5 KLASĖS LIETUVIŲ KALBOS IR LITERATŪROS ILGALAIKIS PLANAS
Valandų skaičius: 185
Pasiekimai pagal gebėjimų lygius (sudaroma pagal BPIV skyrių)
Lygiai | Kalbėjimas, klausymas sąveika (A) | Skaitymas, teksto supratimas ir literatūros bei kultūros pažinimas (B) | Rašymas ir teksto kūrimas (C) | Kalbos pažinimas (D) |
Slenkstinis | Klausosi dėmesingai, įvardija teksto temą, atpasakoja turinį; naudodamasis pagalba, daro tiesiogines išvadas (A1.1.1). Išsako savo nuomonę apie išgirstą informaciją, remdamasis savo patirtimi ir susitartais kriterijais (A1.2.1). Naudodamasis pagalba, pasirengia ir kalba monologu, dalyvauja pokalbiuose, diskusijose, naudojasi neverbalinės kalbos priemonėmis (A2.1.1). Klausydamas ir kalbėdamas iš dalies atsižvelgia į adresatą ir komunikavimo situaciją, tinkamai reaguoja; rodo susidomėjimą, gerbia kito nuomonę, laikosi jam žinomų kalbos etiketo taisyklių (A2.2.1). Siekdamas sudominti pasakoja nuotykius, įvykius, pagrįstus patirtimi bei išmone, laikosi nuoseklumo (A2.3.1). Tiksliai, aiškiai informuoja, trumpai paaiškina, apibūdina nurodydamas bendrą vaizdą ir esmines detales (A2.4.1). Išsako savo nuomonę apie gerai pažįstamus dalykus, ją pagrindžia bent vienu argumentu remdamasis patirtimi (A2.5.1). Taisyklingai taria, kirčiuoja dažnai vartojamus žodžius. Tinkamai intonuoja sakinius, daro pauzes, balsu pabrėžia svarbiausią prasminę sakinio vietą (loginis kirtis) (A3.1.1). Turtina savo kalbą naujais žodžiais ir posakiais (vaizdingais veiksmažodžiais, frazeologizmais, palyginimais, tarmybėmis ir kt.).Tinkamai juos vartoja įprastose situacijose (A3.2.1). Mokytojo padedamas apmąsto savo klausymą ir kalbėjimą: paaiškina, kas pasisekė, kas – ne, kodėl, ką kitąkart reikėtų daryti kitaip; įvardija, ko ir kodėl nesuprato, ir naudojasi jam žinomais būdais tai išsiaiškinti (A4.1.1). Klausosi aktyviai: nusiteikia suprasti ir domėtis, išsiaiškina tikslą, pasižymi informaciją. Naudojasi kompensavimo strategijomis: remiasi situacijos kontekstu (nežinomą žodį supranta iš kitų žinomų žodžių), pasinaudoja bendra pranešimo logika (A4.2.1). Taiko konkrečias pasiūlytas strategijas rengdamasis kalbėti ir kalbėdamas (A4.3.1). | Skaito sklandžiai žinomus tekstus, padedamas pasirenka atidžiojo ...
Šiuo metu matote 30% šio darbo.Matomi 500 žodžiai iš 5922 žodžių.Panašūs darbai![]() J. Biliūnas „Lazda“ skaidrėsJ. BILIŪNAS ,,LAZDA" ,,Lazda" Novelė ,,Lazda" - tai skraudą ir patyčias įprasminantis kūrinys, kuriame atsiskleidžia ir atlaidumo svarba. Jame pasakojama apie tai, kaip pasakotojo tėvas atleido dvaro prievaizdui Dumbrauckui už tai, kad jis jį sumušė. Pagrindinė mintis Ki... ·![]() Menininko paveikslas literatūroje (A. Mickevičius, V. Mykolaitis – Putinas, A. Škėma)Menininkas - tai žmogus, matantis pasaulį savaip ir bandantis jį perteikti kūryboje. Vienas žymiausių vokiečių kilmės klasikinės muzikos kompozitorių Liudvigas van Bethovenas teigė: „Jog tikras menininkas, labiau už viską mėgstantis meną, niekada nepasitenkina savimi ir stengia... ·![]() Ko iš graikų mitų gali pasimokyti šiuolaikinis žmogus? 1. Laba diena, šiandien kalbėsiu tema- ,,.” 2. Graikų mitai- tai amžių išmintis, kuri sugeba giliausią mintį perteikti paprasta, visiems suprantama, forma. Ne be reikalo graikų mitai buvo visuomenę vienijanti medžiaga. Priklausomai nuo to, kokius mitus visuomenė pasirenka,... ·![]() Kodėl Dieviškoji tvarka kartais žmogų skaudina?Žmonės nuo pirmųjų civilizacijų atsiradimo ir tikėtinai netgi nuo pačios žmonijos atsiradimo tikėjo ir tiki, jog mūsų pasaulis yra sutvertas ir prižiūrimas kažkokios visagalės, dieviškosios būtybės. Jie tiki, jog žmonės, norėdami patekti į Dievo malonųjį pomirtinį pasa... ·![]() Emigracija – priartina ar atitolina nuo gimtinės?Kalbėjimo įskaitos temos „“ (Antanas Škėma, Salomėja Nėris) Planas I Įžanga • Vieniems tėvynė - pastovi gyvenamoji vieta, kitiems – mylima Lietuva, nors jau daugelį metų valgo emigranto duoną ir į tėvynę grįžti neturi nė minties. Aišku viena – visiems tėvynė yra v... ·![]() Skaidrės. Henrikas RadauskasHenrikas Radauskas Vienas žymiausių XX a. lietuvių poetų modernistų, estetizmo idėjų reiškėjas lietuvių