginimas, t.y. lyginant
įvairius skelbimus laikraščiuose, internete ir kituose šaltiniuose.
Butų kainų palyginimas tarp įvairių miestų atspindi visą kainodaros
veiksnių sistemą: infliaciją, pasiūlos ir paklausos santykį, rinkos kainą
bei kitus rinkos rodiklius.
Rinkos kaina yra susitarimas tarp pirkėjo ir pardavėjo, tai yra
marketingo komplekso elementas, apimantis sprendimus ir veiksmus,
susijusius su kainų nustatymu ir keitimu arba tai tiesiog suma pinigų,
prašomų už prekę ar paslaugą arba suma tų vertybių, kuriuos vartotojas
atiduoda už teisę gauti ir pasinaudoti preke ar ppaslauga.
Darbo tikslas ir uždaviniai
Nustatyti butų kainų vidurkį Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir
Panevėžio miestuose.
Palyginti butų kainas tarp Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio
miestų.
Nustatyti kelių kambarių butai ir kuriame mieste yra pigiausi ir
brangiausi.
Nekilnojamojo turto rinkos apžvalga
2005 m. vasaris
VILNIUS
Vilniaus gyvenamųjų patalpų savininkai nusiteikę optimistiškai: tiek
butų, tiek gyvenamųjų namų ir žemės sklypų pardavimo kainos tebeauga, o
paklausa nekilnojamajam turtui vis dar išlieka kur kas aukštesnė nei
pasiūla. Augančios realios ir deklaruojamos gyventojų pajamos, itin
palankios kreditavimo sąlygos bei žemi apsirūpinimo būstu rodikliai,
didėjantis užsienio investuotojų dėmesys lemia, kad būstų paklausa ir
toliau didėja. Nors Vilniuje naujos statybos butų pasiūla pastaraisiais
metais auga (2004 m. naujos statybos butų pasiūla palyginti su 2003 m.
išaugo apie 50 proc., o šiemet turėtų būti apie 30 proc. didesnė nei
pernai), per metus pastatomų 3000-4000 butų dabartinės rinkos sąlygomis
nepakanka. Todėl 2004 m. beveik visi (apie 99 proc.) pastatyti butai yra
parduoti, o iš 3800 iki 2005-ųjų pabaigos numatomų pastatyti ir naudoti
atiduotų butų neparduotų ar nerezervuotų turėtų likti apie 30 proc.
Aktyviai rezervuojami butai tuose nnamuose, kurie bus baigti statyti dar tik
2006 m. Greičiausiai išperkami (rezervuojami) butai prestižiniuose miesto
rajonuose (Senamiestyje, Žvėryne, Antakalnyje) ir patraukliose teritorijose
esančiuose namuose.
[pic]
[pic]
Prognozuojama, jog per 2006 m. Vilniuje bus pastatyta ne daugiau 4000-4500
butų, tad tendencija pirkti butus dar gerokai iki namo statybos pabaigos
(„iš projektų“)mažiausiai dar kelerius metus turėtų nesikeisti. Antrinėje
rinkoje esančių naujos statybos butų mažoka, todėl pirkėjai, norintys
įsigyti naujos statybos butą jau pastatytame name, priversti mokėti 10-20
proc. aukštesnę kainą palyginus su buto, kurį bus galima įsigyti naujame
name po metų. Didžiausią ppaklausą turi 1-2 kambarių butai (iki 70 kv.m
ploto), kiek mažesnę – 3-jų kambarių butai (80-90 kv.m ploto). 100 kv.m ir
didesnio ploto butų paklausa yra dar mažesnė. Sparčiai augant naujos
statybos butų kainoms mieste (ypač centrinėje dalyje), didesnių butų kainos
vejasi individualių bei sublokuotų namų kainas priemiesčiuose. Todėl
potencialūs pirkėjai dažnai rimtai svarsto apie alternatyvą įsigyti namą
užmiestyje.
[pic]
Butų kainų vidurkį apskaičiavau sudėjus penkių butų kainas, esančių
skirtinguose Vilniaus rajonuose t. y. Šeškinėje, Lazdynuose, Pilaitėje,
Antakalnyje ir Karoliniškėse.
