5 KLASĖS LIETUVIŲ KALBOS IR LITERATŪROS ILGALAIKIS PLANAS
Valandų skaičius: 185
Pasiekimai pagal gebėjimų lygius (sudaroma pagal BPIV skyrių)
Lygiai | Kalbėjimas, klausymas sąveika (A) | Skaitymas, teksto supratimas ir literatūros bei kultūros pažinimas (B) | Rašymas ir teksto kūrimas (C) | Kalbos pažinimas (D) |
Slenkstinis | Klausosi dėmesingai, įvardija teksto temą, atpasakoja turinį; naudodamasis pagalba, daro tiesiogines išvadas (A1.1.1). Išsako savo nuomonę apie išgirstą informaciją, remdamasis savo patirtimi ir susitartais kriterijais (A1.2.1). Naudodamasis pagalba, pasirengia ir kalba monologu, dalyvauja pokalbiuose, diskusijose, naudojasi neverbalinės kalbos priemonėmis (A2.1.1). Klausydamas ir kalbėdamas iš dalies atsižvelgia į adresatą ir komunikavimo situaciją, tinkamai reaguoja; rodo susidomėjimą, gerbia kito nuomonę, laikosi jam žinomų kalbos etiketo taisyklių (A2.2.1). Siekdamas sudominti pasakoja nuotykius, įvykius, pagrįstus patirtimi bei išmone, laikosi nuoseklumo (A2.3.1). Tiksliai, aiškiai informuoja, trumpai paaiškina, apibūdina nurodydamas bendrą vaizdą ir esmines detales (A2.4.1). Išsako savo nuomonę apie gerai pažįstamus dalykus, ją pagrindžia bent vienu argumentu remdamasis patirtimi (A2.5.1). Taisyklingai taria, kirčiuoja dažnai vartojamus žodžius. Tinkamai intonuoja sakinius, daro pauzes, balsu pabrėžia svarbiausią prasminę sakinio vietą (loginis kirtis) (A3.1.1). Turtina savo kalbą naujais žodžiais ir posakiais (vaizdingais veiksmažodžiais, frazeologizmais, palyginimais, tarmybėmis ir kt.).Tinkamai juos vartoja įprastose situacijose (A3.2.1). Mokytojo padedamas apmąsto savo klausymą ir kalbėjimą: paaiškina, kas pasisekė, kas – ne, kodėl, ką kitąkart reikėtų daryti kitaip; įvardija, ko ir kodėl nesuprato, ir naudojasi jam žinomais būdais tai išsiaiškinti (A4.1.1). Klausosi aktyviai: nusiteikia suprasti ir domėtis, išsiaiškina tikslą, pasižymi informaciją. Naudojasi kompensavimo strategijomis: remiasi situacijos kontekstu (nežinomą žodį supranta iš kitų žinomų žodžių), pasinaudoja bendra pranešimo logika (A4.2.1). Taiko konkrečias pasiūlytas strategijas rengdamasis kalbėti ir kalbėdamas (A4.3.1). | Skaito sklandžiai žinomus tekstus, padedamas pasirenka atidžiojo ...
Šiuo metu matote 30% šio darbo.Matomi 500 žodžiai iš 5922 žodžių.Panašūs darbaiTrumpi autorių aprašymai (pagal epochas)Trumpi autorių aprašymai Renesansas – Europos kultūros istorijos epocha tarp viduramžių ir baroko, žyminti perėjimą nuo vidurinių amžių prie naujųjų amžių kultūros. XIV – XVI amžiais. Viljamas Šekspyras(1564 – 1616) – vienas garsiausių pasaulio dramaturgų, Renesanso... ·Graikų mitinio pasaulio modelis ir Antikos mitų prasmė ir reikšmėGraikų mitologija sudaryta iš daugybės pasakojimų apie graikų dievus ir didvyrius. Šie pasakojimai sklido iš lūpų į lūpas. Graikų mitologijos apimtis ir įvairovė yra milžiniška. Šiais laikais graikai sukūrė daugybę mitų, kuriais ir dabar galima remtis ir panaudoti. Tačiau jų... ·Kaltės ir atleidimo motyvai S. Nėries kūryboje Kaltė ir atleidimas yra pagrindiniai motyvai XX a. lietuvių poetės Salomėjos Nėries vėlyvesnėje kūryboje. Ji, kai gyveno Maskvoje, pradėjo jausti kaltę dėl tėvynės lemties, nes suprato, kad ji prie to prisidėjo ir kad labai nutolo nuo savo šalies. Todėl paskutinį rinkinį „P... ·Žemaitė (Julija Beniuševičiūtė-Žymantienė)ŽEMAITĖ (1845-1921) (Julija Beniuševičiūtė-Žymantienė) Julija Beniuševičiūtė gimė Bukantėje bežemių bajorų šeimoje, Jokio sistemingo mokslo neišėjo. Skaityti ir rašyti išmoko namie iš tėvo. Daugiau pradinio mokslo žinių gavo gyvendama pas turtingą giminait... ·Apie J. BiliūnąJonas Biliūnas yra laikomas lietuvių lyrinės ir poetinės prozos pradininku, padariusiu žymų poveikį vėlesnei lietuvių novelistikai. Manytą, kad Biliūno kūryniai, yra sunkiai įkandami, neaprašo pagrindinių visuomenės problemų, arba Tarybinis laikotarpis. Bet kokiu atveju šiuo me... ·Pastraipa. Kodėl reikia saugoti gimtąją kalbą?Kodėl reikia saugoti gimtąją kalbą? Gimtoji kalba yra kiekvienos valstybės istorijos ir kultūros dalis. Visi žmonės turėtų rūpintis