literatūroje, vertėjas, lietuvių poezijos atnaujintojas. Estetizmas – estetinės reikšmės, grožio suabsoliutinimas literatūros kūrinyje Henrikas Radauskas H Henrikas R... ·![]() Vilniaus getas A. Juzėno filme ,,Vilniaus getas" ir I. Mero romane ,,Lygiosios trunka akimirką"Lyginamoji analizė Vilniaus getas A. Juzėno filme ,,Vilniaus getas" ir I. Mero romane ,,Lygiosios trunka akimirką" Holokaustas – Antrojo pasaulinio karo metu nacių vykdytas etninių grupių genocidas. Jo metu buvo nužudyta apie 5 mln. žydų tautybės žmonių. Adolfas Hitleris teig... ·![]() Vaiko paveikslas Jurgio Savickio kūrybojeJurgis Savickis – modernizmo epochos kūrėjas, diplomatas, kritikas, publicistas, teatralas, lietuvių prozos atnaujintojas, ironiškai reiškęs žmogaus jauseną ir pasaulėžiūrą. Savo novelėje „Kova“ autorius, kaip būdinga jo kūrybai, nemoralizuojant, žvelgiant iš šalies pavaizd... ·![]() Ar sunku būti kitokiam? (V. Juknaitė. M. Hedonas)Rašinys Ar sunku būti kitokiam? (V. Juknaitė. M. Hedonas) Kas yra kitoks? Tai išsiskiriantis iš kitų žmonių. Kitoks gali būti žmogaus stilius, gyvenimo būdas ar rimtesni dalykai. Tačiau yra žmonių, kurie jaučiasi nesuprasti, bijo būti kitokie, išskirtiniai. Tad kyla klausimas, ar... ·![]() Alberas Kamiu (1913-1960m.) Turinys Trumpa rašytojo biografija. Biografija Svarbiausi Kamiu kūriniai, skaitomi ir dabar. Svarbiausi kūriniai Kuo išsiskyrė Kamių kūryba. Kūrybos bruožai Biografija Albertas Kamiu gimė 1913 m. lapkričio 7 d. Mondovi mieste; 1918 pradėjo lankyti pradinę mokyklą, o 1923... ·![]() Skaidrės - Martynas MažvydasMartynas Mažvydas Biografija • 1510 m. - 1563 m. ( XVI amžius ) • Tai Renesanso epochos humanistinio išsilavinimo žmogus • Mokėsi Karaliaučiųje – vienintelis lietuvis baigęs Karaliaučiaus universitetą • Pradėjęs studijuoti pateikė „Katekizmą“... ·![]() Kančios vaizdavimas literatūroje. Kalbėjimo planasKančios vaizdavimas literatūroje (F.Kafka, A.Kamiu, V.Mykolaitis-Putinas) Lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos planas Įžanga Francas Kafka - vaizduoja šeimos narių išduotą, kenčiantį žmogų. V.Mykolaičio-Putino romane „ Altorių šešėly“ vidinį konfliktą iš... ·![]() Klasikinis Viljamo Šekspyro laikų teatras2 ĮVADAS Šekspyro laikų teatras – tai Elžbietos epochos kultūros reiškinys, turėjęs didžiulę įtaką Europos scenos menui. XX a. teatras išsiskyrė savo architektūra, spektaklių organizavimo tvarka bei žiūrovų įsitraukimu. Šis laikotarpis buvo teatro meno suklestėjimo laik... ·![]() „Baltaragio malūno“ folkloriškumas (rašinys)„Baltaragio malūno“ folkloriškumas Kazio Borutos, lietuvių literatūros klasiko, žymiausiame romane „Baltaragio malūnas“ vaizduojama graži, bet liūdna meilės istorija. Naudodamasis sakmių, padavimų, pasakų, liaudies dainų įvaizdžiais rašytojas kuria įdomius veikėjų paveiks... ·![]() Laisvė yra amžinoji vertybė, kurios siekia kiekvienas. Būtent laisvė gali atnešti žmogui daug naujų galimybių, patirčių. Tik būdamas laisvas, žmogus gali gyventi pilnavertiškai be jokių apribojimų, kurti savo likimą ir pilnai gali prisiimti atsakomybę už savo veiksmus. Pasitaiko ir priešingai, jog žmones... ·![]() Lietuvybės gynimas literatūrojeSąvoka lietuvybė yra plati. Ji apima kultūros, kalbos, tradicijų ir istorijos aspektus. Lietuviškumą gynė senesnioji mūsų karta, tokie kaip: Donelatis-kalbėjo lietuviškai ir skaidrino lietuvišką sąmonę, Krėvė- parašė pirmają klasikinę lietuvių tragediją, Daukša- kreipėsi... ·![]() Kaltės ir atleidimo motyvai S. Nėries kūryboje Kaltė ir atleidimas yra pagrindiniai motyvai XX a. lietuvių poetės Salomėjos Nėries vėlyvesnėje kūryboje. Ji, kai gyveno Maskvoje, pradėjo jausti kaltę dėl tėvynės lemties, nes suprato, kad ji prie to prisidėjo ir kad labai nutolo nuo savo šalies. Todėl paskutinį rinkinį „P... ·![]() Lietuvių kalbos ir literatūros programinių autorių konspektas egzaminuiLietuvių kalbos ir literatūros programinių autorių konspektas Žmogaus prigimties tema J. Savickio novelėse Biografijos ypatumai ir kūrybos bruožai. Jurgis Savickis – daugiabriaunė asmenybė: Maskvoje ir Krokuvoje studijavo dailę, buvo Nepriklausomos Lietuvos diplomatinis atst... · |