KAUNAS
Šį mėnesį t. y. 2005 metų vasarį didelių pasikeitimų nekilnojamojo
turto rinkoje nelaukiama. Butų kainos, palyginti su praėjusiais metais,
nedidės. Paklausa vis dar viršija pasiūlą, ypač naujesnės statybos ar
kapitaliai suremontuotų butų.
Kauno individualių namų rinka taip pat nekinta. Greičiausiai nuperkami
naujos šiuolaikiškos statybos, 150-200 kv.m bendro ploto visiškai įrengti
namai, kainuojantys nuo 400 000 iki 600 000 litų.
[pic]
Butų kainų vidurkį apskaičiavau sudėjus penkių butų kainas, esančių
įvairiose Kauno gatvėse: Baltijos gatvėje, S.Nėries gatvėje, S. Lozoraičio
gatvėje, Savanorių prospekte, Partizanų gatvėje ir kitose.
KLAIPĖDA
Metų pradžioje prognozės nepasitvirtino – gyvenamųjų būstų rinka
susijaukė. Atsakyti, kas dabar yra pigu, o kas brangu, itin sudėtinga. Jei
anksčiau kainos buvo nustatomos pagal vienokius ar kitokius kriterijus, o
skirtumas tarp mažiausios ir didžiausios kainų neviršijo 10-15 proc., tai
dabar šis skirtumas keleriopai išaugęs. Mėnesio pradžioje 3-ų kambarių butą
su holu (apie 78 kv. m., mmiegamuosiuose Klaipėdos rajonuose) buvo galima
nupirkti ir už 93 000, ir už 205 000 litų. Tad net jei atsižvelgtume į buto
vietą, įrengimų kokybę ir kitus faktorius, lemiančius nekilnojamojo turto
vertę, skirtumas pernelyg didelis. Pagrįstai manyčiau, jog tokia tendencija
išliks.
Pastebima, kad atsiranda vis daugiau tuščių butų, vadinasi, ir nuomininkų
(ar būsto ieškančių) yra mažiau. Kainos nekinta, rinkos aistros rimsta.
[pic]
Butų kainų vidurkį apskaičiavau sudėjus penkių butų kainas, esančių
įvairiose Klaipėdos gatvėse: Baltijos prospekte, Herkaus Manto gatvėje,
Kretingos gatvėje, Naujakiemio gatvėje, ...
Turinys Įvadas 3 1.Prekės ženklo sąvoka 4 2. Prekės ženklo ryšys su vartotoju 5 3. Ryšių rinkodara 9 3.1. Rinkodara kaip prekės ženklo santykių valdymas 9 3.2. Ryšių paradigma 11 4. Baltijos Metų Prekės Ženklas 2004 14 (a...
MYKOLO ROMERIO UNIVERSITETAS TEISĖSAUGOS FAKULTETAS MUITINĖS VEIKLOS KATEDRA MTVbd4-01 grupės studento Andriaus Fugalio tiriamasis darbas BUTŲ RINKOS APŽVALGA Vilnius (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); -20...
Turinys ĮVADAS 2 1. PASLAUGŲ MARKETINGO PROBLEMATIKA 3 1.1 PASLAUGOS SAMPRATA IR PASLAUGOS SAVYBĖS 4 1.2 PASLAUGŲ MARKETINGAS 6 2. PASLAUGŲ ĮMONIŲ REKLAMA 8 2.1 PAGRINDINĖS REKLAMOS FORMOS 8 2.1.1 Spausdintos reklamos nešikli...
VILNIAUS UNIVERSITETAS TARPTAUTINIO VERSLO MOKYKLA KURSINIS PROJEKTAS TARPTAUTINIŲ RINKŲ APLINKOS TYRIMAS JAPONIJA Atliko:Jurga Banketienė Evelina Byčkova Sandra Bucevičienė (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});...
Turinys 1. Įvadas 1 2. Prekės identifikavimo samprata 1 3. Prekės ženklas 1 4. Prekės markė 3 5. Prekės vardas 5 6. Logotipas 6 7. Prekės simbolis 6 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); 8. Lietuviški prekės žen...