Anamnezės duomenys
Anamnezės duomenys
33 m. vyras patyrė insultą. Tai pirmas jo insultas. Smegenų pažeidimų iki insulto nebuvo. Po magnetinio rezonanso pastebėti kairiojo smegenų pusrutulio smilkininės skilties ir didžiosios smegenų jungties pažeidimai. Nustatyta vidutinio laispnio akustinė gnostinė afazija. Logopedinė intervencija pradėta 14 mėn. po insulto. Logopedinė pagalba vyko du kartus per dieną, po 1 valandą, 5 dienas per savaitę.
Kalbos funkcijos iki intervencijos:
Spontaniška kalba: 69,8 procentilė, kalbos supratimas: 66.4 procentilė, atkartojimas: 64.0 procentilė, įvardijimas: 84.8 procentilė.
Kalbos funkcijos po 5 mėn. logopedinės pagalbos
Spontaniška kalba: 81.1 procentilė, kalbos supratimas: 69,4 procentilė, atkartojimas: 72.0 procentilė, įvardijimas: 84,4 procentilė.
Po intervencijos pacientui buvo nustatyta nežymaus laispnio akustinė gnostinė afazija.
Įveikimo strategijos
Užduotys klausos dėmesiui ir aplinkinių kalbos supratimui
1. Garso įrašo metodas
Įrašome taisyklingai ištartus paciento žodžius ir leidžiame jų klausyti;
Ištartam žodžiui rasti tinkantį paveikslėlį;
Ištartam žodžiui rasti grafinį paveikslėlį.
2. Garsinio skaitymo metodas
Pacientas klauso ir skaito grafines korteles;
Pakartojamas visas vaikų leksikos žodynas
Darbas su natūralia skaičių eile:
Garsiai vardinti skaičius nuo 1 iki 10;
Skaičiuoti atgal nuo duoto skaičiaus;
Skaičiuoti lyginiais, nelyginiais skaitmenimis, kai duoti atraminiai skaičiai;
Aritmetinių uždavinių sprendimas su praleistu dėmeniu;
Parašome skaičių, pvz.3, o pacientas randa kortelę su žodžiu TRYS;
Darbas su daugybos lentele.
Užduotys kalbos suvokimo atkūrimui (I)
I etapas. Atskirų sakinių suvokimo atkūrimas skaitant nesudėtingą tekstą
1.Logopedas skaito tekstą, o pacientas parenka atitinkamus paveikslėlius.
2. Pacientas skatinamas pasakyti, apie ką kalbama tekste.
3. Pacientas suskaičiuoja, kiek sakinių buvo pasakyta.
PAVYZDYS:
Prieš pacientą išdėliojami siužetiniai paveikslėliai. Logopedas perskaito visą tekstą. Po to skaito atskirus sakinius. Pacientas kiekvienam sakiniui parenka siužetinį paveikslėlį. Jei neteisingai atrenka, logopedas sakinį skaito dar kartą intonacija išskirdamas esminius sakinio žodžius ir tada vėl prašo parodyti paciento atitinkamą siužetinį paveikslėlį.
Užduotys kalbos suvokimo atkūrimui (II)
II etapas. Atskirų sakinių prasmės suvokimo atkūrimas, kai sakiniai tarpusavyje nesusiję
Logopedas skaito sakinius. Pacientas parenka atitinkamą siužetinį paveikslėlį. Po to skaičiuoja, kiek žodžių sakinyje, sudėlioja sakinio schemą iš žetonų. <...
TURINYS Įvadas…………………………3 1. Plungės ir jos apylinkių geografinė padėtis……………… 4 2. Plungės apylinkių svarbiausios ekosistemos……………….5 2.2...
·Tinkamas ir sveikas maistas ne tik palaiko sveikatą, ją stiprina, bet ir gali padėti išvengti įvairių ligų bei jas išgydyti. Sveikai maitintis reikia valios. Rūkytas, marinuotas, s...
·TURINYS Įvadas 3 1. Terminiai nudegimai ir jų klasifikacija 4 2. Nudegiminė liga 5 3. Mirštamumo nuo nudegimų analizė 6 4. Pirmoji pagalba 8 Išvados 11 Literatūra 12Įvadas Nud...
·Turinys: Įvadas——————————————————————————————- 03 Nervų sistema—————————————————————...
·Sveikata – tai fizinis ir dvasinis individo ir visuomenės normalumas. Sveikatos kategorijos supratimas yra įvairus ir kintamas – yra per šimtą jos apibrėžimų. Pasauline sveikatos...
·