gimtosios kalbos puoselėjimu ir išsaugojimu, nes ji ne tik vienija tautą, bet yra visos valstybės gyvavimo pagrindas. Tačiau šiais laikais vis daž... ·Kristijonas Donelaitis. Biografija Kristijonas Donelaitis gimė 1714 m. sausio 1 d. Lazdynėliuose. Jis gimė ir augo daugiavaikėje šeimoje, o jo tėvai buvo laisvi valstiečiai. Kai Donelaičiui buvo šešeri metai, mirė tėvas, palikęs motiną varge su septyniais vaikais. Viso labo, Kristijonas Donelaitis išgyveno skurd... ·Kas būdinga krikščioniškajai meilei? (rašinys)Kas būdinga krikščioniškajai meilei? Meilė yra žmonėms būdinga emocija ir jausmas. Kiekvienas ją supranta ir išreiškia savaip. Viena iš gražiausių šio jausmo rūšių yra krikščioniškoji meilė. Jos mokomas visas krikšč... ·Ką žmogui reiškia šeima? (Jonas Biliūnas, Francas Kafka)Ką žmogui reiškia šeima? (Jonas Biliūnas, Francas Kafka) Šeima, be jokios abejonės, yra kiekvienam žmogui svarbiausias dalykas. Ji savo atžalas užaugina, suteikia drąsos, įdiegia moralinių vertybių. Tai yra reikšmingiausia kiekvieno individo bendruomenė, kurioje žmogus nevaržomai... ·Skaidrės. Henrikas RadauskasHenrikas Radauskas Vienas žymiausių XX a. lietuvių poetų modernistų, estetizmo idėjų reiškėjas lietuvių literatūroje, vertėjas, lietuvių poezijos atnaujintojas. Estetizmas – estetinės reikšmės, grožio suabsoliutinimas literatūros kūrinyje Henrikas Radauskas H Henrikas R... ·Kas yra meilė? (kalbėjimas)Viešoji kalba Kiekvienas asmuo į klausimą ,,Kas yra meilė?“ atsako savaip, nes neįmanoma tiksliai apibrėžti šios sąvokos. Galime teigti, kad tai yra švelnūs jausmai arba, atvirkščiai – skausmas. Visi galvoja, jaučia skirtingai, todėl meilės samprata taip pat skiriasi. Meilės te... ·Moralinės kolizijos, asmens pasirinkimo laisvė ir elgesio motyvai (kalbėjimas)Moralinės kolizijos, asmens pasirinkimo laisvė ir elgesio motyvai (J.Grušas „Meilė, džiazas ir velnias“). Sveiki esu II b klases mokinė ir šiandien aš kalbesiu apie jauno žmogaus pasirinkimo laisve ir elgesio motyvus taigi 1967 m. Lietuvos žymus dramaturgas, prozininkas, vertėjas, es... ·Skaidrės - Vilijamas ŠekspyrasVILIJAMAS ŠEKSPYRAS VILIJAMAS ŠEKSPYRAS Didysis vėlyvojo renesanso meninikas, anglų nacionalinis poetas ir pasaulinės reikšmės dramaturgas. Gimė 1546 m. balandžio 26 d. Mirė 1616m. Balandžio d. (51 metai) VILIJAMO ŠEKSPYRO VEIKLA Jis buvo anglų rašytojas, poetas ir dram... ·Rašinys. Ką reiškia būti valdovu?Ką reiškia būti valdovu? Pagrindinė priežastis istorijoje ir literatūroje, kodėl kai kurios valstybės klesti, o kitos ne – tai jų valdovas. Valdovai savo rankose turi pakankamai galios ir autoriteto suvienyti savo pavaldinius ir padaryti savo tautą stiprią. Tokia ir turi būti jo parei... ·Kas yra skaitymas - malonumas ar prievarta?Kas yra skaitymas: malonumas ar prievarta? Rusų rašytojas L. Tolstojus teigė, kad „...visada geriau nedaug, bet gerai, negu daug, bet blogai. Tas pat ir su knygomis“. Pritariu šiai rašytojo minčiai, nes skaitymas žmogaus gyvenime turi būti naudingas, o tam, kad skaitymas būtų kokybiš... ·Mariaus Ivaškevičiaus pjesės „Madagaskaras“ pagrindiniai veikėjaiSalė (Salomėjos Nėries prototipas) Pjesėje ji vaizduojama kaip meilės ištroškusi, pasiryžusi „viską padaryti dėl to vienintelio“ moteris. Tekste kelis kartus pateikiamas eilėraščio „Kaip žydėjimas vyšnios“ variacija. Akcentuojamas meilės troškimas, galima įžvelgti kūn... ·Kokius svarbius gyvenimo klausimus šiuolaikiniam žmogui kelia grožinė lietuvių literatūra Kalbėjimas ? Lietuvių grožinė literatūra – tai žodžio menas , kuris praplečia ir praturtina žmogaus vidinį pasaulį. Šioje literatūroje atsispindi tikrasis gyvenimas , atskleidžiami žmonių jausmai ir aprašomos problemos , kurios yra aktualios... ·Vilniaus getas A. Juzėno filme ,,Vilniaus getas" ir I. Mero romane ,,Lygiosios trunka akimirką"Lyginamoji analizė Vilniaus getas A. Juzėno filme ,,Vilniaus getas" ir I. Mero romane ,,Lygiosios trunka akimirką" Holokaustas – Antrojo pasaulinio karo metu nacių vykdytas etninių grupių genocidas. Jo metu buvo nužudyta apie 5 mln. žydų tautybės žmonių. Adolfas Hitleris teig... · |